Gå til innhold

Selge bilen som delebil ? Trenger hjelp.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det vil koste 20.000 å få bilen min EU- godkjent og det er uaktuelt å bruke på den gamle bilen. Hadde tenkt å vrake den. Har brukt nok penger på den nå. 

Men jeg la ut en annonse på finn for å selge sommerhjulene. De er ganske nye. 

Så ringer det en kar og vil kjøpe bilen. Han trenger delene. Han tilbyr 3000 mer enn vrakpanten.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal gidde. 

Føler meg litt blond nå altså, men hvordan ordnes dette praktisk ?  Jeg har aldri gjort dette. Skal jeg ta med meg skiltene og levere til biltilsynet ? 

Kjøperen sier at bilen aldri skal på veien igjen. Han trenger bare delene. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det vil koste 20.000 å få bilen min EU- godkjent og det er uaktuelt å bruke på den gamle bilen. Hadde tenkt å vrake den. Har brukt nok penger på den nå. 

Men jeg la ut en annonse på finn for å selge sommerhjulene. De er ganske nye. 

Så ringer den en kar og vil kjøpe bilen. Han trenger delene. Han tilbyr 3000 mer enn vrakpanten.

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal gidde. 

Føler meg litt blond nå altså, men hvordan ordnes dette praktisk ?  Jeg har aldri gjort dette. Skal jeg ta med meg skiltene og levere til biltilsynet ? 

Kjøperen sier at bilen aldri skal på veien igjen. Han trenger bare delene. 

Har egentlig ikke peiling, men ser ut til at det ikke er bare-bare å selge delebil heller: https://www.dinside.no/motor/risikabelt-a-selge-bil/61195944

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Xtra skrev:

Har egentlig ikke peiling, men ser ut til at det ikke er bare-bare å selge delebil heller: https://www.dinside.no/motor/risikabelt-a-selge-bil/61195944

 

Ser ut som jeg kan risikere styr ja.  Derfor jeg er litt usikker. Han som vil kjøpe, vet dere alle hvem er. Vil ikke si navnet, men en pensjonert rallykjører. Jeg kan nok stole på han, tror jeg 🙂

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ser ut som jeg kan risikere styr ja. 

Nå tittet jeg bare raskt på artikkelen det ble lenket til. Jeg har egentlig ikke så mye greie på dette. Men jeg fikk inntrykk av mesteparten av "styret" å lage en liste over kjente feil? Hvis du har et prisoverslag for å få den EU-godkjent, har du vel noe som likner på en slik liste også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, laban skrev:

Nå tittet jeg bare raskt på artikkelen det ble lenket til. Jeg har egentlig ikke så mye greie på dette. Men jeg fikk inntrykk av mesteparten av "styret" å lage en liste over kjente feil? Hvis du har et prisoverslag for å få den EU-godkjent, har du vel noe som likner på en slik liste også?

 

Jeg har snakket med samboeren og han overtar for meg. Deilig altså 🙂

Jeg har detaljert liste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ser ut som jeg kan risikere styr ja.  Derfor jeg er litt usikker. Han som vil kjøpe, vet dere alle hvem er. Vil ikke si navnet, men en pensjonert rallykjører. Jeg kan nok stole på han, tror jeg 🙂

Han kan du stole på :) 

Anonymkode: f84be...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ser ut som jeg kan risikere styr ja.  Derfor jeg er litt usikker. Han som vil kjøpe, vet dere alle hvem er. Vil ikke si navnet, men en pensjonert rallykjører. Jeg kan nok stole på han, tror jeg 🙂

MS? 😮

Anonymkode: 6e529...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Du må levere inn skiltene på biltilsynet. Jeg har gjort dette så jeg har litt peiling. 
 @mrxx ?

Anonymkode: f84be...478

Takk, ja jeg har full kontroll nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ps. Du må levere inn skiltene på biltilsynet. Jeg har gjort dette så jeg har litt peiling. 
 @mrxx ?

Anonymkode: f84be...478

Hvorfor står det @mrxx her?

Hvis bilen skal vrakes trenger du ikke å levere skiltene først, det ordner "vrakplassen" for deg. Men du kan selvsagt velge å gjøre det før du leverer bilen. 

Ellers er det ikke noe problem å selge bilen i denne tilstanden, det er bare en fordel for alle parter. Selger får mer penger for bilen og kjøper får billige deler. Rett og slett en vin, vinn situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mrxx skrev:

Hvorfor står det @mrxx her?
 

Det var nok bare for å få deg på banen. Vedkommende huska vel at du hadde litt peiling på temaet og ville at du skulle mene noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, mariaflyfly said:

Det var nok bare for å få deg på banen. Vedkommende huska vel at du hadde litt peiling på temaet og ville at du skulle mene noe. :)

Kanskje det:-) Lurte litt på alfategnet først også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...