Gå til innhold

Forskjellsbehandling i jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et sted der vi er tre kollegaer i samme typen stilling. Men sjefen gjør forskjell på oss. Jobber mye alene men hun ser gjennom hva jeg har gjort etterpå. 

Jeg får alltid høre at jeg skulle gjort enda mer oppgaver enn jeg kan rekke over. De andre kollegaene kan gjøre like mye oppgaver som meg. Eller mindre. Men får aldri kritikk. Mens jeg blir møtt av kritikk hver gang jeg treffer henne. De andre kollegaene ser det og sier at de ser at jeg må gjøre langt mer oppgaver enn de. Jeg må jobbe i et stressende tempo hele tiden. 

Er det riktig å gjøre forskjell på arbeidstakere med samme stilling? 

 

Anonymkode: 8331c...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei 

Anonymkode: 18208...7cb

Ja det er ganske frustrerende for den sjefen får meg til å få mindre tro på meg selv pluss mindre tro på at jeg kan få ny jobb. Jeg søker jobber men har søkt svært lenge uten å lykkes. 

Anonymkode: 8331c...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på et sted der vi er tre kollegaer i samme typen stilling. Men sjefen gjør forskjell på oss. Jobber mye alene men hun ser gjennom hva jeg har gjort etterpå. 

Jeg får alltid høre at jeg skulle gjort enda mer oppgaver enn jeg kan rekke over. De andre kollegaene kan gjøre like mye oppgaver som meg. Eller mindre. Men får aldri kritikk. Mens jeg blir møtt av kritikk hver gang jeg treffer henne. De andre kollegaene ser det og sier at de ser at jeg må gjøre langt mer oppgaver enn de. Jeg må jobbe i et stressende tempo hele tiden. 

Er det riktig å gjøre forskjell på arbeidstakere med samme stilling? 

 

Anonymkode: 8331c...771

hva sier sjefen om dette? har du spurt?

Anonymkode: 30304...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg søker jobber men har søkt svært lenge uten å lykkes. 

Anonymkode: 8331c...771

Har du vurdert videreutdanning?

Anonymkode: fa164...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva sier sjefen om dette? har du spurt?

Anonymkode: 30304...668

Mulig jeg bør ta det opp med henne. Spørre om hvorfor det er forskjellsbehandling på kollegaer. 

 

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert videreutdanning?

Anonymkode: fa164...c2b

Ja. Men jeg er redd for å ikke lykkes. Mulig selvtilliten og troen på å finne en jobb er for dårlig, og dermed lykkes jeg ihvertfall ikke. Men jeg må se om det er noe som jeg kan gjøre slik at jeg får skiftet jobb. 

Anonymkode: 8331c...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det riktig å gjøre forskjell på arbeidstakere med samme stilling? 

Feil spørsmål. Det konstruktive spørsmålet er: "Hvordan kan jeg gå frem for å få slutt på denne forskjellsbehandlingen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Feil spørsmål. Det konstruktive spørsmålet er: "Hvordan kan jeg gå frem for å få slutt på denne forskjellsbehandlingen?"

Jepp. Det er nok det riktige spørsmål å si.  

Anonymkode: 8331c...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 16.51, AnonymBruker skrev:

hva sier sjefen om dette? har du spurt?

Anonymkode: 30304...668

Jeg fikk pratet med hovedsjefen og sagt ifra om forskjellsbehandlingen til den andre sjefen. Hun hadde vært hos hovedsjefen å klaget over meg. Så jeg fikk da god annledning til å fortelle hovedsjefen om hennes behandling av meg. Jeg håper at hun får tilsnakk om det. For jeg gruer meg til hver arbeidsøkt og er utrolig stresset av adferden hennes. Jeg er så lei av adferden hennes nå at jeg klarte å si klart ifra om den. 

Anonymkode: 8331c...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...