Gå til innhold

Overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg la til kona til en nevø som venn på Facebook denne uka. Jeg ble avvist.

Denne personen jobber i barnevernet, og de to første årene nektet hun besteforeldrene (farmor og farfar) og resten av slekten på min nervøs side å se og holde barnet sitt. Det er ikke noe galt som skjer i familien, så vi skjønte ikke hvorfor. Vi var bekymret. Men nå får vi se barnet. 

Det er familieselskap i jula. Og jeg har ingen planer om å snakke med henne nå som hun har avvist meg på Facebook. Det var jo sårt. Overreagerer jeg? Jeg vet at jeg kan overreagere, derfor spør jeg her. 

Hun kommer fra en velstående familie mens vi er «vanlige». Så vi er kanskje ikke bra nok for henne. Men jeg må si jeg blir skremt siden hun jobber i barnevernet og liksom avgjør andre barns fremtid. 

Anonymkode: 39cf4...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la til kona til en nevø som venn på Facebook denne uka. Jeg ble avvist.

Denne personen jobber i barnevernet, og de to første årene nektet hun besteforeldrene (farmor og farfar) og resten av slekten på min nervøs side å se og holde barnet sitt. Det er ikke noe galt som skjer i familien, så vi skjønte ikke hvorfor. Vi var bekymret. Men nå får vi se barnet. 

Det er familieselskap i jula. Og jeg har ingen planer om å snakke med henne nå som hun har avvist meg på Facebook. Det var jo sårt. Overreagerer jeg? Jeg vet at jeg kan overreagere, derfor spør jeg her. 

Hun kommer fra en velstående familie mens vi er «vanlige». Så vi er kanskje ikke bra nok for henne. Men jeg må si jeg blir skremt siden hun jobber i barnevernet og liksom avgjør andre barns fremtid. 

Anonymkode: 39cf4...a0d

Hvor mye kontakt har dere i RL?

Anonymkode: 3900c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fionys skrev:

Jeg hadde ikke orket å bry meg, men så er jeg en person som ikke liker å ha flust av venner på Facebook som egentlig ikke er mine venner. 

Jeg har ikke flust av venner på Facebook men jeg ønsket bare å ha kontakt med familien siden de bor et stykke unna..

Anonymkode: 39cf4...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kontakt har dere i RL?

Anonymkode: 3900c...24e

Vi møtes i selskaper osv, vi bor et stykke unna. 

Anonymkode: 39cf4...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke flust av venner på Facebook men jeg ønsket bare å ha kontakt med familien siden de bor et stykke unna..

Anonymkode: 39cf4...a0d

Kanskje kona til nevøen din ikke har samme behov. Hvis du er venn med nevøen din så har du jo fremdeles kontakt med familien.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Fionys skrev:

Kanskje kona til nevøen din ikke har samme behov. Hvis du er venn med nevøen din så har du jo fremdeles kontakt med familien.

Neida. Hun er bare venn med mange andre i familien.

Anonymkode: 39cf4...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Denne personen jobber i barnevernet, og de to første årene nektet hun besteforeldrene (farmor og farfar) og resten av slekten på min nervøs side å se og holde barnet sitt. Det er ikke noe galt som skjer i familien, så vi skjønte ikke hvorfor.
Anonymkode: 39cf4...a0d

Har dere rett til å få innsyn i saken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la til kona til en nevø som venn på Facebook denne uka. Jeg ble avvist.

Denne personen jobber i barnevernet, og de to første årene nektet hun besteforeldrene (farmor og farfar) og resten av slekten på min nervøs side å se og holde barnet sitt. Det er ikke noe galt som skjer i familien, så vi skjønte ikke hvorfor. Vi var bekymret. Men nå får vi se barnet. 

Det er familieselskap i jula. Og jeg har ingen planer om å snakke med henne nå som hun har avvist meg på Facebook. Det var jo sårt. Overreagerer jeg? Jeg vet at jeg kan overreagere, derfor spør jeg her. 

Hun kommer fra en velstående familie mens vi er «vanlige». Så vi er kanskje ikke bra nok for henne. Men jeg må si jeg blir skremt siden hun jobber i barnevernet og liksom avgjør andre barns fremtid. 

Anonymkode: 39cf4...a0d

Det var jo veldig spesielt at hun nektet familien å se og holde barnet. En grunn til det må det nesten være. Tror du bare skal snakke litt med henne og vise normal høflighet når du møter henne i familieselskap. 

Anonymkode: f3632...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes du overreagerer. Om dere er venner på Facebook eller ikke har ikke noe å si. Synes du skal behandle henne på en ok måte når dere treffes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la til kona til en nevø som venn på Facebook denne uka. Jeg ble avvist.

Denne personen jobber i barnevernet, og de to første årene nektet hun besteforeldrene (farmor og farfar) og resten av slekten på min nervøs side å se og holde barnet sitt. Det er ikke noe galt som skjer i familien, så vi skjønte ikke hvorfor. Vi var bekymret. Men nå får vi se barnet. 

Det er familieselskap i jula. Og jeg har ingen planer om å snakke med henne nå som hun har avvist meg på Facebook. Det var jo sårt. Overreagerer jeg? Jeg vet at jeg kan overreagere, derfor spør jeg her. 

Hun kommer fra en velstående familie mens vi er «vanlige». Så vi er kanskje ikke bra nok for henne. Men jeg må si jeg blir skremt siden hun jobber i barnevernet og liksom avgjør andre barns fremtid. 

Anonymkode: 39cf4...a0d

Ja jeg syns du overreagerer. Oppfør deg normalt og høflig, også om du ikke syns hun gjør det samme. Har du god kontakt med nevøen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

Ja jeg syns du overreagerer. Oppfør deg normalt og høflig, også om du ikke syns hun gjør det samme. Har du god kontakt med nevøen din?

Har bestemt meg for å ikke bruke energi på det og skal oppføre meg som før - vennlig og høflig.

Anonymkode: 39cf4...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt meg for å ikke bruke energi på det og skal oppføre meg som før - vennlig og høflig.

Anonymkode: 39cf4...a0d

Bra, klokt og modent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...