Gå til innhold

Katteparasitten toxoplasma gjør folk schizofrene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kupton har du hørt noe om dette? At det er linket til alvorlig sinnslidelse?

Hva om man vokser opp med katt i hjemmet 

Anonymkode: 03d3e...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, kupton skrev:

Ja, dette har jeg kjent til lenge. Legger ved en artikkel her.

Det er en av grunnene til at jeg aldri kunne tenke meg å ha en katt i huset.

Av en eller annen grunn så får jeg skikkelig følelsen av at du har lagt inn tracker i lenka di for å finne ut hvem jeg er..

Er ikke det psykt?

Anonymkode: 03d3e...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn så får jeg skikkelig følelsen av at du har lagt inn tracker i lenka di for å finne ut hvem jeg er..

Er ikke det psykt?

Anonymkode: 03d3e...af5

Det ville i så fall være en meget upålitelig metode for å tracke noen. Det er nok flere (meg inkludert) som allerede har trykt seg inn på linken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, kupton skrev:

Ja, dette har jeg kjent til lenge. Legger ved en artikkel her.

Det er en av grunnene til at jeg aldri kunne tenke meg å ha en katt i huset.

Sjekk ut den linken her da hvis dere tørr https://www.nhs.uk/news/mental-health/does-owning-a-cat-put-your-family-at-risk-of-schizophrenia/

😂

 

 

 

:ph34r:

Anonymkode: 03d3e...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt katt i 40 år og ikke blitt syk av det.

Anonymkode: 47a72...8ff

Saklig. Selvsagt får ikke alle som har katt schizofreni. Ikke de fleste en gang. Men i familier med katt er det noe forhøyet risiko for at barn senere utvikler sykdommen. 
om du har katt, er uvesentlig for din helse. I denne sammenheng er det kun av betydning om din mor hadde katt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les artikkelen. Avkom av mødre som har høye verdier av antistoff mot toksoplasmose (som betyr at de har hatt en kraftig infeksjon), har litt mer enn to ganger forøket risiko for å få sykdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, kupton skrev:

Saklig. Selvsagt får ikke alle som har katt schizofreni. Ikke de fleste en gang. Men i familier med katt er det noe forhøyet risiko for at barn senere utvikler sykdommen. 
om du har katt, er uvesentlig for din helse. I denne sammenheng er det kun av betydning om din mor hadde katt. 

Min mor hadde også katt hele sitt liv. Tok test når jeg var gravid, den var negativ. 

Anonymkode: 47a72...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor hadde også katt hele sitt liv. Tok test når jeg var gravid, den var negativ. 

Anonymkode: 47a72...8ff

Sånn skal det gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, kupton skrev:

Les artikkelen. Avkom av mødre som har høye verdier av antistoff mot toksoplasmose (som betyr at de har hatt en kraftig infeksjon), har litt mer enn to ganger forøket risiko for å få sykdommen. 

Er det kun dersom man blir smittet av toxoplasmose MENS man går gravid at fosteret senere har forhøyet risiko eller får alle barn av mødre som noen gang i sitt liv har hatt toxoplasmose forhøyet risiko?

Anonymkode: 03d3e...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...