AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 Det er ikke slik det burde være. Nav skal tilrettelegge slik at mennesker kan fungere så godt som mulig i arbeidslivet for de med restarbeidsevne, og å ha et så greit liv som mulig ellers. Nå har de et tunggrodd system. Brukerne må være dataskyndig. Forstå alt nav mener. Overholde korte frister der nav selv vil bruke år. Spør du om hjelp blir du henvist til nav sine sider der det kan være vanskelig å finne svar. Angst for å ha svart noe galt. For brukerne skal vite alt som står der. Angst når det dumper inn et brev i postkassen fra nav. Angst når du leser om alle navtilfeller i avisene. Ressursene du skulle brukt til å fungere i jobb forsvinner fort i et tunggrodd system. Før alt ble slått sammen til et system opplevde jeg mange dyktige saksbehandlere som jeg kan takke for at jeg fremdeles kan fungere delvis i arbeidslivet. Jeg forstår at nå er kontakten der du fikk diskutere med saksbehandleren. kraftig redusert og erstattet med et tlf.nr der du må stå lenge i kø før du får snakke med et menneske som ber deg gå på nav sine sider for å finne svar. Anonymkode: f2e76...6cb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 Sånn har det blitt. Anonymkode: 06c5d...5ff 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Sånn er det nok ja. Anonymkode: bc961...bb0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Men men. Anonymkode: bc961...bb0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Noen som tuller litt. Anonymkode: 3185e...442 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 Ja, det fungerer ganske dårlig. Jeg har gått på aap i årevis uten noen aktivitet engang, jeg har måtte mase på saksbehandlere om "hva skjer videre?", men de bryr seg ikke og lar det bare skure og gå. Har mistet 7 år i NAV Anonymkode: 5247b...c07 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 Del Skrevet 14. november 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det fungerer ganske dårlig. Jeg har gått på aap i årevis uten noen aktivitet engang, jeg har måtte mase på saksbehandlere om "hva skjer videre?", men de bryr seg ikke og lar det bare skure og gå. Har mistet 7 år i NAV Anonymkode: 5247b...c07 Tror folk flest ikke forstår hvor lite effektivt dette systemet er på mange områder. Det er så lett å legge all skylda på klientene. Har vært i dine sko borsett fra at jeg etter en tid gikk i et tiltak og alle var fornøyd. Problemet var at jeg var prisgitt den arbeidsplassen og jeg ble presset til oppgaver som var svært utfordrende for meg. Som om alt ble bra bare jeg presset meg selv. Litt typisk holdning har jeg forstått. Det var ingen dialog mellom psykologen og de som stod for dette tiltaket. I lange perioder hadde jeg ingen oppfølging. Jeg ble overlatt til meg selv og ble drastisk mye, mye dårligere psykisk. Som om alt var greit bare man kunne krysse av på timeplanen at jeg var i tiltak. Det burde være bedre tilrettelagte tiltak og mer dialog mellom de ulike instansene. Tror ikke jeg hadde vært uføretrygdet i dag da. Anonymkode: cda50...43d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.