Gå til innhold

Slutte med Fluoxetin, hvor lang tid før normalisering?


AJP

Anbefalte innlegg

Hei,

Har brukt 40 mg fluoxetin i om lag 10 år mot tvangssymptomer (OCD), men de siste årene er jeg bare blitt verre så jeg bestemte meg for å slutte med medisinen for kanskje å prøve en annen. Trappet ned med 20 mg, til 20 mg og syntes at jeg begynte å kjenne meg enda dårligere alt dagen etterpå, men det må vel være placebo? Er det slik at det er vanlig å kjenne seg dårligere etter at en slutter på fluoxetin eller et annet SSRI en stund før nervesystemet har tilpasset seg til fraværet av substansen etter så lang tids bruk. Tenker på om hjernens produksjon av serotonin bruker lang tid på å justere seg? Hvor lang tid må en regne med før det har normalisert seg? Hvor lenge skal jeg gå 20 mg før jeg går over til 0? Legen mente at det holdt med to uker, men det virker egentlig ikke som om han har så god greie på det eller interesse for den saks skyld. Hvor lenge etter at jeg har sluttet helt må jeg vente før jeg kan si som jeg skal forsøke noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...