Gå til innhold

Innleggelse og barnevern


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha hørt at barnevernet blir rutinemessig varslet når en forelder blir innlagt psyk. Stemmer det? Jeg har et stående tilbud om innleggelse, og er ambivalent. Vil mest være hjemme, men tåler svært lite støy og styr, og synes det er feil at ungene må ta så mye hensyn. Hvis en innleggelse fører med seg bekymringsmelding, så står jeg over. Ungene er godt ivaretatt av helsepersonell, og de har ingen bekymring for dem. Jeg har også en ektefelle som er ressurssterk og god. 

Anonymkode: 04eb1...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å ha hørt at barnevernet blir rutinemessig varslet når en forelder blir innlagt psyk. Stemmer det? Jeg har et stående tilbud om innleggelse, og er ambivalent. Vil mest være hjemme, men tåler svært lite støy og styr, og synes det er feil at ungene må ta så mye hensyn. Hvis en innleggelse fører med seg bekymringsmelding, så står jeg over. Ungene er godt ivaretatt av helsepersonell, og de har ingen bekymring for dem. Jeg har også en ektefelle som er ressurssterk og god. 

Anonymkode: 04eb1...8c1

Jeg vet ikke hva som gjøres rutinemessig,  men jeg har vært innlagt mange ganger uten at barnevernet kom på banen. Nå var mitt barn også godt ivaretatt da jeg var innlagt. Tror ikke du skal være redd for barnevernet hvis du blir innlagt. Legger du deg inn frivillig,  så viser heller det at du har innsikt i at du trenger hjelp. Kanskje en innleggelse gjør at du blir en enda bedre mamma/pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen automatikk i at det sendes bekymringsmelding så lenge barna er ivaretatt. 

Hos meg ble det sendt inn melding siden jeg ikke var sammen med barnas far og hadde det yngste barnet 70% og det eldste 50%. Det gikk helt, helt fint å ha barnevernet inni bildet. De avsluttet saken etter hvert da de så at barna hadde det bra situasjonen tatt i betraktning og at jeg selv var svært opptatt av å gjøre det som var rett for dem. Som dessverre var at de ikke kunne bo hos meg for jeg var så syk. 

Det er viktigere at du får hjelp og evt får innsendt en bekymringsmelding enn at du fortsetter å være skikkelig dårlig. Så lenge barna har det bra har du jo ikke noe å frykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å ha hørt at barnevernet blir rutinemessig varslet når en forelder blir innlagt psyk. Stemmer det? Jeg har et stående tilbud om innleggelse, og er ambivalent. Vil mest være hjemme, men tåler svært lite støy og styr, og synes det er feil at ungene må ta så mye hensyn. Hvis en innleggelse fører med seg bekymringsmelding, så står jeg over. Ungene er godt ivaretatt av helsepersonell, og de har ingen bekymring for dem. Jeg har også en ektefelle som er ressurssterk og god. 

Anonymkode: 04eb1...8c1

Ikke som jeg kjenner til, tror faktisk aldri jeg har hørt om det heller. Kan heller ikke se at det skulle være noen grunn til det så lenge barnet blir ivaretatt av far/medmor/ slektninger/venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...