Gå til innhold

Hvordan leve best mulig med samboer etter brudd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har bestemt oss for å bryte. Vi har bodd sammen i 5 år og har tre barn sammen under 4 år. Har bestilt tid for samlivsterapi, men har egentlig bestemt oss, så dette blir mest for mekling.

Nå er planen å leve sammen videre tross bruddet fram til over nyåret. Dette for å skape minst mulig drama for barna. Trenger derfor alle gode råd som finnes for hvordan få til dette på best mulig måte uten å skape en enda vondere atmosfære for barna. Slik det har vært nå siste ukene, så har krangelen stort sett foregått etter at barna har lagt seg. Og når familien er samlet konsentrerer vi oss om barna og ignorerer hverandre så langt det er mulig. Det er vondt og energitappende å ha det sånn, men føler vi klarer å skjule den dårlige stemningen overfor barna ihvertfall og tenker det er viktigst. Men før eller siden vil det nok sprekke...gjerne opptil flere ganger tipper jeg.

Så hva tenker dere er best her? En av oss burde vel egentlig flytte ut så snart som mulig for å beskytte barna best for den dårlige stemninga...men ikke så lett å få til i en hektisk hverdag med 3 barn og minste på 8 mnd...

Syns jo ikke minst dette er ekstra vanskelig siden det skjer så tett opp mot julen😔

Anonymkode: ab57f...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer og jeg har bestemt oss for å bryte. Vi har bodd sammen i 5 år og har tre barn sammen under 4 år. Har bestilt tid for samlivsterapi, men har egentlig bestemt oss, så dette blir mest for mekling.

Nå er planen å leve sammen videre tross bruddet fram til over nyåret. Dette for å skape minst mulig drama for barna. Trenger derfor alle gode råd som finnes for hvordan få til dette på best mulig måte uten å skape en enda vondere atmosfære for barna. Slik det har vært nå siste ukene, så har krangelen stort sett foregått etter at barna har lagt seg. Og når familien er samlet konsentrerer vi oss om barna og ignorerer hverandre så langt det er mulig. Det er vondt og energitappende å ha det sånn, men føler vi klarer å skjule den dårlige stemningen overfor barna ihvertfall og tenker det er viktigst. Men før eller siden vil det nok sprekke...gjerne opptil flere ganger tipper jeg.

Så hva tenker dere er best her? En av oss burde vel egentlig flytte ut så snart som mulig for å beskytte barna best for den dårlige stemninga...men ikke så lett å få til i en hektisk hverdag med 3 barn og minste på 8 mnd...

Syns jo ikke minst dette er ekstra vanskelig siden det skjer så tett opp mot julen😔

Anonymkode: ab57f...b62

Been there, done that. Han fortalte at han ville skilles først på juli og jeg fikk tilslag på leilighet i september, men fikk ikke overta den før 1. desember. Ble en lang høst kan du si... Ungene var 3 og 5 år, men det var ikke snakk om å vente til etter jul, det maktet jeg bare ikke. Jeg synes i ettertid det var ganske geit at ungene var såpass små, de tok det greit med masse forsikringer om at vi elsket dem fra oss begge to. Klok av erfaring la jeg alt av "barnebytter" til barnehage og etterhvert skole, av flere grunner og det fungerte veldig fint for oss - litt verre dersom man baserer seg på at barna har alt hos den ene foreldren og må ha med seg en bag kanskje.

Den som skal flytte ut må i alle fall begynne å lete etter husrom snarest, det er ikke alltid gjort i en håndvending å skaffe midler til å kjøpe om det er aktuelt og heller ikke alltid lett å finne noe som er aktuelt. Men bit tennene sammen, hold maska overfor ungene og ikke fall for fristelsen til å snakke stygt om den andre så ungene hører det - vær voksen og husk at ungene er det viktigste oppe i dette! Lykke til! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...