Gå til innhold

Får så dårlig samvittighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt litt hjerte for de som ikke har det så enkelt. Møter de jo stadig rundt i nærmiljøet. Ensomme eldre, folk med diagnoser , enslige som har få venner osv. Da jeg var psykisk frisk hadde jeg alltid et smil og hilste . Ofte slo jeg også av en prat selv om jeg hadde det travelt pga jobb og unger. I dag er jeg uføretrygdet pga psykisk lidelse og har fremdeles veldig vondt av andre som sliter. Men jeg klarer ikke å forholde meg til deres problemer på samme måte og blir nesten redd for å få for mye kontakt. Jeg blir ikke bare redd men overveldet av angst. Går omveier når jeg skal i butikken for ikke å treffe på folk eller får panikk hvis noen ringer på døren. Får så veldig dårlig samvittighet fordi det ideelle burde jo være at vi som strever skulle stille opp for hverandre?. 

Anonymkode: eee8f...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt litt hjerte for de som ikke har det så enkelt. Møter de jo stadig rundt i nærmiljøet. Ensomme eldre, folk med diagnoser , enslige som har få venner osv. Da jeg var psykisk frisk hadde jeg alltid et smil og hilste . Ofte slo jeg også av en prat selv om jeg hadde det travelt pga jobb og unger. I dag er jeg uføretrygdet pga psykisk lidelse og har fremdeles veldig vondt av andre som sliter. Men jeg klarer ikke å forholde meg til deres problemer på samme måte og blir nesten redd for å få for mye kontakt. Jeg blir ikke bare redd men overveldet av angst. Går omveier når jeg skal i butikken for ikke å treffe på folk eller får panikk hvis noen ringer på døren. Får så veldig dårlig samvittighet fordi det ideelle burde jo være at vi som strever skulle stille opp for hverandre?. 

Anonymkode: eee8f...5b0

Alt til sin tid. Å stille opp for deg selv og dine nærmeste er nok viktigst nå. 

Anonymkode: f5334...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt litt hjerte for de som ikke har det så enkelt. Møter de jo stadig rundt i nærmiljøet. Ensomme eldre, folk med diagnoser , enslige som har få venner osv. Da jeg var psykisk frisk hadde jeg alltid et smil og hilste . Ofte slo jeg også av en prat selv om jeg hadde det travelt pga jobb og unger. I dag er jeg uføretrygdet pga psykisk lidelse og har fremdeles veldig vondt av andre som sliter. Men jeg klarer ikke å forholde meg til deres problemer på samme måte og blir nesten redd for å få for mye kontakt. Jeg blir ikke bare redd men overveldet av angst. Går omveier når jeg skal i butikken for ikke å treffe på folk eller får panikk hvis noen ringer på døren. Får så veldig dårlig samvittighet fordi det ideelle burde jo være at vi som strever skulle stille opp for hverandre?. 

Anonymkode: eee8f...5b0

Det hadde nok blitt veldig slitsomt for de med psykiske lidelser om de skulle ta ekstra vare på andre som sliter. Alt med måte. Mange som sliter har nesten nok med seg selv og burde kanskje bruke overskuddet mest på sin egen familie. Men det er lov å si hei og tenke på andre, føler du ikke for det eller ikke har overskudd til det er det helt greit. Da gjør du det heller en gang du har en bedre periode. 

Anonymkode: 6beb5...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i svarene jeg har fått her. Jeg må fokusere på mine nærmeste. Skulle bare ønske at andre mennesker som har kapasitet og ressurser kunne ta seg litt tid til folk rundt seg som ikke har det så greit. Vet at psykologen sier til meg at jeg har en litt for stor ansvarsfølelse for alt og alle. Er vel derfor jeg sleit meg ut i utgangspunktet😊

Anonymkode: eee8f...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt litt hjerte for de som ikke har det så enkelt. Møter de jo stadig rundt i nærmiljøet. Ensomme eldre, folk med diagnoser , enslige som har få venner osv. Da jeg var psykisk frisk hadde jeg alltid et smil og hilste . Ofte slo jeg også av en prat selv om jeg hadde det travelt pga jobb og unger. I dag er jeg uføretrygdet pga psykisk lidelse og har fremdeles veldig vondt av andre som sliter. Men jeg klarer ikke å forholde meg til deres problemer på samme måte og blir nesten redd for å få for mye kontakt. Jeg blir ikke bare redd men overveldet av angst. Går omveier når jeg skal i butikken for ikke å treffe på folk eller får panikk hvis noen ringer på døren. Får så veldig dårlig samvittighet fordi det ideelle burde jo være at vi som strever skulle stille opp for hverandre?. 

Anonymkode: eee8f...5b0

Snakker du med psykisk friske mennesker, er du sosial, treffer du venner?

Anonymkode: 6ac10...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...