Gå til innhold

Pf eller bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om man kan ha personlighetsforstyrrelse og i tillegg være bipolar? Eller er det enten pf eller bipolar?

Anonymkode: 8e51a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uvanlig å ha begge samtidig. 

Anonymkode: 7722f...ac2

Min psykolog sa at det var enten pf eller bipolar, men jeg har sett noen har kommentert at de har begge deler.

Lurte egentlig på om noen har begge deler?

Anonymkode: 8e51a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min psykolog sa at det var enten pf eller bipolar, men jeg har sett noen har kommentert at de har begge deler.

Lurte egentlig på om noen har begge deler?

Anonymkode: 8e51a...8d8

NHD skrev mange ganger at det ikke var uvanlig. Og om jeg husker rett så var det visst mer vanlig enn uvanlig.

Anonymkode: 7722f...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg lurer på om man kan ha personlighetsforstyrrelse og i tillegg være bipolar? Eller er det enten pf eller bipolar?

Anonymkode: 8e51a...8d8

Det spørs jo hvilken pf du tenker på det da

Pf er jo så mangt

Anonymkode: 0bd0e...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
1 time siden, kupton skrev:

Mange har begge deler. 

Er pf'er overrepresentert blant bipolare? Gjelder det i så fall visse typer pf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har begge deler. Har pf, men ikke ordentlig utredet for bipolar enda. Var en behandler som satte diagnosen på meg da, men han utredet meg ikke bare satt den etter to samtaler. Så den ble ikke ansett som gyldig og dermed tatt vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo hvilken pf du tenker på det da

Pf er jo så mangt

Anonymkode: 0bd0e...003

Er nok EUPF. Men EUPF kan i realiteten være k-ptsd. Så hvem vet. Kunnskapen er fremdeles for liten. 

Anonymkode: 0bd0e...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men EUPF kan i realiteten være k-ptsd.

Ved k-ptsd (og ptsd) vil det jo finnes betydelige traumer i historien. Diagnostiseringen bør derfor ikke være alt for vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Ved k-ptsd (og ptsd) vil det jo finnes betydelige traumer i historien. Diagnostiseringen bør derfor ikke være alt for vanskelig.

Jeg har én behandler som har satt EUPF-diagnosen og én som mener jeg har K-PTSD. Hvorpå hun som satte EUPF sier det er ikke helt tydelig ved meg hva jeg har fordi jeg uten tvil har traumeproblematikk. Er hun som har satt EUPF-diagnosen som har mest erfaring og som kjenner meg best, men da diagnosen ble satt for to år siden så hadde jeg en langt langt dårligere evne til å regulere følelser og var destruktiv _hele_ tiden. Så hennes tilnærming til meg har jo funket. Samtidig var jeg ikke ferdig med en langvarig livskrise da hun satt den diagnosen. En annen mente bipolar2 og det heller kan ikke hun behandleren min avvise, men hvorpå spørsmålet er om jeg har ille nok svingninger til at det er en diagnose. Har ikke blitt utredet for det enda, men tror selv jeg har bipolar 2 og EUPF. Jeg er i hvert fall veldig diagnoseforvirret. 

For meg virker det nesten litt hipp som happ. At jeg har fått diagnoser/meninger om diagnoser ut fra den enkeltes behandlers "foretrukne" diagnose. Kan det stemme? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2019 den 11.32, Husker ikke skrev:

Svarer psykiateren innpå her eller er det bare brukere?

Forumet har pr. i dag ikke noe autorisert helsepersonell som svarer våre brukere. Så alle svar som kommer inn er fra individuelle brukere med diverse bakgrunner.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg er bipolar og har 3 pf. Pf'ene forholder jeg meg ikke til. 

Hva mener du med at du ikke forholder deg til dem?

Anonymkode: 8e51a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at du ikke forholder deg til dem?

Anonymkode: 8e51a...8d8

Jeg vet godt at jeg er bipolar og tar medisiner, men jeg tenker aldri på pf'ene. Det er akkurat som de ikke eksisterer for meg. Jeg har nok trekk fra alle tre, men det er ikke noe problem for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg vet godt at jeg er bipolar og tar medisiner, men jeg tenker aldri på pf'ene. Det er akkurat som de ikke eksisterer for meg. Jeg har nok trekk fra alle tre, men det er ikke noe problem for meg. 

Hvis det ikke utgjør et problem for deg, har du da egentlig diagnosene? Eller kanskje du har blitt bedre fra dem. Er det det du mener? Det er jo i så fall bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg vet godt at jeg er bipolar og tar medisiner, men jeg tenker aldri på pf'ene. Det er akkurat som de ikke eksisterer for meg. Jeg har nok trekk fra alle tre, men det er ikke noe problem for meg. 

Det samme tenker jeg, bare at jeg ikke har noen pf. Men jeg tenker sånn om min bipolar. Jeg vil ikke ha den og orker ikke å forholde meg til den, ergo da eksisterer den ikke i mitt hode. 

Anonymkode: 0bd0e...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gondor skrev:

Jeg er bipolar og har 3 pf. Pf'ene forholder jeg meg ikke til. 

3 pf'er. Det var mye. Hvilke pf'er har du?

Anonymkode: 62cc0...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...