Gå til innhold

Han vil sove med lukket vindu, og jeg med åpent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, sove i minusgrader? Er det mulig?????

Anonymkode: 42fbf...92e

Jeg synes det er herlig å sove i kald luft med god pyjamas på. Og god dyne. Elsker å puste inn kald luft mens jeg sover. Gjør ingenting om det er minusgrader ute og vindu åpent. 

Anonymkode: d93e8...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg virkelig snufsete etter å sovet i rom med vindu lukket. Må virkelig være god air condition for at det skal gå. 

Anonymkode: d93e8...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke anbefalt å sove med vinduet åpent.

Anonymkode: 28ba8...634

Jeg trives ikke med å sove med lukket vindu. Jeg bryr meg ikke om hva som er anbefalt. 

Anonymkode: d93e8...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke anbefalt å sove med vinduet åpent.

Anonymkode: 28ba8...634

Leste om det. Det kan komme muggskader på vegger og slik. Men på noen nettsider står det at det også kan være sunt med et kjølig rom.  

Forskere skifter og vender på meninger om mange ting. Men uansett: jeg trives best med vindu åpent fordi jeg sliter virkelig å få til å sove med det lukket. Men på nettet står det noen plasser omvendt. Altså at jeg skal få bedre søvn med å lukke vinduet.  Men det har ikke blitt slik for meg ennå. 

Anonymkode: d93e8...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste om det. Det kan komme muggskader på vegger og slik. Men på noen nettsider står det at det også kan være sunt med et kjølig rom.  

Forskere skifter og vender på meninger om mange ting. Men uansett: jeg trives best med vindu åpent fordi jeg sliter virkelig å få til å sove med det lukket. Men på nettet står det noen plasser omvendt. Altså at jeg skal få bedre søvn med å lukke vinduet.  Men det har ikke blitt slik for meg ennå. 

Anonymkode: d93e8...453

Er det ikke adskillig større fare for mugg dersom man har vinduet lukket og ligger og sover der? Man avgir en del fukt når man sover og denne vil jo ventileres ut mye bedre med et åpent vindu enn bare en liten ventil. Har alltid vinduet oppe og har aldri opplevd muggskader på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det ikke adskillig større fare for mugg dersom man har vinduet lukket og ligger og sover der? Man avgir en del fukt når man sover og denne vil jo ventileres ut mye bedre med et åpent vindu enn bare en liten ventil. Har alltid vinduet oppe og har aldri opplevd muggskader på soverommet.

Nei. 

Anonymkode: 28ba8...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det ikke adskillig større fare for mugg dersom man har vinduet lukket og ligger og sover der? Man avgir en del fukt når man sover og denne vil jo ventileres ut mye bedre med et åpent vindu enn bare en liten ventil. Har alltid vinduet oppe og har aldri opplevd muggskader på soverommet.

Samme her. Har vært vinduet åpent siden jeg var barn. Nå er jeg snart i midten av 40 årene. Det har aldri vært noe problem med muggskader av det. 

Anonymkode: d93e8...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Har vært vinduet åpent siden jeg var barn. Nå er jeg snart i midten av 40 årene. Det har aldri vært noe problem med muggskader av det. 

Anonymkode: d93e8...453

Jeg måtte jo lese litt om dette og det er langt fra så svart/hvitt som at det er sunt å sove med vinduet lukket og farlig å sove med det åpent. :) Vi har ingen kondens på vinduene, det regner ikke på dem da vi har overbygget veranda utenfor og vi rer aldri opp sengen, bare slenger dyna ned over fotenden så både madrass og den siden av dyna som har vært mot kroppen lufter seg hele dagen. Det gikk også mye på at dersom man har iskaldt soverom så vil det tappe de tilgrensende rommene for varme gjennom veggene, men det ofrer jeg gjerne for god nattesøvn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg måtte jo lese litt om dette og det er langt fra så svart/hvitt som at det er sunt å sove med vinduet lukket og farlig å sove med det åpent. :) Vi har ingen kondens på vinduene, det regner ikke på dem da vi har overbygget veranda utenfor og vi rer aldri opp sengen, bare slenger dyna ned over fotenden så både madrass og den siden av dyna som har vært mot kroppen lufter seg hele dagen. Det gikk også mye på at dersom man har iskaldt soverom så vil det tappe de tilgrensende rommene for varme gjennom veggene, men det ofrer jeg gjerne for god nattesøvn. :) 

Samme her. Jeg sov med vinduet oppe i natt også på eget rom og jeg sov virkelig godt. Våknet uthvilt og fornøyd. Noe jeg ikke har gjort når jeg har sovet med det lukket. Føler meg fresh etter natt med vindu åpent.  :)

Anonymkode: d93e8...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 16.26, Lillemus skrev:

Han må få seg en skikkelig dyne, billig kunstfiber duger overhodet ikke!
(...) I tillegg har jeg varmeflaska ved føttene (...) Å sove med lukket vindu er uaktuelt. 

På 18.11.2019 den 17.05, Lillemus skrev:

Ellers sover min kjære med en løshals i tynn ull hele vinteren

På 18.11.2019 den 17.08, AnonymBruker skrev:

.Men samboer merker det motsatt sier han. Han blir forkjølet av åpent vindu. (...) Han har pyjamas på 

Varmeflaske, løshals og pyjamas - her gjør man alt for å ikke varme rommet må jeg si! :D :D

På 18.11.2019 den 17.10, AnonymBruker skrev:

Er gjerne bedre å sove i hver sitt rom dersom det er et problem.

Det tror jeg jaggu jeg ville insistert på også, om jeg måtte kle på meg skjerf og ligge med klær IG varmeflaske for å unngå forkjølelse :D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Dere får sove på hvert deres rom og heller besøke hverandre for å kose i blant. Det er viktig å sove skikkelig. 

Enig med deg. 

Anonymkode: d93e8...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...