Gå til innhold

HJELP, seponert Efexor


Nøttelita

Anbefalte innlegg

Er nå på døgn tre uten Efexor, har trappet ned rolig i samråd med legen min. Har nå lyn/ zapp ca 30 ganger i minuttet store deler av tiden. Noen som har noen gode eller evt trøstende råd, annet enn å ta Efexor igjen, for det er helt uaktuelt , de har ødelagt nok for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må trappe enda langsommere ned. Fastleger har ofte ikke nok kunnskap om seponeringssymptomer. Jeg hørte om ei som fikk beskjed av fastlegen å seponere Cipralex kun over to uker. Vedkommende ble skikkelig dårlig. Men bruker man tilstrekkelig med tid, vil det meste gå bra. Beregn noen måneder med gradvis mindre dose. Efexor kan du jo også åpne og ta ut korn. 

Anonymkode: 59c9e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nevnt Fontex for legen min , men jeg har lyst til å bli helt ‘ ren ‘ for å se hvor jeg står : ) men det koster. Har du noen erfaring med hvor lenge disse zappene pleier å vare ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nøttelita skrev:

Har nevnt Fontex for legen min , men jeg har lyst til å bli helt ‘ ren ‘ for å se hvor jeg står : ) men det koster. Har du noen erfaring med hvor lenge disse zappene pleier å vare ? 

Den skjønte jeg ikke helt. Meningen er nok at du skal ta Fontex i nedtrappingsfasen, ikke begynne å stå på den i stedet for Efexor. Du er ikke mindre ren om du i tillegg bruker Fontex som et hjelpemiddel i nedtrappingsfasen. Du kutter jo ut Fontex når du er ferdig med Efexor 

Anonymkode: 59c9e...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Nøttelita skrev:

Har nevnt Fontex for legen min , men jeg har lyst til å bli helt ‘ ren ‘ for å se hvor jeg står : ) men det koster. Har du noen erfaring med hvor lenge disse zappene pleier å vare ? 

Vanligvis et par uker.

I og med at dette er helt ufarlig, så er det jo helt opp til deg om dette er noe du vil oppleve eller unngå. Det er ingen medisinsk nødvendighet å bruke Fontex for å unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med Zolft for noen måneder siden. Trappet ned etter råd fra psykiater. Har fortsatt bussing i hodet ,men jeg plages ikke så fælt av de. Kvalmen var verre, så jeg tok ett par piller en gang i blant for å roe den ned. Det funket med en gang.

Anonymkode: 2b6b2...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg prøver litt til, og ser om jeg kommer meg gjennom uten å ‘klikke’ helt. Noe drit at det skal være så vanskelig å slutte med såkalt ufarlige medisiner . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...