Gå til innhold

Dere menn. Ville dere tålt å høre det? Hvordan kan jeg si det ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg skriver dette på forum for psykiatri men håper å få mer seriøse svar her.  Min mann er ganske opptatt av kjønnsorganet sitt. Snakker om det, beskriver det. Spør ofte om min mening om hans penis. Vil at jeg skal ta på og gjøre forskjellig med penisen hans. Dette er helt normalt og helt greit. Problemet er at jeg hadde en far som gjorde det samme med meg og en onkel som likte å blotte seg for oss barn. Gjerne med spørsmål om hva vi mente om hans erigerte penis. Min mann og jeg har et greit sexliv men dette fokuset på penis er veldig belastende for min del. Det virker ikke som han forstår problemet selv om han vet om overgrepene. Jeg tørr ikke fortelle han at jeg ikke orker fokuset på penisen hans men  jeg vil ikke såre han og spiller med. Helt ærlig vekker det avsky og flashback. Vil en mann tåle å høre dette? 

Anonymkode: 62144...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil en mann tåle å høre dette? 

Det kommer jo an på mannen. En kan ikke på generelt grunnlag spørre om "menn" tåler å høre det. Hva tror du DIN mann vil tåle er et spørsmål du må stille deg selv, du som kjenner ham best. ☺️

Anonymkode: 53b71...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dette er nok godt utenfor det som er vanlig fokusering på penis fra mannens side. Så lenge en (voksen) partner synes det er helt greit, så er det helt greit. Men slik er det ikke her, og da er det avvikende at han fortsatt ikke tar hensyn til deg og slutter med det.

2. Jeg leser at du har tenkt å fortsette i dette forholdet. Da vil jeg advare litt mot bruk av ordet avsky knyttet til hans penis. Fortell om din bakgrunn, og si at dette vekker såre minner, gir deg vonde følelser, og at han derfor må slutte med det for at dere skal kunne bevare et godt kjærlighetsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

1. Dette er nok godt utenfor det som er vanlig fokusering på penis fra mannens side. Så lenge en (voksen) partner synes det er helt greit, så er det helt greit. Men slik er det ikke her, og da er det avvikende at han fortsatt ikke tar hensyn til deg og slutter med det.

2. Jeg leser at du har tenkt å fortsette i dette forholdet. Da vil jeg advare litt mot bruk av ordet avsky knyttet til hans penis. Fortell om din bakgrunn, og si at dette vekker såre minner, gir deg vonde følelser, og at han derfor må slutte med det for at dere skal kunne bevare et godt kjærlighetsliv.

Du sier det på en slik måte at jeg ser det klart. At alle menn er ikke så fokusert på dette og at vi kan ha et normalt forhold uten et så stort fokus på hans penis. Det  er ikke rettferdig ovenfor han at jeg ikke stopper han i å gjøre ting som vekker avsky hos meg. Jeg skal si det på en fin måte. 

Anonymkode: 62144...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg skriver dette på forum for psykiatri men håper å få mer seriøse svar her.  Min mann er ganske opptatt av kjønnsorganet sitt. Snakker om det, beskriver det. Spør ofte om min mening om hans penis. Vil at jeg skal ta på og gjøre forskjellig med penisen hans. Dette er helt normalt og helt greit. Problemet er at jeg hadde en far som gjorde det samme med meg og en onkel som likte å blotte seg for oss barn. Gjerne med spørsmål om hva vi mente om hans erigerte penis. Min mann og jeg har et greit sexliv men dette fokuset på penis er veldig belastende for min del. Det virker ikke som han forstår problemet selv om han vet om overgrepene. Jeg tørr ikke fortelle han at jeg ikke orker fokuset på penisen hans men  jeg vil ikke såre han og spiller med. Helt ærlig vekker det avsky og flashback. Vil en mann tåle å høre dette? 

Anonymkode: 62144...2ee

Ja, jeg ville fint tålt å høre det det så lenge det var klinkende klart hva som var OK og hva som ikke var OK. Bedre med en klar beskjed enn å prøve å gjette hva som er feil. Det må jo skinne gjennom at du ikke er helt med (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg ville fint tålt å høre det det så lenge det var klinkende klart hva som var OK og hva som ikke var OK. Bedre med en klar beskjed enn å prøve å gjette hva som er feil. Det må jo skinne gjennom at du ikke er helt med (?)

Flott at du sier det. Da forstår jeg at ikke alle menn er like. Jeg har bare fått en litt feil oppfatning av menn. Tror min mann blir usikker av mine blandede signaler. Jeg var så vant til å koble ut meg selv og spille med ovenfor min far.  Men min mann er ikke min far, min mann er tross alt min beste venn. 

Anonymkode: 62144...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, kupton skrev:

1. Dette er nok godt utenfor det som er vanlig fokusering på penis fra mannens side. Så lenge en (voksen) partner synes det er helt greit, så er det helt greit. Men slik er det ikke her, og da er det avvikende at han fortsatt ikke tar hensyn til deg og slutter med det.

2. Jeg leser at du har tenkt å fortsette i dette forholdet. Da vil jeg advare litt mot bruk av ordet avsky knyttet til hans penis. Fortell om din bakgrunn, og si at dette vekker såre minner, gir deg vonde følelser, og at han derfor må slutte med det for at dere skal kunne bevare et godt kjærlighetsliv.

Hun har fortalt han bakgrunnen. 

Anonymkode: 6744b...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fortalt han bakgrunnen. 

Anonymkode: 6744b...4e2

Jeg leste det. Det hender at ting må sies flere ganger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fortalt han bakgrunnen. 

Anonymkode: 6744b...4e2

Ofte må man fortelle litt mer enn bare bakgrunnen. For de som ikke har samme bakgrunn så kan det være vanskelig å forstå uten å bli forklart det på en god måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg skriver dette på forum for psykiatri men håper å få mer seriøse svar her.  Min mann er ganske opptatt av kjønnsorganet sitt. Snakker om det, beskriver det. Spør ofte om min mening om hans penis. Vil at jeg skal ta på og gjøre forskjellig med penisen hans. Dette er helt normalt og helt greit.

Anonymkode: 62144...2ee

Er det vanlig at voksne menn er så opptatte av penisen sin? Ikke at jeg har vært i mange forhold, men dette har jeg ikke vært borti. Høres slitsomt og avtennende ut rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...