Gå til innhold

Hvordan dokumentere ung ufør til nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal jeg legge ved hele pasientjournalen eller plukke ut det jeg synes er relevant? Det holdt tydeligvis ikke med epikrise. Noen son vet? 

Anonymkode: 4ebaf...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal jeg legge ved hele pasientjournalen eller plukke ut det jeg synes er relevant? Det holdt tydeligvis ikke med epikrise. Noen son vet? 

Anonymkode: 4ebaf...33d

Du må jo selvfølgelig legge ved dokumentasjon på at du faktisk har vært svært psyk. Om du enda har klart å studere fulltid i denne perioden drar det dine sjanser for å få ung ufør tillegget drastisk ned, og det er jo forsåvidt helt rett også.

Anonymkode: 2f0b0...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er nav som innhenter dokumentasjon fra leger og behandlere. Er du i dialog med nav om dette? Har de åpnet opp for at du kan søke ufør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg legge ved hele pasientjournalen eller plukke ut det jeg synes er relevant? Det holdt tydeligvis ikke med epikrise. Noen son vet? 

Anonymkode: 4ebaf...33d

Legg ved alt du har, det må komme tydelig frem i dokumentasjonen.

Anonymkode: 1497b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV skal innhente fra lege ved å skrive dit. Lege skal så skrive det som er relevant og vurdere din funksjon og om du er ferdig behandlet. Viktig at legen skriver dette på en tydelig måte. Viktig også at det kommer tydelig fram hvor lenge du har slitt med dette. Feks om du har dokumentasjon på at sykdommen har hindret deg i utdanning så bør det legges fram dokumentasjon på det. (Fra skole, PPT osv)

Anonymkode: c2dbf...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

NAV skal innhente fra lege ved å skrive dit. Lege skal så skrive det som er relevant og vurdere din funksjon og om du er ferdig behandlet. Viktig at legen skriver dette på en tydelig måte. Viktig også at det kommer tydelig fram hvor lenge du har slitt med dette. Feks om du har dokumentasjon på at sykdommen har hindret deg i utdanning så bør det legges fram dokumentasjon på det. (Fra skole, PPT osv)

Anonymkode: c2dbf...f49

Vet du hvor lang tid det tar fra legen har sendt dokumentasjonen til NAV til de gir et svar? Det er uvisst og slitsomt psykisk å måtte vente på svar.

Anonymkode: a08de...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står bare at de har ikke nok dokumentasjon på alvorligheten i lidelsen. Det står ingenting om at de skal kontakte mine leger. 

Anonymkode: 4ebaf...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått avslag på ung ufør tillegg? I såfall må du klage. Enten må du skaffe papirer selv, eller be NAV innhente. Hvis du har en veileder å samarbeide med så spør denne om den kan hente fra fastlege feks. Sørg for at fastlege er godt oppdatert og har papirer fra feks BUP, PPT eller barnevern før han skeiver til NAV.

Anonymkode: c2dbf...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Har du fått avslag på ung ufør tillegg? I såfall må du klage. Enten må du skaffe papirer selv, eller be NAV innhente. Hvis du har en veileder å samarbeide med så spør denne om den kan hente fra fastlege feks. Sørg for at fastlege er godt oppdatert og har papirer fra feks BUP, PPT eller barnevern før han skeiver til NAV.

Anonymkode: c2dbf...f49

Ja jeg har fått avslag. Siste klage nå går til trygderetten. Jeg har prøvd å skaffe så mye dokumentasjon som jeg kan, både fra nav og steder jeg har vært til behandling før 26 år. Veilederen min på nav er ny og det virker ikke som hun har så mye å bidra med. Jeg får vel ut den samme dokumentasjonen som nav ville fått ut? Fastlegen virker ikke interessert. Jeg håper en psykiater kan hjelpe meg, men har ikke hørt mer fra han....

Anonymkode: 4ebaf...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har fått avslag. Siste klage nå går til trygderetten. Jeg har prøvd å skaffe så mye dokumentasjon som jeg kan, både fra nav og steder jeg har vært til behandling før 26 år. Veilederen min på nav er ny og det virker ikke som hun har så mye å bidra med. Jeg får vel ut den samme dokumentasjonen som nav ville fått ut? Fastlegen virker ikke interessert. Jeg håper en psykiater kan hjelpe meg, men har ikke hørt mer fra han....

Anonymkode: 4ebaf...33d

veilederen din på nav kan ikke gjøre noe i denne saken. Har du tilgang til behandlere fra da du begynte bli syk?

Anonymkode: 1497b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...