Gå til innhold

Hva slags rare naboer har du? Eller har du bare snille naboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje du ikke kjenner naboene dine engang? 
 

Jeg har ganske mange rare naboer. 
1 par er alkoholikere dessverre. Egentlig greie, men ikke når de er fulle.
1 par er pretensiøse, stormannsgale og litt som Hyacinth fra "Høy på pæra", om noen husker den serien :)
1 par mener at man ikke kan stille skoleunger til ansvar når de slår andre unger med gjenstander helt uprovosert.
Noen kjører bil med ungene på fanget.
Det er endel hundeeiere her som ikke tar ansvar for hundene sine, noe som er veldig irriterende.

Anonymkode: 112bb...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen meget gode naboer som jeg har kontakt med, men dessverre så har jeg også to naboer som innimellom  ruser seg kraftig.  Når jeg møter på de veldig rusa, så blir jeg utrygg. 

Ellers så er vel kanskje jeg en av de "rare" her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis nesten bare snille og hyggelige naboer Eneste negative er en eldre mann som ofte er full og kjefter på alle, men han ser jeg nesten aldri. Har bodd  i en kommunal blokk tidligere og da var det mye rart. Blant annet åpenlyst narkotikasalg i inngangspartiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg glemte å nevne de som iherdig jobber ræva av seg hvert år for å forhindre julegudstjenesten.

Anonymkode: 112bb...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nærmeste 3 naboene har vi hatt i over 20 år. Hyggelige og sympatiske, aldri noe tull med dem. Sjelden vi treffes, men det er stort sett god stemning her i den lille gata vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rareste eller mest eksentriske naboen jeg har er en dame som er sånn alternativ åndelig, og liker å slå på åndetromma si. Ved hver fullmåne går hun og hennes likesinnede ut og tenner bål og trommer og gjør masse rare ting. 

Anonymkode: 60131...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine naboer er ganske så stille. Merker dem ikke. De er veldig hyggelige. Noen av dem hilser og slår av noen ord  :). Ingen alkoholikere eller rusmisbrukere til naboer etter hva jeg vet. Det er et rolig og trivelig område. Men meget sentralt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har naboer vegg i vegg da jeg bor i et rekkehus. Vi kjenner hverandre ganske godt med årene og vet mye om hverandres liv. Gir gjerne gaver til store anledninger og stiller opp ved kriser. Samtidig har vi ikke så mye kontakt sånn til dagen. Egentlig veldig avslappet og fine grenser ang privatliv. En nabo lengre borte derimot unngår jeg litt. En mann som alltid må stoppe opp å prate i det uendelige om seg selv uten å lytte til andre. Kan gjerne flørte å klemme litt for lenge. Selv om han vet jeg et gift. Man må gjerne si flere ganger at man må videre og ikke har tid å prate mer men uten at han stopper. Har stått med handlenett i hendene noen ganger. Alle frysevarer har tint og ryggen verker men han fortsetter. 

Anonymkode: 07b5e...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en flerkulturell bydel. Har vel egentlig ikke så rare naboer. Han under synger og gauler fælt, når han spiller musikk. Men han er bedre enn de før som bodde under når jeg flyttet hit for 20 år siden. Da bodde det en konebanker der. Det var jævlig å høre på.

Anonymkode: 8955a...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med noen av mine naboer. Det er et tun med rekkehus, og alle er veldig flinke til å være hyggelige, men ikke påtrengende. Hvilket er viktig når man bor så mange så tett.
 

De fleste naboene er jeg stort sett bare på hils med, men en nabo er veldig jovvial (med to v’er) og prater gjerne ved postkassa, ved lufting av hund osv. På seks år har jeg prata mer med han enn med alle de andre til sammen! Men det er bare hyggelig. 
 

I et av rekkehusene bruker de å ha veldig glorete julebelysning ute, men de er (heldigvis) utenfor mitt synsfelt når jeg er på egen tomt. :)  
 

En nabo flytter en stor ute-blomsterpotte i gangsti opp mot utgangsdøra når de er borte. Jeg humrer litt i skjegget av det! Noe voldsomt til innbruddssikring er det jo ikke ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en flerkulturell bydel. Har vel egentlig ikke så rare naboer. Han under synger og gauler fælt, når han spiller musikk. Men han er bedre enn de før som bodde under når jeg flyttet hit for 20 år siden. Da bodde det en konebanker der. Det var jævlig å høre på.

Anonymkode: 8955a...198

Hva gjorde du med det? Ringte du noen ganger politiet? Det hadde i alle fall jeg gjort. Antakelig hver gang. Sånne psykopater kan ikke få holde på sånn! ☹️

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere noen naboer som hadde høy musikk på hver eneste dag i perioder. Holdt på å bli gal. Men de roet seg før jeg flyttet. Tror de ble tilsnakka.  

Anonymkode: 49f14...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...