Gå til innhold

Jeg savner ikke. Gjør du?


girlinyellow

Anbefalte innlegg

Har tenkt på det flere ganger - at jeg ikke savner noen. Så lenge de jeg er glad i er friske og har det bra, spiller det ikke så stor rolle for meg om de er langt unna, eller om jeg ikke ser de så ofte. Lurer noen ganger på om det er noe galt med å ikke kjenne på savn, særlig om noen sier at de savner meg. Jeg har også hørt folk si: "så godt å høre stemmen din", i telefonen. Det er også noe jeg aldri har kjent. Dette er jo ikke noe som plager meg, men er bare noe jeg har lagt merke til. 

Hvordan er det for deg? Savner du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, girlinyellow skrev:

Hvordan er det for deg? Savner du?

Å ja! Savner ungene og kjæresten etter kort tid om vi ikke er sammen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, girlinyellow skrev:

Har tenkt på det flere ganger - at jeg ikke savner noen. Så lenge de jeg er glad i er friske og har det bra, spiller det ikke så stor rolle for meg om de er langt unna, eller om jeg ikke ser de så ofte. Lurer noen ganger på om det er noe galt med å ikke kjenne på savn, særlig om noen sier at de savner meg. Jeg har også hørt folk si: "så godt å høre stemmen din", i telefonen. Det er også noe jeg aldri har kjent. Dette er jo ikke noe som plager meg, men er bare noe jeg har lagt merke til. 

Hvordan er det for deg? Savner du?

Nei, er som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savnet min mann da vi var nyforelsket og han pendlet. Og mine voksne barn da de flyttet ut. Nå savner jeg ingen, verken nære familiemedlemmer eller venner, selv om det kan gå lang tid mellom vi sees. Dagene går sin gang, liksom, men mulig det er unormalt å ikke kjenne på savn. 
Jeg kan derimot glede meg til å se dem igjen, da. 

Anonymkode: c8dbc...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er alvorlig deprimert så slutter jeg å savne folk. Inkludert ungene. Så blir jeg bedre etter hvert og følelsen savn (er det en følelse eller en tilstand?) kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner mine voksne barn, ellers ingen. Det har gjort at jeg har mistet kontakt annet enn sporadisk med alle andre familiemedlemmer. 

Anonymkode: d60ca...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er som deg. Jeg vil at de skal ha det bra, men jeg savner ingen. Jeg savner hundene som jeg har hatt, og som har dødd. Jeg savner ikke mormor eller farmor, selv om de har dødd. De så jeg så sjeldent uansett. Jeg har ikke noe behov for å besøke hverken familie eller venner. Faktisk hadde jeg det ganske deilig da denne hundesyken gikk og ingen med hund turte besøke andre med hund. Da slapp jeg å høre fra noen 😅 Jeg tror de vennene jeg har, forstår at jeg ikke tenker på at jeg kanskje burde ringe dem av og til. Jeg sender en melding dersom det er noe konkret, men jeg ringer aldri noen bare for å prate. Jeg har en kompis som ringer bare for å prate og som ikke har forstått hvor utrolig slitsomt det er. Han liker ikke meldinger, men jeg har sagt til han at jeg har store problemer med å konsentrere meg og få med meg hva som blir sagt i telefonen. Jeg tror ikke det er så viktig for han at jeg får med meg noe. Han vil bare skravle.

Det verste er nok mamma. Hun syns det var ille at jeg flyttet så langt unna. Nå begynner hun vel å se at det kanskje ikke var så dumt likevel, for i denne kommunen får jeg hjelp. Men hun syns fortsatt at jeg bor altfor langt unna. Hun kan finne på å planlegge neste gang de skal komme, mens de er her. Eh, kan jeg få lande først eller? Men de er jo så opptatt og jeg sitter her "helt alene i ensomheten". Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har jo to hunder! Jeg føler meg aldri ensom for jeg har ikke noe behov for å ha mennesker tett på meg. Men mamma klarer ikke for alt her i verden å forstå at man kan være alene uten å være ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, girlinyellow skrev:

Har tenkt på det flere ganger - at jeg ikke savner noen. Så lenge de jeg er glad i er friske og har det bra, spiller det ikke så stor rolle for meg om de er langt unna, eller om jeg ikke ser de så ofte. Lurer noen ganger på om det er noe galt med å ikke kjenne på savn, særlig om noen sier at de savner meg. Jeg har også hørt folk si: "så godt å høre stemmen din", i telefonen. Det er også noe jeg aldri har kjent. Dette er jo ikke noe som plager meg, men er bare noe jeg har lagt merke til. 

Hvordan er det for deg? Savner du?

Interessant!

Jeg tror jeg er litt som deg, at så lenge jeg vet at de jeg er glad i har det fint, og at det ikke er noe ubehagelig eller vondt mellom oss, så tenker jeg ikke mye på at de ikke er i min nærhet til daglig. Det gjelder vel egentlig veldig mange av mine kjære og bekjente, tror jeg, når jeg tenker meg om 😮 Merker at jeg er litt ukomfortabel med å innrømme det, men nå erkjenner jeg det likevel. Sønnen min bor utenlands, og jeg liker å holde kontakt med ham, helst på meldinger (han liker best å prate i tlf, så vi gjør begge deler), jeg gleder meg til å se ham til jul igjen, men jeg går ikke rundt og savner ham til vanlig.

Det samme når jeg er bortreist, med jobb eller ferie, så savner jeg sjelden de familiemedlemmene som er igjen hjemme. Og når noen av mine nærmeste er bortreist, ja så er de bortreist, og livet går sin vante gang likevel, og så er det fint å se dem igjen, men jeg savner vel sjelden folk....

Jeg har ei venninne jeg ser sjelden. Vi hadde en periode på 1,5 år der det var en vond sak mellom oss, og da savnet jeg henne enormt. Da vi fikk truffet hverandre, og snakket ut om det som hadde vært vondt, så slapp den følelsen, og ting er greit igjen, men jeg treffer henne ikke ofte likevel, savner henne såpass nå (etter mange måneder uten hverandre) at jeg må spørre om vi kan treffes før jul 🙂 

Jeg er nok veldig til å leve i nuet, er stort sett fornøyd med hverdagen. Venner og familie gir meg mye fint og positivt, og samtaler og fellesskap med de jeg er glad i betyr mye for meg, men jeg går ikke rundt og savner dem til vanlig. Mulig det er jeg som er rar 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både savner, lengter og liker å høre stemmen til folk jeg ikke har snakket med på en stund. Jeg opplever dette som en positiv følelse, ikke som en plagsom, gnagende følelse, og følelsen er ikke konstant. Savnet kommer gjerne som et blaff eller en tanke, at jeg kjenner at "nå hadde det sannelig vært godt å snakke med...igjen", og tar initiativ til å møtes. Eller blir glad fordi den andre har tatt initiativet :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ex-kjæresten litt. Hun døde bare 38 år gammel. Vi var ikke sammen da, men hadde kontakt på ett platonisk plan.

Diabetes kan være en drittsykdom.

Anonymkode: 33d1f...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også som deg. Savner aldri noen, selv om jeg er glad i alle rundt meg. Kjenner aldri på savn etter dem uansett hvor ensom jeg føler meg eller hvor langt unna de er, eller hvor lenge siden det er sist vi så hverandre. Kjenner ikke glede når de ringer meg, eller når jeg ser dem igjen for første gang på lenge til tross for at de uttrykker mye glede over akkurat dette. Har og opplevd flere dødsfall, og det var vondt å miste dem akkurat da det skjedde, men nå når jeg tenker på dem kjenner jeg ikke savn mer glede for de opplevelsene vi hadde sammen. Tenker at siden det alltid har vert slik for meg så er det bare slik jeg er. 

Anonymkode: 888b0...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...