Gå til innhold

Kjøpe gave til min samboers bestekamerat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer fortalte at hans bestekamerat har bursdag. Han sa at da må jeg kjøpe en gave fra meg. Jeg synes det var litt spesiellt for normalt sett så pleier jeg å bare skrive at alle gaver som jeg gir til familien min foreks er fra meg og han. Jeg har ikke annen kontakt med kameraten enn via min samboer. Ser han ca to ganger i måneden. 

Bør jeg kjøpe en egen gave fra meg til kameraten hans? Gjør dere der til venner av deres kjæreste / samboer/ partner? 

Anonymkode: b8001...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer fortalte at hans bestekamerat har bursdag. Han sa at da må jeg kjøpe en gave fra meg. Jeg synes det var litt spesiellt for normalt sett så pleier jeg å bare skrive at alle gaver som jeg gir til familien min foreks er fra meg og han. Jeg har ikke annen kontakt med kameraten enn via min samboer. Ser han ca to ganger i måneden. 

Bør jeg kjøpe en egen gave fra meg til kameraten hans? Gjør dere der til venner av deres kjæreste / samboer/ partner? 

Anonymkode: b8001...d17

Det er vanlig praksis slik du gjør, og at du og din kjæreste utgjør et fellesskap i sånne sammenhenger. 

Anonymkode: 668d8...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke egen gave til mannens venner nei.

Det hadde vært unaturlig for vår del, vi har alltid gitt felles der det har vært aktuelt med gave fra oss begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig praksis slik du gjør, og at du og din kjæreste utgjør et fellesskap i sånne sammenhenger. 

Anonymkode: 668d8...657

Det mener jeg også. Blir litt rart om jeg skal kjøpe en gave kun fra meg til hans kamerat. Jeg har ingen kontakt med kameraten alene. Det er hans kamerat. Dersom det ble slutt så vil jeg aldri se kameraten igjen. Føles rart å gi en gave kun fra meg alene....

Anonymkode: b8001...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Shira! skrev:

Kjøper ikke egen gave til mannens venner nei.

Det hadde vært unaturlig for vår del, vi har alltid gitt felles der det har vært aktuelt med gave fra oss begge. 

Det føles samme for meg. Føles helt unaturlig å gi gave kun fra meg alene. Samboer sa at vi kan besøke han i helgen. Og at jeg kan få gi en gave fra meg. Men for meg virker det så rart. Mulig jeg bare skal gi han en boks med pepperkaker. Det var min datters forslag. Synes det var mer smart enn å kjøpe noe annet.... virker så rart å gi han en annen egen gave.   

Anonymkode: b8001...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles samme for meg. Føles helt unaturlig å gi gave kun fra meg alene. Samboer sa at vi kan besøke han i helgen. Og at jeg kan få gi en gave fra meg. Men for meg virker det så rart. Mulig jeg bare skal gi han en boks med pepperkaker. Det var min datters forslag. Synes det var mer smart enn å kjøpe noe annet.... virker så rart å gi han en annen egen gave.   

Anonymkode: b8001...d17

Denne samboeren høres noe spesiell ut.

Anonymkode: d23c3...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer sa at vi kan besøke han i helgen. Og at jeg kan få gi en gave fra meg.

Anonymkode: b8001...d17

Er det han som bestemmer hvem du skal gi gaver til? Ellers er jeg enig med de andre, om du skal gi noen gave er det naturlig at du er med på gaven fra ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det føles samme for meg. Føles helt unaturlig å gi gave kun fra meg alene. Samboer sa at vi kan besøke han i helgen. Og at jeg kan få gi en gave fra meg. Men for meg virker det så rart. Mulig jeg bare skal gi han en boks med pepperkaker. Det var min datters forslag. Synes det var mer smart enn å kjøpe noe annet.... virker så rart å gi han en annen egen gave.   

Anonymkode: b8001...d17

Jeg synes også det aller mest naturlige er at dere gir gave sammen.

Hvis du likevel ønsker å gjøre som samboeren din vil, synes jeg du enten skal bidra med en typisk "tilleggsgave" som blomst, vinflaske etc. (det finnes små, rimelige varianter av begge deler, svibel i kopp f.eks.), eller noe hjemmelaget - godteri eller bakverk - slik at det blir mer personlig. Til nød en pose med litt "finere" kaffe / te / krydder / godteri fra apoteket eller spesialforretning - ikke sånt som ligger i hauger i kiosk eller kjedebutikk. Apotekene har en god del gaveposer med innhold for enhver smak nå.

Pepperkaker fra butikk synes jeg blir litt lavmål, beklager. Mulig de fra bakeren ser bedre ut. Jeg tenker ikke på smaken, den kan være helt grei, men jeg synes det blir litt stusselig som presang. Har du laget dem selv, blir det noe annet (i mine øyne altså, men jeg er en gammel røy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det føles samme for meg. Føles helt unaturlig å gi gave kun fra meg alene. Samboer sa at vi kan besøke han i helgen. Og at jeg kan få gi en gave fra meg. Men for meg virker det så rart. Mulig jeg bare skal gi han en boks med pepperkaker. Det var min datters forslag. Synes det var mer smart enn å kjøpe noe annet.... virker så rart å gi han en annen egen gave.   

Anonymkode: b8001...d17

 

Jeg hadde ikkje kjøpt noe uansett siden jeg her ikke ser poenget med det, jeg hadde gått utifra at han skrev mitt navn på eller sa at gaven var fra oss, når vi sammen kom på besøk. Jeg kunne ha handlet sammen med han, men å komme med to gaver er rart, iallefall blant våre venner, både felles og våre egne.

 

Dere har vel diskutert det siden du føler det er unødvendig eller litt rart? Hva svarte samboeren din da? Var han enig eller hadde han argumenter for at du skulle ha egen gave?

Jeg er nysgjerrig på hvorfor han mener det, kan hende han har gode poeng jeg ikke har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å komme med hver sin gave.

Men kanskje handler dette om hvilke signaler din samboer ønsker å gi til bestekameraten, bevisst eller ubevisst.

Med felles gave framstå dere som et etablert og sammensveiset par, hver sin gave antyder litt mer avstand.

Hvis dette er den samme kameraten som han av og til overnatter hos og har et veldig nært forhold til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte ingen gave. Synes det ble unaturlig.  

Anonymkode: b8001...d17

Høres fornuftig ut.

Anonymkode: d23c3...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte ingen gave. Synes det ble unaturlig.  

Anonymkode: b8001...d17

Støtter deg i det. Hva sa samboeren din til at du ikke tok med egen gave? Fikk du bli med på hans? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Shira! skrev:

Støtter deg i det. Hva sa samboeren din til at du ikke tok med egen gave? Fikk du bli med på hans? 

Han sa ingenting om dette med gave til kameraten mer. Jeg lot være for det er hans kamerat. De treffes som oftest uten meg tilstede. 

Anonymkode: b8001...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...