Gå til innhold

Hva slags hjelp mottar du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags hjelp mottar du og hvor ofte?

Mener sånn psykiatritjenesten i kommunnen, dps, privat sykolog, oppfølging hos fastlegen, sosionom, ambulant akutteam, hjemmehjelp, miljøtjenesten i kommunen, støttekontakt osv ☺

Anonymkode: 9c484...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommunal psykiatritjeneste to ganger i uken, psykolog på DPS en gang i uken, brukerstyrt plass på dps ved behov og lavterskel avtale om akuttinnleggelse på akuttposten som jeg foretrekker framfor brukerstyrt på dps. Pluss kan ringe behandler jeg har på akuttposten ved behov. Skal sies at jeg nylig har avsluttet ett år i rusbehandling og generelt har lav tåleevne for å håndtere alt alene hjemme over tid så har denne tette oppfølgingen for å unngå tilbakefall da mine tilbakefall har en tendens til å bli livstruende. Føler meg litt dum som har så mye da jeg på mange måter er ressurssterk, men. Har nå behov for det så da tar jeg det imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første utredningstime hos DPS i går, utredningen skal være en time i uka over 5 uker, så får vi se på veien videre derfra.

Anonymkode: 17ee3...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfølgingstjenesten i kommunen x1 i uka. Tilgang til kommunal brukerstyrt plass. Jeg går ikke i terapi, men har kontakt med psykiater på DPS ved behov. Da i hovedsak ifm medisiner.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Glitter skrev:

Kommunal psykiatritjeneste to ganger i uken, psykolog på DPS en gang i uken, brukerstyrt plass på dps ved behov og lavterskel avtale om akuttinnleggelse på akuttposten som jeg foretrekker framfor brukerstyrt på dps. Pluss kan ringe behandler jeg har på akuttposten ved behov. Skal sies at jeg nylig har avsluttet ett år i rusbehandling og generelt har lav tåleevne for å håndtere alt alene hjemme over tid så har denne tette oppfølgingen for å unngå tilbakefall da mine tilbakefall har en tendens til å bli livstruende. Føler meg litt dum som har så mye da jeg på mange måter er ressurssterk, men. Har nå behov for det så da tar jeg det imot. 

 

Akkurat nå, FjellOgDalar skrev:

Oppfølgingstjenesten i kommunen x1 i uka. Tilgang til kommunal brukerstyrt plass. Jeg går ikke i terapi, men har kontakt med psykiater på DPS ved behov. Da i hovedsak ifm medisiner.  

Kan jeg spørre hvorfor dere fikk tilbud om brukerstyrte innleggelser? Er det fordi dere flere ganger har blitt innlagt etter selvmordsforsøk?

Anonymkode: 9c484...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til en terapeut hver 14 dag, men kan gå oftere hvis jeg skulle ønske det. Har også tett oppfølging av fastlegen. Vanligvis 1 gang i måneden, men i perioder oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kan jeg spørre hvorfor dere fikk tilbud om brukerstyrte innleggelser? Er det fordi dere flere ganger har blitt innlagt etter selvmordsforsøk?

Anonymkode: 9c484...ed4

Jeg er ikke alltid i vater, og da trenger jeg skjerming i noen dager. Dermed er det greit å slippe mye styr med lege, akutt-team, dps, psykehus... Innlagt har jeg for øvrig vært flere ganger, men stort sett ikke pga selvmordsforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Kan jeg spørre hvorfor dere fikk tilbud om brukerstyrte innleggelser? Er det fordi dere flere ganger har blitt innlagt etter selvmordsforsøk?

Anonymkode: 9c484...ed4

Det mer mer sammensatt enn som så. Ja jeg har noen selvmordsforsøk bak meg da jeg er kronisk suicidal, men det er jo ikke bare derfor. Det er fordi jeg sliter og har det mye vanskelig hvor jeg har mange negative strategier for å håndtere det. Når jeg blir veldig deprimert blir jeg suicidal og trenger hjelp og skjerming, når jeg har mye angst får jeg stort russug og selvskadingstrang og faren for alvorlige tilbakefall blir store. Jeg blir også ekstremt utslitt av å hele tiden jobbe i mot kropp og sinn og holde ut av av og til er jeg helt nødt til å få et pust i bakken for å klare å fortsette videre. For å unngå at jeg blir veldig dårlig igjen. Har ikke fått et konkret svar på hvorfor jeg fikk tilbudet da det er en sammensatt vurdering av mitt behov for tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Kommunal psykepleier annenhver uke, og psykepleier på DPS annenhver uke, (i motsatte uker av hverandre sånn at jeg i realiteten får samtale en gang i uka). Det er veldig fint og kjekt siden jeg har svinget så veldig de siste årene. Begge fanger lett opp når det er på tide å ta affære. Pga min kontakt på DPS får jeg også kjapt, gjerne på dagen, time med psykiater for medisinvurdering/justering, vurdering av status presens og om det f.eks er behov for innleggelse. Jeg kan også når som helst i arbeidstiden på ukedager ringe ved behov. Kriseplan følges ved behov.

* Kontakt med AAT ved behov

* Hjemmesykepleie som leverer medisiner.

* Arbeidstrening i regi av kommunen. 

* Oppfølging hos fastlege hver 3. måned.

Alt i alt en veldig god oppfølging som gjør meg tryggere i hverdagen. 👍:-)

 

 

Anonymkode: 069ad...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukerstyrt innleggelse og hjemmesykepleie som kommer med medisiner (eget ønske). Jeg fikk brukerstyrt allerede etter første innleggelse (akutt etter selvmordsforsøk) og må bruke den ofte fordi jeg ikke får annet tilbud. Jeg er heldigvis ikke mye plaget med selvmordstanker. Fastlegen er ganske fersk og kjenner meg ikke i tillegg til at journalen min der inneholder mye feil opplysninger fra både tidligere fastlege og DPS så er vanskelig å få rett oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppfølging 2 ganger i uka fra psyk helseteam i kommunen, i tillegg er jeg med på turgruppe en dag og aktivitetskveld en annen dag i uka arrangert av samme psyk helseteam. Har også inntil videre dobbeltime hos fastlege ukentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samtale 1 gang i måneden på kommunens seksjon for psykisk helse. Går på dpS innimellom. Før jeg begynte nå var det 4 år siden sist. Nå har jeg gått der ca 6 ganger, regner med å bli skrives ut ettersom jeg er på bedringen. Og så har jeg tilbud om å delta i en mannsgruppe på ett møtested for psyk pas. Lav terskel. Samme person som jeg går til en gang i måneden leder den gruppa.

 

Fikk tilbud om innleggelse i DPS i 14 dager, for ett par år siden men dro etter en time.

 

Ellers har jeg før i tiden vært innlagt 6 måneder en gang, og kortere opphold ellers (alle disse har vært lukkede AVD med varierende grad av frivillighet fra meg). Jeg gikk også 1 gang i uken på DPS fra 2003 - 2008.

 

Det er vel ikke så mye mer de kan gjøre for meg. Jeg har jo fortsatt en diagnose, så frisk fra den blir jeg nok ikke (schizofreni).

Anonymkode: 72df5...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulerende tjenester i kommunen en gang i uka. Så har jeg vært hos fastlegen en gang i måneden fram til nå. Men så fant hun ut at det holdt med hver tredje måned og det er jeg enig i. Så det gikk tre måneder én gang og nå har jeg time om en måned igjen. Men det er ikke på grunn av psyken da. Eller, psyken orket ikke mer treningssenter, så vi ble enige om at jeg slutter å gå til fysioterapaut og ser om kneet blir bedre når hodet ikke er like stressa. Så det er vel derfor jeg fikk ny time om en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...