Gå til innhold

Si opp selv eller bli sagt opp av arbeidsgiver.


Fionys

Anbefalte innlegg

Det går mot slutten når det gjelder mitt arbeidsforhold pga. stort sykefravær. Kommer ikke som en overraskelse på meg, men lurer på om hva som er best eller om det vil være noen forskjell på om jeg sier opp selv eller blir sagt opp av arbeidsgiver. Tenker da på om det vil ha noen betydning senere hvis jeg skal tilbake i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel alltid best å si opp selv.

Når du neste gang skal søke jobb, så kan du si at du avsluttet forrige jobb fordi du ønsket å gjøre noe annet. Dersom du fikk en oppsigelse, så er jo det negativt for den neste arbeidstakeren, fordi de vil være usikker på om du kommer til å være en stabil arbeidstaker for dem.

Håper du blir frisk og kan jobbe igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men

Når du selv har ansvaret for at du er blitt arbeidsledig, må du vanligvis vente 12 uker før du får utbetalt dagpenger. 

Anonymkode: 66c9d...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men

Når du selv har ansvaret for at du er blitt arbeidsledig, må du vanligvis vente 12 uker før du får utbetalt dagpenger. 

Anonymkode: 66c9d...cf6

Jeg får aap, må selvfølgelig snakke med nav for å høre om det får noen konsekvenser hvis jeg sier opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fionys skrev:

Det går mot slutten når det gjelder mitt arbeidsforhold pga. stort sykefravær. Kommer ikke som en overraskelse på meg, men lurer på om hva som er best eller om det vil være noen forskjell på om jeg sier opp selv eller blir sagt opp av arbeidsgiver. Tenker da på om det vil ha noen betydning senere hvis jeg skal tilbake i arbeid.

tror jeg ville latt nav avgjøre denne. Det kan muligens få betydning for stønad.

Anonymkode: 16a54...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men

Når du selv har ansvaret for at du er blitt arbeidsledig, må du vanligvis vente 12 uker før du får utbetalt dagpenger. 

Anonymkode: 66c9d...cf6

Mener at pga dagpengene så er det best at du blir sagt opp og at du ikke sier deg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Fionys skrev:

Jeg får aap, må selvfølgelig snakke med nav for å høre om det får noen konsekvenser hvis jeg sier opp selv.

Du må samkjøre dette med nav. Hvor lenge har du vært sykemeldt? Er det over et år, så tror jeg du må enten søke permisjon eller si opp eller kan bli sagt opp selv på arbeidsstedet, selv om det heter seg at man har et ganske sterkt vern når man er sykemeldt. Best å få en attest der det står at du sa opp av egen vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cathlin skrev:

Du må samkjøre dette med nav. Hvor lenge har du vært sykemeldt? Er det over et år, så tror jeg du må enten søke permisjon eller si opp eller kan bli sagt opp selv på arbeidsstedet, selv om det heter seg at man har et ganske sterkt vern når man er sykemeldt. Best å få en attest der det står at du sa opp av egen vilje. 

Arbeidsgiver kan si meg opp nå med god grunn. Venter på svar fra nav, så får jeg høre hva som blir riktig å gjøre i forhold til nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...