AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 Skrevet 20. november 2019 Hei. Jeg lurer på om man kan ha personlighetsforstyrrelse og i tillegg være bipolar? Eller er det enten pf eller bipolar? Anonymkode: 8e51a...8d8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 Skrevet 20. november 2019 Det er ikke uvanlig å ha begge samtidig. Anonymkode: 7722f...ac2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 Skrevet 20. november 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke uvanlig å ha begge samtidig. Anonymkode: 7722f...ac2 Min psykolog sa at det var enten pf eller bipolar, men jeg har sett noen har kommentert at de har begge deler. Lurte egentlig på om noen har begge deler? Anonymkode: 8e51a...8d8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 Skrevet 20. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min psykolog sa at det var enten pf eller bipolar, men jeg har sett noen har kommentert at de har begge deler. Lurte egentlig på om noen har begge deler? Anonymkode: 8e51a...8d8 NHD skrev mange ganger at det ikke var uvanlig. Og om jeg husker rett så var det visst mer vanlig enn uvanlig. Anonymkode: 7722f...ac2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2019 Skrevet 20. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på om man kan ha personlighetsforstyrrelse og i tillegg være bipolar? Eller er det enten pf eller bipolar? Anonymkode: 8e51a...8d8 Det spørs jo hvilken pf du tenker på det da Pf er jo så mangt Anonymkode: 0bd0e...003 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 20. november 2019 Skrevet 20. november 2019 1 time siden, kupton skrev: Mange har begge deler. Er pf'er overrepresentert blant bipolare? Gjelder det i så fall visse typer pf? 0 Siter
Glitter Skrevet 21. november 2019 Skrevet 21. november 2019 Jeg tror jeg har begge deler. Har pf, men ikke ordentlig utredet for bipolar enda. Var en behandler som satte diagnosen på meg da, men han utredet meg ikke bare satt den etter to samtaler. Så den ble ikke ansett som gyldig og dermed tatt vekk. 0 Siter
Husker ikke Skrevet 21. november 2019 Skrevet 21. november 2019 Svarer psykiateren innpå her eller er det bare brukere? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 Kupton svarer ofte, han er pensjonert psykiater. Anonymkode: 351de...662 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 På 20.11.2019 den 19.02, AnonymBruker skrev: Det spørs jo hvilken pf du tenker på det da Pf er jo så mangt Anonymkode: 0bd0e...003 Er nok EUPF. Men EUPF kan i realiteten være k-ptsd. Så hvem vet. Kunnskapen er fremdeles for liten. Anonymkode: 0bd0e...003 0 Siter
kupton Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men EUPF kan i realiteten være k-ptsd. Ved k-ptsd (og ptsd) vil det jo finnes betydelige traumer i historien. Diagnostiseringen bør derfor ikke være alt for vanskelig. 0 Siter
Glitter Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 (endret) 1 time siden, kupton skrev: Ved k-ptsd (og ptsd) vil det jo finnes betydelige traumer i historien. Diagnostiseringen bør derfor ikke være alt for vanskelig. Jeg har én behandler som har satt EUPF-diagnosen og én som mener jeg har K-PTSD. Hvorpå hun som satte EUPF sier det er ikke helt tydelig ved meg hva jeg har fordi jeg uten tvil har traumeproblematikk. Er hun som har satt EUPF-diagnosen som har mest erfaring og som kjenner meg best, men da diagnosen ble satt for to år siden så hadde jeg en langt langt dårligere evne til å regulere følelser og var destruktiv _hele_ tiden. Så hennes tilnærming til meg har jo funket. Samtidig var jeg ikke ferdig med en langvarig livskrise da hun satt den diagnosen. En annen mente bipolar2 og det heller kan ikke hun behandleren min avvise, men hvorpå spørsmålet er om jeg har ille nok svingninger til at det er en diagnose. Har ikke blitt utredet for det enda, men tror selv jeg har bipolar 2 og EUPF. Jeg er i hvert fall veldig diagnoseforvirret. For meg virker det nesten litt hipp som happ. At jeg har fått diagnoser/meninger om diagnoser ut fra den enkeltes behandlers "foretrukne" diagnose. Kan det stemme? Endret 22. november 2019 av Glitter 0 Siter
Admin Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 På 21.11.2019 den 11.32, Husker ikke skrev: Svarer psykiateren innpå her eller er det bare brukere? Forumet har pr. i dag ikke noe autorisert helsepersonell som svarer våre brukere. Så alle svar som kommer inn er fra individuelle brukere med diverse bakgrunner. Admin 0 Siter
Gondor Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 Jeg er bipolar og har 3 pf. Pf'ene forholder jeg meg ikke til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 3 minutter siden, Gondor skrev: Jeg er bipolar og har 3 pf. Pf'ene forholder jeg meg ikke til. Hva mener du med at du ikke forholder deg til dem? Anonymkode: 8e51a...8d8 0 Siter
Gondor Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at du ikke forholder deg til dem? Anonymkode: 8e51a...8d8 Jeg vet godt at jeg er bipolar og tar medisiner, men jeg tenker aldri på pf'ene. Det er akkurat som de ikke eksisterer for meg. Jeg har nok trekk fra alle tre, men det er ikke noe problem for meg. 0 Siter
Glitter Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 21 minutter siden, Gondor skrev: Jeg vet godt at jeg er bipolar og tar medisiner, men jeg tenker aldri på pf'ene. Det er akkurat som de ikke eksisterer for meg. Jeg har nok trekk fra alle tre, men det er ikke noe problem for meg. Hvis det ikke utgjør et problem for deg, har du da egentlig diagnosene? Eller kanskje du har blitt bedre fra dem. Er det det du mener? Det er jo i så fall bra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 52 minutter siden, Gondor skrev: Jeg vet godt at jeg er bipolar og tar medisiner, men jeg tenker aldri på pf'ene. Det er akkurat som de ikke eksisterer for meg. Jeg har nok trekk fra alle tre, men det er ikke noe problem for meg. Det samme tenker jeg, bare at jeg ikke har noen pf. Men jeg tenker sånn om min bipolar. Jeg vil ikke ha den og orker ikke å forholde meg til den, ergo da eksisterer den ikke i mitt hode. Anonymkode: 0bd0e...003 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 Skrevet 22. november 2019 4 timer siden, Gondor skrev: Jeg er bipolar og har 3 pf. Pf'ene forholder jeg meg ikke til. 3 pf'er. Det var mye. Hvilke pf'er har du? Anonymkode: 62cc0...5c7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.