Gå til innhold

Har mista alt håp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man ikke orker mer og er ødelagt innvendig men får ikke den hjelpen man trenger. Har prøvd mye behandling og kroppen er sliten og ødelagt etter et liv med påkjenninger. Finner ikke veien, har mista fotfestet og ingen eller noenting kan hjelpe. Hva er det man gjør da? Hvordan få slutt på lidelse? Må bare innse at livet ble ikke som jeg håpte. 

Anonymkode: d2e5f...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke orker mer og er ødelagt innvendig men får ikke den hjelpen man trenger. Har prøvd mye behandling og kroppen er sliten og ødelagt etter et liv med påkjenninger. Finner ikke veien, har mista fotfestet og ingen eller noenting kan hjelpe. Hva er det man gjør da? Hvordan få slutt på lidelse? Må bare innse at livet ble ikke som jeg håpte. 

Anonymkode: d2e5f...6b7

For i kveld: Bestill deg noe god mat som du får levert på døra. Slapp av og se på noe du liker på TV eller se en film fra Netflix mens du spiser. :)

Så tar du videre sånne små skritt, små planer og mål. Ha en gulrot foran deg som gjør at du ønsker å nå det lille målet. Etterhvert vil du nok helt sikkert komme ut av den dype gjørma som du føler at du sitter fast i. Det finnes håp! 

Anonymkode: 6f902...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For i kveld: Bestill deg noe god mat som du får levert på døra. Slapp av og se på noe du liker på TV eller se en film fra Netflix mens du spiser. :)

Så tar du videre sånne små skritt, små planer og mål. Ha en gulrot foran deg som gjør at du ønsker å nå det lille målet. Etterhvert vil du nok helt sikkert komme ut av den dype gjørma som du føler at du sitter fast i. Det finnes håp! 

Anonymkode: 6f902...136

Jeg får tro det finnes håp. Det er en del ting som er på trappene, men når forma er som nå, så får det meg til å tvile på om jeg vil få til noen ting. 

Flere som har opplevd at følelsene blir fordreide? Som å miste kontrollen, som å føle at tankene ikke tilhører meg men en annens tanker (ingen kjente). 

Hva er dette for noe?

Satt på litt musikk. Men gjørma er seig.  

Anonymkode: d2e5f...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har opplevd at følelsene blir fordreide? Som å miste kontrollen, som å føle at tankene ikke tilhører meg men en annens tanker (ingen kjente)

Ja, det har jeg opplevd. Når jeg er så langt nede at jeg er suicidal f.eks, så mener jeg at det ikke er mine selvmodstanker, men selvmordstanker som har blitt plantet inn i meg av den gode grunn at jeg som meg selv ikke egentlig vil dø. Den egentlige meg vil altså ikke dø, så da kan det ikke være mine tanker. 

Anonymkode: 6f902...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får tro det finnes håp. Det er en del ting som er på trappene, men når forma er som nå, så får det meg til å tvile på om jeg vil få til noen ting. 

Flere som har opplevd at følelsene blir fordreide? Som å miste kontrollen, som å føle at tankene ikke tilhører meg men en annens tanker (ingen kjente). 

Hva er dette for noe?

Satt på litt musikk. Men gjørma er seig.  

Anonymkode: d2e5f...6b7

Musikk hjalp negative meg i kveld og. Ønsker deg bedre dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg opplevd. Når jeg er så langt nede at jeg er suicidal f.eks, så mener jeg at det ikke er mine selvmodstanker, men selvmordstanker som har blitt plantet inn i meg av den gode grunn at jeg som meg selv ikke egentlig vil dø. Den egentlige meg vil altså ikke dø, så da kan det ikke være mine tanker. 

Anonymkode: 6f902...136

Synes det er et rart symptom, men det har vel med psykisk stress å gjøre, at vi reagerer sånn. 

Anonymkode: d2e5f...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, cilie skrev:

Musikk hjalp negative meg i kveld og. Ønsker deg bedre dager!

Så bra det hjalp deg og. Takk for det, ønsker det samme for deg. Ser på norske talenter nå, prøver å avlede. Funker litt. 

Anonymkode: d2e5f...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags hjelp er det du trenger da?

Anonymkode: 1c2ef...c20

Det synes jeg er så vanskelig å si, for jeg får jo hjelp, vet ikke om det er rette hjelpen. Problemet er jo at uansett hva jeg gjør selv og hva hjelp jeg får, så sliter jeg, så blir så oppgitt. Men skal si at jeg er kraftig overmedisinert. Har søkt og søkt på dpset her om opphold for å trappe ned, får bare nei, nei og nei. Sliter med mange bivirkninger og jeg tror det er veldig mye det uføret jeg er i..men jeg klarer ikke trappe ned hjemme, har prøvd i samarbeid med legen. Men det går ikke. Er nå søkt inn på et annet dps lengre unna og håper veldig på plass, men tør ikke tro på det, har blitt avvist så mange ganger nå...som om livet og helsa mi ikke er verdt noe som helst. 

Anonymkode: d2e5f...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg er så vanskelig å si, for jeg får jo hjelp, vet ikke om det er rette hjelpen. Problemet er jo at uansett hva jeg gjør selv og hva hjelp jeg får, så sliter jeg, så blir så oppgitt. Men skal si at jeg er kraftig overmedisinert. Har søkt og søkt på dpset her om opphold for å trappe ned, får bare nei, nei og nei. Sliter med mange bivirkninger og jeg tror det er veldig mye det uføret jeg er i..men jeg klarer ikke trappe ned hjemme, har prøvd i samarbeid med legen. Men det går ikke. Er nå søkt inn på et annet dps lengre unna og håper veldig på plass, men tør ikke tro på det, har blitt avvist så mange ganger nå...som om livet og helsa mi ikke er verdt noe som helst. 

Anonymkode: d2e5f...6b7

Hva slags medisiner er det du går på som som du ikke tørr å trappe ned på selv da? 

Anonymkode: 1c2ef...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags medisiner er det du går på som som du ikke tørr å trappe ned på selv da? 

Anonymkode: 1c2ef...c20

Sliter ikke med psykose men går på lave doser AP, og stemning stabiliserende. Redd for å bli psykere av en reduksjon og tror jeg trenger en plass å være akkurat da. Prøvde å slutte med AP hjemme, men ble veldig dårlig. 

Anonymkode: d2e5f...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...