Gå til innhold

Burde de med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse innlegges?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, kupton skrev:

Helst ikke. De bør tilbys poliklinisk time hos fast behandler neste dag. 

I praksis er jo det ofte ikke mulig, hva bør gjøres i slike tilfeller?

Anonymkode: 8a68d...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener jeg har dels eupf og er bare innleggelser og ikke samtaler eller annen behandling jeg får. Brukerstyrte innleggelser som jeg liker dårlig og ikke fungerer godt nok vel og merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en avtale med lavterskel for akuttinnleggelser så når jeg drar til fastlege eller legevakt så får jeg det. Men det er max 5 dagers varighet (i utgangspunktet, er jeg enda veldig dårlig så får jeg litt lenger) og da er det tre ukers karantene til jeg kan få det på nytt. Igjen er det krise kan jeg legges inn på ordinære kriterier. Også har jeg brukerstyrt plass. Dette ser ut til å ha fungert. Det har redusert innleggelsene. Jeg har flere diagnoser enn kun det da og har nesten dødd flere ganger i selvmordsforsøk eller havnet på ruskjøret igjen så selv om retningslinjene sier poliklinisk så har jeg fått denne avtalen. 

Dessuten fikk jeg faktisk avslag på poliklinisk, med begrunnelse at jeg har hjelp i kommunen og skal akuttinnlegges ved kriser. Nå klaget min behandler på dette og jeg fikk plass på VOP, men det sier bare det at selv om det er visse retningslinjer så tar de individuelle vurderinger også. 

Har unngått flere katastrofer ved hjelp av denne avtalen om akuttinnleggelser så det fungerer for meg i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har fått en avtale med lavterskel for akuttinnleggelser så når jeg drar til fastlege eller legevakt så får jeg det. Men det er max 5 dagers varighet (i utgangspunktet, er jeg enda veldig dårlig så får jeg litt lenger) og da er det tre ukers karantene til jeg kan få det på nytt. Igjen er det krise kan jeg legges inn på ordinære kriterier. Også har jeg brukerstyrt plass. Dette ser ut til å ha fungert. Det har redusert innleggelsene. Jeg har flere diagnoser enn kun det da og har nesten dødd flere ganger i selvmordsforsøk eller havnet på ruskjøret igjen så selv om retningslinjene sier poliklinisk så har jeg fått denne avtalen. 

Dessuten fikk jeg faktisk avslag på poliklinisk, med begrunnelse at jeg har hjelp i kommunen og skal akuttinnlegges ved kriser. Nå klaget min behandler på dette og jeg fikk plass på VOP, men det sier bare det at selv om det er visse retningslinjer så tar de individuelle vurderinger også. 

Har unngått flere katastrofer ved hjelp av denne avtalen om akuttinnleggelser så det fungerer for meg i hvert fall. 

Hva slags metode er det du har brukt for å prøve å ta selvmord siden du har mislykkes så mange ganger?

Anonymkode: 1cc0c...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags metode er det du har brukt for å prøve å ta selvmord siden du har mislykkes så mange ganger?

Anonymkode: 1cc0c...2c4

Hva er hensikten din med å stille et slikt spørsmål? 

Håper for øvrig at Glitter unnlater å svare, da det ikke er lov til å diskutere konkrete selvskadingsmetoder på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags metode er det du har brukt for å prøve å ta selvmord siden du har mislykkes så mange ganger?

Anonymkode: 1cc0c...2c4

Alle metoder kan man mislykkes med... 

Noe jeg vil tro de fleste skjønner, som igjen får meg til å tro at du kun er ute etter å provosere vedkommende. Som om vedkommende ikke ville det nok..

 

Anonymkode: 16d35...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags metode er det du har brukt for å prøve å ta selvmord siden du har mislykkes så mange ganger?

Anonymkode: 1cc0c...2c4

Hva er det slags ting å spørre om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle metoder kan man mislykkes med... 

Noe jeg vil tro de fleste skjønner, som igjen får meg til å tro at du kun er ute etter å provosere vedkommende. Som om vedkommende ikke ville det nok..

 

Anonymkode: 16d35...bdd

Hvorfor tenker du automatisk at jeg er ute etter å provosere? Men ja, jeg tror nok ikke den personen egentlig har ønsket å dø nok eller ihvertfall ønsket å bli funnet. Det er ikke noe galt i det, det er mange som har problemer med å få den hjelpen de trenger.

Anonymkode: 1cc0c...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du automatisk at jeg er ute etter å provosere? Men ja, jeg tror nok ikke den personen egentlig har ønsket å dø nok eller ihvertfall ønsket å bli funnet. Det er ikke noe galt i det, det er mange som har problemer med å få den hjelpen de trenger.

Anonymkode: 1cc0c...2c4

Er ikke helt der det ligger nei, men det ønsker jeg ikke å gå i detaljer om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...