Gå til innhold

Enkelte dager hater jeg angsten min så inderlig!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har generell angst, sosialangst og angst som kommer av traumer(forsvaret jeg har bygget siden jeg var liten). Den angsten er en ting, den merker jeg ikke på samme måte selv om den hindrer meg i livet og hverdagen, men når den generelle angsten slår seg løs så er jeg helt lammet, som i dag. Jeg er livredd inni meg, skjelver, er kvalm, sitter stille i sofaen med lite lys og tv'en lavt på. Jeg tror jeg er redd for at det skal komme noen, men jeg vet ikke hva eller hvem jeg er redd skal komme. Jeg sitter og lytter etter lyder og skritt utenfor, ringer telefonen får jeg nesten sammenbrudd, og samtidig som at jeg er redd føler jeg meg så utrolig dum.. Nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem, da klarer jeg å slappe av, for da er jo han her og fikser om det liksom skulle komme noen🙈 Ikke alle dager er som dette, men disse dagene er utrolig slitsomme.. Jeg går til behandling, men det er en jobb som tar år og i mellomtiden må jeg klare meg som best jeg kan. Jeg skulle bare ønske jeg slapp denne redde følelsen, jeg har fremdeles ikke klart å finne noen verktøy som hjelper meg på sånne dager som dette.

Anonymkode: 6f336...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har generell angst, sosialangst og angst som kommer av traumer(forsvaret jeg har bygget siden jeg var liten). Den angsten er en ting, den merker jeg ikke på samme måte selv om den hindrer meg i livet og hverdagen, men når den generelle angsten slår seg løs så er jeg helt lammet, som i dag. Jeg er livredd inni meg, skjelver, er kvalm, sitter stille i sofaen med lite lys og tv'en lavt på. Jeg tror jeg er redd for at det skal komme noen, men jeg vet ikke hva eller hvem jeg er redd skal komme. Jeg sitter og lytter etter lyder og skritt utenfor, ringer telefonen får jeg nesten sammenbrudd, og samtidig som at jeg er redd føler jeg meg så utrolig dum.. Nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem, da klarer jeg å slappe av, for da er jo han her og fikser om det liksom skulle komme noen🙈 Ikke alle dager er som dette, men disse dagene er utrolig slitsomme.. Jeg går til behandling, men det er en jobb som tar år og i mellomtiden må jeg klare meg som best jeg kan. Jeg skulle bare ønske jeg slapp denne redde følelsen, jeg har fremdeles ikke klart å finne noen verktøy som hjelper meg på sånne dager som dette.

Anonymkode: 6f336...804

Jeg er enig i svaret til Ex Plorer, forebygging både kortsiktig og langsiktig er utvilsomt viktig. Noen har god nytte av fysisk aktivitet når angsten river.  Men, for meg høres det ut som at du er der hvor angsten blir lammende. Foruten et varmt bad/ dusj, gjerne med lavendelolje som kan roe ned kroppen, varmeflasker, og det man føler kan gjøre godt av andre teknikker for å slappe av på tror jeg man må bare erkjenne at noen dager er slik. Angsten kan i blant bli for voldsom/ uhåndgripelig til å "gå til angrep på". La slike dager komme og gå.  Stell godt med deg selv. I morgen er det forhåpentligvis en litt lettere dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...