Gå til innhold

Hva ønsker dere for juletida?


Gjest Jultomten

Anbefalte innlegg

Gjest Jultomten

Kanskje ikke for mange julenisser i skorsteinen og masse bryderiet.

Jeg ser frem til mest ro og fred men burde kanskje tenke på en tur til legen igjen snart ,men hadde håpet det kunne vente til etter jul.

Følger dere gamle tradisjoner eller brøyter dere ny vei for nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Jultomten skrev:

Kanskje ikke for mange julenisser i skorsteinen og masse bryderiet.

Jeg ser frem til mest ro og fred men burde kanskje tenke på en tur til legen igjen snart ,men hadde håpet det kunne vente til etter jul.

Følger dere gamle tradisjoner eller brøyter dere ny vei for nye?

Blir stille og rolig her, handlet de siste pakkene i dag. Pynte litt til advent neste helg,men orker ikke henge opp julegardiner i år tror jeg. Er ikke alle som gjør det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jultomten skrev:

Følger dere gamle tradisjoner eller brøyter dere ny vei for nye?

Tradisjonell jul her. Rolig og fredelig med familien. 😊 Pynter litt neste helg og helgen etter kommer jentungen for å bake og da skal vi pynte mer, men treet må vente til bittelille julaften tenker jeg. Gleder meg! 💕🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jultomten

Høres fint ut og gode ideer til etterfølgelse😊

Man vet for lite tror jeg om julenisser og skorsteiner, krepp papir og gammelt julepapir.

Jeg er født og oppvokst i Norge og vokste opp med koksfyring og husker feieren som en snill mann full av sot som vandret rundt og på takene med en svær metallring med koster på. Jeg var en tur tilbake på gamle tomter for en  kort stund siden og man fikk fremdeles litt denn" Coronation street" følelse av praten på bussen og supermarkedet.

Merkelig hvordan tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jultomten skrev:

Alt trenger man ikke tror jeg bare utover fred på jord og sånn...

Vi har alle vårt.

Anonymkode: 0398a...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at jeg slipper å sitte alene fra 2. dag til over nyttår. Ellers håper jeg det blir 2. januar fort som f🌸🌺🌼

Anonymkode: 7c996...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å kjenne på forventning og de litt gode følelsene. Jeg pleide å elske julen men for tiden er det liksom ingenting som begeistrer meg. Jeg gruer meg litt fordi jeg da skal ha huset fullt og sørge for at alle får ei god jul. Da hjelper det å ha litt humør og energi. 

Anonymkode: fe063...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jultomten
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alle vårt.

Anonymkode: 0398a...a1c

Alt er ikke bare. Det finnes byer,mennesker og steder som er bedre glemt tror jeg. Alt trenger man ikke av vonde ting i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jultomten skrev:

Alt er ikke bare. Det finnes byer,mennesker og steder som er bedre glemt tror jeg. Alt trenger man ikke av vonde ting i livet sitt.

Hyggelig å se deg igjen, Jultomten! Går det bra med deg? Passende nick du har funnet deg for en tid som denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jultomten

Jo takk. Dett humper å går som dei sier. Strever mest med elektronikken på radioen akkurat nå.

Folk forstår ofte ikke det. Alt er ofte ikke så lett for julenissen heller å komme seg ned skorsteinenen til jul. Men jula er jo ikke den samme uten.🎅

Endret av Jultomten
Skrivefeil som vanlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg skal klare meg uten å være på institusjon denne jula. De tre siste årene har jeg vært innlagt. Flytter også i ny bolig i midten av desember så håper jeg skal klare å finne ro og ikke få panikk og ustabilitet av et slikt miljøskifte. Jeg flytter jo til en bedre bolig. Også er det første julen siden 2015 at jeg får mer enn bare noen timer med ungene. I og med at jeg har vært på institusjon julene siden da. Denne jula skal de være hos meg og hos min mor og stefar fra 20-25 desember. Så det er mye som er nytt og som kan gå bra. Ønsker vel bare å for første gang på noen år føle at julen er fin igjen, men jeg tror jeg skal be om å få en pakke vival fra fastlegen for jeg orker ikke de angstanfallene jeg har fått de siste årene når jeg har vært hjemme på permisjon på selve julekvelden. 

Tror jeg kan ha en bra jul i vente så lenge jeg er flink til å ta meg pustepauser og ikke fokusere så mye på alt jeg skulle ønske var annerledes. Som jeg jo gjør når det er jul og alt blir så tydelig. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jultomten

Alt er ofte ikke så lett som man kanskje tror. Når vi ser hverandre slik utenifra.  Håper kommunen der du bor har bakvakt og litt ordning og fleksibilitet og håper spesielt du og barna får god kontakt igjen og mye tid fremover. Og at legen er på pasientens side. Det teller også synes jeg alt ofte.Håper alt snur seg til det bedre for dere alle og at dere opplever livet bra igjen og Juletiden nå ikke minst. Alle gode tanker til deg og dine frem over.❤

God Luck . Ho. Ho.🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jultomten

Håper alle her holder seg friske i julen og ikke blir forkjølet eller noe. Dere tar kanskje alle her en spiseskje Tran eller Sanasol hver dag for å forebygge nå i vinterhalvåret. Sykdom kan så lett komme til oss alle.💜

Håper også dere alle her husker å kose dere litt i jula også. Kanskje tar en tur på apoteket å kjøper et kremmerhus lakris eller noen gode epler og appelsiner og kanskje rosiner på superen nede på hjørnet💚

Vellfortjent og hyggelig og god og stemningsfull førjulstid ønskes alle her i rikt monn❤🎅🤶

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede fått en fin førjuls"gave", jeg hadde ett sunt hjerte, og noen blodprøver jeg tok var også fine. Hadde jeg måtte henge med dårlige resultat av de så ville det blitt en bekymringsfull jul. Ikke for det jeg finner sikkert noe nytt å bekymre meg for. Dritthjerne.

Anonymkode: b7d43...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...