Gå til innhold

Hensikt med innleggelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Behandleren min vil legge meg inn på psykiatrisk. Har akkurat begynt i samtaler, og han vil også at jeg skal begynne med antipsykotiske medisiner. Jeg vil helst være hjemme, da jeg er veldig redd og ikke tør å være innlagt. Mener selv at jeg har det best hjemme. Har alvorlig depresjon og noe psykose tror de, pluss utmattelse. Er stort sett bare innendørs og sitter eller ligger i sofaen. Hva kan være poenget med innleggelse? Hva skjer der som ikke kan skje hjemme? 

Anonymkode: 88618...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er stort sett bare innendørs og sitter eller ligger i sofaen. Hva kan være poenget med innleggelse? Hva skjer der som ikke kan skje hjemme? 

Dette er noe av grunnen til at du kanskje vil tjene på en innleggelse. Når du er innlagt på dps-nivå får du ikke muligheten til å isolere deg og bare ligge på sofaen. Miljøterapi er en del av behandlingen ved en innleggelse, og du blir derfor nødt til å forholde deg til de andre. Både de ansatte og medpasientene. I tillegg blir det turer ut sånn at du får frisk luft. 

Så vil de tilstrebe en normal døgnrytme for deg ved at du må stå opp og legge deg til faste tider. Du får også regelmessige faste måltider. 

I tillegg får du samtaler både med lege/psykolog og de som jobber i avdelingen. Da kan du ta opp og snakke om ting du synes er vanskelig og få råd og hjelp til å takle utfordringene dine. 

Jeg ville ha takket ja om jeg var deg. :)

Anonymkode: 7e6b4...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at behandleren sa at du skulle bli innlagt bare etter 1 samtale?  Hørtes rart ut.. er du kjent i systemet fra før av?

Anonymkode: ed392...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...