Gå til innhold

Hvordan foregår utredning personlighetsfortyrrelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SCID-II hvor det først kartlegges om man oppfyller de generelle vilkårene for personlighetsforstyrrelse og deretter en masse spørsmål for å kartlegge spesifikk personlighetsforstyrrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

SCID-II hvor det først kartlegges om man oppfyller de generelle vilkårene for personlighetsforstyrrelse og deretter en masse spørsmål for å kartlegge spesifikk personlighetsforstyrrelse. 

Hvor lang tid tok det da du tok den?

Anonymkode: 85d4f...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cesium skrev:

Jeg tror jeg brukte 3 konsultasjoner på SCID-II

Ok så det var psykologen som leste opp alle spørsmålene og du svarte muntlig? Jeg trodde det var sånn at man skulle fylle ut papir skriftlig

Anonymkode: 85d4f...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så det var psykologen som leste opp alle spørsmålene og du svarte muntlig? Jeg trodde det var sånn at man skulle fylle ut papir skriftlig

Anonymkode: 85d4f...58b

Ja, det var et intervju. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok så det var psykologen som leste opp alle spørsmålene og du svarte muntlig? Jeg trodde det var sånn at man skulle fylle ut papir skriftlig

Anonymkode: 85d4f...58b

Hos meg var det intervju (behandler stilte spørsmålene, og jeg svarte) og skjemaer jeg fylte ut selv. Jeg fikk en skikkelig utredning på dette da jeg var med på et forskningsprosjekt i Trondheim. Et par år før denne utredningen ble jeg utredet i Levanger - og begge stedene var resultatene like. Unnvikende pf. 

Anonymkode: ebc3e...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det da du tok den?

Anonymkode: 85d4f...58b

Det husker jeg ikke. Har tatt den to ganger. Begge ved innleggelse. Så har liksom ikke noe tall på antall konsultasjoner siden jeg var der hele tiden. 

Det er en helt grei utredning å ta. Bare en hel masse spørsmål som du får av behandleren også ser de jo på et videre helhetsbilde også. Man prater gjerne litt utenfor skjemaet i tillegg. 

Mulig det var noe jeg fylte ut selv også. Har tatt flere utredninger så husker ikke om det var i forbindelse med utredning av PF eller utredning av andre ting jeg fylte ut selv. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg scoret subterksel på 8/9 på schizotyp og subterksel på 7/7 på schizoid. Endte opp med paranoid schizofreni. Hvordan går det an egentlig? Og hva betyr subterksel i denne sammenhengen? @kuptonFøler kanskje utreder hadde bestemt seg på foran for hvilken diagnose hun skulle stille, sånn at selv om jeg scoret høyt på både schizoid og schizotyp så valgte hun å kalle det "subterksel" sånn at hun kunne gi meg den diagnosen hun egentlig ville... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...