Gå til innhold

Bruke laken som trekk på sofa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel sofa. Den er kjempestygg å se på. Veldig slitt i fargen. Har ikke råd til ny sofa ennå. Men jeg lurer på om det kunne gå fint å bruke laken som trekk på sofaen. Sofaen er en gammel sovesofa. Har hittil hatt teppe over sofaen men det ser ikke særlig flott ut. Men stretch laken er fastere enn teppe. Og stretch laken er billig. Hva mener dere? 

Anonymkode: 13e05...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke råd til ny sofa ennå.

Det er vanskelig å mene noe om teppe eller laken uten å se det. Jeg har selv brukt et teppe i et liknende tilfelle. Hvis sofaen er ensfarget, kan det kanskje passe med et tynt fleeceteppe, de koster lite og er ganske gode å sitte på.

Men det er massevis av gratis sofaer på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Det er vanskelig å mene noe om teppe eller laken uten å se det. Jeg har selv brukt et teppe i et liknende tilfelle. Hvis sofaen er ensfarget, kan det kanskje passe med et tynt fleeceteppe, de koster lite og er ganske gode å sitte på.

Men det er massevis av gratis sofaer på finn.no.

Jeg tror stretchlaken vil oss se best. Jeg skal forsøke det å se. :) . Jeg ønsker ikke brukt sofa. :)

Anonymkode: 13e05...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke brukt sofa

Mye av det som folk skifter ut og gir bort, er langt finere enn en gammel, slitt sofa. Men brukt er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, laban skrev:

Mye av det som folk skifter ut og gir bort, er langt finere enn en gammel, slitt sofa. Men brukt er det jo.

Jeg vet. Denne sofaen ser ikke noe fin ut. Men skal sjekke på finn.no. 

Anonymkode: 13e05...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror stretchlaken vil oss se best. Jeg skal forsøke det å se. :) . Jeg ønsker ikke brukt sofa. :)

Anonymkode: 13e05...871

Et pledd er da finere enn et laken??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en gammel sofa. Den er kjempestygg å se på. Veldig slitt i fargen. Har ikke råd til ny sofa ennå. Men jeg lurer på om det kunne gå fint å bruke laken som trekk på sofaen. Sofaen er en gammel sovesofa. Har hittil hatt teppe over sofaen men det ser ikke særlig flott ut. Men stretch laken er fastere enn teppe. Og stretch laken er billig. Hva mener dere? 

Anonymkode: 13e05...871

Det lange svaret:

Laken er grusomt, og gir meg assosiasjoner til studetiden og de mest slitne hyblene jeg var innom da.

Som Laban sier - mye bra & billig eller pent brukt & gratis på Finn, har handlet flere ting der selv de to siste årene. Jeg lot sofaene stå igjen til eksen da jeg flyttet. De passet så godt til huset de var kjøpt for, så jeg måtte kjøpe ny. Jeg hadde ikke råd til en lekker ny, og kjøpte derfor en fin grønn, nesten ubrukt sofa til 1500 på Finn. Jeg kjøpte også et gammelt, vakkert teakbord for 300, og for samme sum hadde jeg ikke fått sofa og et miljøfiendtlig produsert papp-bord av dårlig kvalitet på IKEA. Ingen tvil om hva som er best value for money da. I ettertid har jeg kjøpt flere ting på Finn eller bruktbutikker, både ubrukt elektronikk og brukte, vintage krystallglass. Ingen grenser for hva folk ønsker å kvitte seg med av gaver etter bryllup, bursdager eller arv. 

Det korte svaret:

Ordentlig pledd er bedre enn laken. Billig fleecepledd ser billig ut. Brukt, billig & bra på Finn er bedre enn stygg og slitt selvkjøpt. 

 

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...