Gå til innhold

Rullestolbruker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere ha vært sammen med en rullestolbruker?

Anonymkode: eeb8d...402

Det avhenger av personen! Om vedkommende sitter i rullestol eller ikke er irrelevant for meg når vi lever i 2019.

Anonymkode: d2f1a...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av personen! Om vedkommende sitter i rullestol eller ikke er irrelevant for meg når vi lever i 2019.

Anonymkode: d2f1a...b4b

Hva med en som har PU? De kan være veldig hyggelige blide og snille! Hadde det også vært irrelevant for deg nå i 2019?

Anonymkode: eeb8d...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en som har PU? De kan være veldig hyggelige blide og snille! Hadde det også vært irrelevant for deg nå i 2019?

Anonymkode: eeb8d...402

De kan være veldig hyggelige og blide? Hehe, ja selvsagt, de er jo tross alt mennesker de og. Jeg kunne nok ikke hatt et forhold med en med PU grunnet den kognitive svikten de er rammet av.

Anonymkode: d2f1a...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan være veldig hyggelige og blide? Hehe, ja selvsagt, de er jo tross alt mennesker de og. Jeg kunne nok ikke hatt et forhold med en med PU grunnet den kognitive svikten de er rammet av.

Anonymkode: d2f1a...b4b

PS. Vet du hva, jeg må faktisk moderer meg. Mennesker med PU er veldig ulike, PU kommer  med så mange variasjoner at det blir feil å gi et tydelig nei til svar. Dersom personen er hardt kognitivt rammet ser jeg på det som utenkelig, men jeg har en bekjent med asperger og jeg tror også jeg kunne vært i et forhold med den type lidelse. Jeg hadde nok strevd litt, men det gjør man jo i alle forhold uansett. Jeg tror det ville vært like fint som å være i et forhold med en frisk person. 

Anonymkode: d2f1a...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

PS. Vet du hva, jeg må faktisk moderer meg. Mennesker med PU er veldig ulike, PU kommer  med så mange variasjoner at det blir feil å gi et tydelig nei til svar.

Felles er vel IQ < 70.

Anonymkode: 3e1af...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere ha vært sammen med en rullestolbruker?

Anonymkode: eeb8d...402

Det kommer veldig an på personen som bruker rullestolen, samt hvor mye jeg må hjelpe vedkommende og i hvilken grad denne har kapasitet til å gi meg det jeg trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Ville dere ha vært sammen med en rullestolbruker?

Anonymkode: eeb8d...402

 

Jeg har en kjæreste og er delvis rullestolbruker. Bruker ikke rullestol innendørs, men så fort vi skal ut av hjemmet, sitter jeg i stol. Har også noen hjelpemidler her hjemme, spesielt på kjøkkenet. Så, jeg kan vel svare at andre vil ha en rullestolbruker til kjæreste. Men de velger jo ikke rullestolen, men personen i rullestolen. Man blir jo først og fremst valgt som kjæreste for den personen man er og så kommer alt det andre etterpå. Hvor stor plass du lar det få i livet tror jeg kan ha litt å si. Selvsagt får funksjonshemninger plass i livet og man formes med og av de, sykdommer også, men man kan f.eks. ha humor rundt sin egen funksjonshemning. Galgenhumor er viktig. Ikke la alt være trist og alvorlig.

Det som også er veldig viktig dersom man velger å bli samboere etter hvert, er å skaffe praktisk hjelp til at hverdagen kan fungere best mulig. Jeg har personlig assistent som hjelper meg med daglige gjøremål, men jeg er også klar på at jeg ikke vil ha hjelp hver dag. Jeg vil ha noen dager fri. F.eks. er helgene mine hellige dersom jeg ikke skal ut på reise. Dette er kjæresten min helt enig i og faktisk glad for. Vi skal flytte sammen i mars måned og ser begge frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kunne godt vert sammen med ei i rullestol.

Jeg har vært sammen med ei som hadde ett annet dominerende handicap, det gikk fint det. Unnlater å si hva, ettersom de er sjeldne, og jeg ikke vil bli gjennkjent.

Anonymkode: 1e008...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 2.20, AnonymBruker skrev:

PS. Vet du hva, jeg må faktisk moderer meg. Mennesker med PU er veldig ulike, PU kommer  med så mange variasjoner at det blir feil å gi et tydelig nei til svar. Dersom personen er hardt kognitivt rammet ser jeg på det som utenkelig, men jeg har en bekjent med asperger og jeg tror også jeg kunne vært i et forhold med den type lidelse. Jeg hadde nok strevd litt, men det gjør man jo i alle forhold uansett. Jeg tror det ville vært like fint som å være i et forhold med en frisk person. 

Anonymkode: d2f1a...b4b

Hvorfor skriver du om psykisk utviklingshemming og Asperger i samme setning? En med Asperger er ikke psykisk utviklingshemmet. For å få diagnosen AS så skal IQ være innenfor normalområde eller høyere. 

 

Om jeg kunne vært sammen med en som sitter i rullestol kommer helt an på personen det. Det eneste som virker litt vanskelig eller trist er at jeg er veldig fysisk aktiv og hadde savnet å kunne dra på lange turer sammen med han, men hadde alt annet ellers klaffet så hadde det vel ikke vært det viktigste. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Glitter skrev:

men hadde alt annet ellers klaffet så hadde det vel ikke vært det viktigste. 

Da innbefatter det vel også sex? Mange menn i rullestol greier ikke å ha sex.

Anonymkode: eeb8d...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da innbefatter det vel også sex? Mange menn i rullestol greier ikke å ha sex.

Anonymkode: eeb8d...402

Det er ikke noe jeg kan svare på for å være helt ærlig. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg ville vurdert det hvis jeg kom i situasjonen. Hvis mannen var drømmemannen kanskje jeg kunne levd uten det (Jeg sliter uansett stort med sex pga tidligere erfaringer), men det kan jeg ikke si for sikkert. Jeg er singel og jeg savner ikke sex på noen måte, men jeg savner nærhet og det får man jo uten sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.11.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Ville dere ha vært sammen med en rullestolbruker?

Anonymkode: eeb8d...402

Jeg vet ikke. Om kjæresten hadde havnet i rullestol så hadde jeg selvfølgelig ikke sparket ham ut av den grunn, jeg elsker ham alt for høyt til det, men om jeg hadde inngått et forhold til en i rullestol? Helt ærlig så vet jeg ikke. Det kommer an  på så mangt. Men om det er rullestolen som hadde vært det avgjørende? Nei. Men hvordan han tok det, hvordan han levde livet sitt og slike ting hadde betydd mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.11.2019 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Hva med en som har PU? De kan være veldig hyggelige blide og snille! Hadde det også vært irrelevant for deg nå i 2019?

Anonymkode: eeb8d...402

Nei, aldri. Intellektet er vesentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Hva med en som har PU?

Helt uaktuelt. IQ på 115 er et minimumskrav.

Anonymkode: 3e1af...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 23.11.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Ville dere ha vært sammen med en rullestolbruker?

Anonymkode: eeb8d...402

For min del spiller det ingen rolle om kjæresten min bruker beina eller fire jul til å forflytte seg. Når man finner noen, som man ønsker å dele livet sitt med, er vel det viktigste at man trives sammen. De praktiske utfordringene lar seg  som oftest løse. Jeg er ikke sammen med rullestolen, men den er en nødvendighet for at kjæresten min skal kunne forflytte seg rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...