Gå til innhold

Min mor ga meg penger til julegave til kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor ga meg, kjæresten og barna 500 kr hver i julegave. Jeg bruker mine 500 kr til å hjelpe økonomien min. Jeg har et lån som jeg betaler ned på. Men hvordan ville dere ha løst det med samboer. Ville dere gitt beløpet på 500 kr eller kjøpt noe til han? 

Anonymkode: 06649...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor ga meg, kjæresten og barna 500 kr hver i julegave. Jeg bruker mine 500 kr til å hjelpe økonomien min. Jeg har et lån som jeg betaler ned på. Men hvordan ville dere ha løst det med samboer. Ville dere gitt beløpet på 500 kr eller kjøpt noe til han? 

Anonymkode: 06649...38e

Ja, hvis din mor har presisert at de 500,- er til han.

Anonymkode: 7fda4...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor ga meg, kjæresten og barna 500 kr hver i julegave. Jeg bruker mine 500 kr til å hjelpe økonomien min. Jeg har et lån som jeg betaler ned på. Men hvordan ville dere ha løst det med samboer. Ville dere gitt beløpet på 500 kr eller kjøpt noe til han? 

Anonymkode: 06649...38e

Hva sa moren din? Min mor gjør nemlig det samme, men legger til at hun ønsker at jeg skal kjøpe noe.

Når jeg finner noe for summen pleier jeg å ringe henne og høre om hun syns det jeg jeg har finnet er ok, og så langt har hun alltid sagt «ja, dette blir helt sikkert kjempebra, du vet jo hva han ønsker seg».  På julaften vet alle at det er jeg som har kjøpt, og det er en del av «gamet» at han sier «oi, Hvirdan visste du at jeg trengte (feks) ny skinnhansker??». Så svarer mamma «nei, så jo at du manglet det da».  Blitt en greie det der, og jeg har allerede fått årets oppdrag fra henne jeg også :D 

Spør moren din om du er usikker på hva hun vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis din mor har presisert at de 500,- er til han.

Anonymkode: 7fda4...b87

Hun har sagt at jeg kan fordele pengene slik jeg vil. Og enten kjøpe en gave eller gi penger til han. Tenker på å sette over 500 kr på forskudd til han ellet kjøpe noe til han. Vet ikke hva han vil føle mest for. Pengene eller en gave... 

Anonymkode: 06649...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Hva sa moren din? Min mor gjør nemlig det samme, men legger til at hun ønsker at jeg skal kjøpe noe.

Når jeg finner noe for summen pleier jeg å ringe henne og høre om hun syns det jeg jeg har finnet er ok, og så langt har hun alltid sagt «ja, dette blir helt sikkert kjempebra, du vet jo hva han ønsker seg».  På julaften vet alle at det er jeg som har kjøpt, og det er en del av «gamet» at han sier «oi, Hvirdan visste du at jeg trengte (feks) ny skinnhansker??». Så svarer mamma «nei, så jo at du manglet det da».  Blitt en greie det der, og jeg har allerede fått årets oppdrag fra henne jeg også :D 

Spør moren din om du er usikker på hva hun vil. 

Min mor har sagt at hun ønsker at jeg velger selv hvordan jeg fordeler det og om jeg skal gi penger eller gave til han. 

Men selv så hadde nok jeg følt det var ubehagelig å motta penger fra hans mor. Så jeg hadde nok foretrukket en gave selv pga det. 

Anonymkode: 06649...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har sagt at jeg kan fordele pengene slik jeg vil. Og enten kjøpe en gave eller gi penger til han. Tenker på å sette over 500 kr på forskudd til han ellet kjøpe noe til han. Vet ikke hva han vil føle mest for. Pengene eller en gave... 

Anonymkode: 06649...38e

Om din mor har sagt du kan fordele sånn du vil, hadde jeg kjøpt en fellesgave som dere begge kan få glede av for de 500. 

Anonymkode: 785f9...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Hæ, seriøst?

Mulig jeg bør vente. Jeg har satt over til de andre på forskudd fordi de var blakke som meg for tiden. Men jeg kan gjerne vente med han og heller gi han noe til jul for pengene. Mine gikk med til nedbetaling av et lån. 

Anonymkode: 06649...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om din mor har sagt du kan fordele sånn du vil, hadde jeg kjøpt en fellesgave som dere begge kan få glede av for de 500. 

Anonymkode: 785f9...ded

Enig. Det var en god idé  :)

Anonymkode: 06649...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva han vil føle mest for. Pengene eller en gave... 

Du har referert til to gave-episoder som har ført til tankebry bare de siste ukene. Alt tyder på at han er over snittet opptatt av gaver, og betydningen av å skulle gi. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har sagt at jeg kan fordele pengene slik jeg vil. Og enten kjøpe en gave eller gi penger til han. Tenker på å sette over 500 kr på forskudd til han ellet kjøpe noe til han. Vet ikke hva han vil føle mest for. Pengene eller en gave... 

Anonymkode: 06649...38e

Kjøp en gave.

Anonymkode: 7fda4...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om din mor har sagt du kan fordele sånn du vil, hadde jeg kjøpt en fellesgave som dere begge kan få glede av for de 500. 

Anonymkode: 785f9...ded

Jeg finner en felles gave. Er alltid noe vi behøver i leiligheten. Jeg pakker den inn og sier at det er gaven fra min mor og far til oss. 

Anonymkode: 06649...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor har sagt at hun ønsker at jeg velger selv hvordan jeg fordeler det og om jeg skal gi penger eller gave til han. 

Men selv så hadde nok jeg følt det var ubehagelig å motta penger fra hans mor. Så jeg hadde nok foretrukket en gave selv pga det. 

Anonymkode: 06649...38e

Da kjøper du gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kayia skrev:

Da kjøper du gave. 

Jeg gjør. Jeg kjøper en felles gave til oss. Kjøper noe til nye leiligheten vår. Og pakker inn. 

Anonymkode: 06649...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...