Gå til innhold

Hva går pengene til i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt går til kriminalitet synes jeg? Samtidig alt handler om penger. Mindre og mindre legges i disse gjenvinningsbokser av klær tror jeg. 

Anonymkode: f47a7...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt går til kriminalitet synes jeg?

Hvor i alle dager har du det fra? 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindre og mindre legges i disse gjenvinningsbokser av klær tror jeg. 

Gjenvinningen har økt helt siden den ble startet, men det har nok skjedd i takt med at folk kjøper stadig mer klær. Akkurat nå er det vel populært med gjenbruk, og vi oppfordres til å kjøpe færre plagg av bedre kvalitet.

https://journalen.oslomet.no/innboks/2019/10/klaerne-vi-dumper

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, laban skrev:

Hvor i alle dager har du det fra? 

Gjenvinningen har økt helt siden den ble startet, men det har nok skjedd i takt med at folk kjøper stadig mer klær. Akkurat nå er det vel populært med gjenbruk, og vi oppfordres til å kjøpe færre plagg av bedre kvalitet.

https://journalen.oslomet.no/innboks/2019/10/klaerne-vi-dumper

 

Nå har du fått en ekstra oppgave igjen fremover, snille Laban. Takk for at du orker;) 

Anonymkode: e5347...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du fått en ekstra oppgave igjen fremover, snille Laban. Takk for at du orker;) 

Anonymkode: e5347...34b

Takk - jeg er egentlig ikke så snill, jeg synes bare det er nok triste historier her (som jeg ikke har noe imot å lese, altså) om vi ikke skal konstruere noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt går til kriminalitet synes jeg? Samtidig alt handler om penger. Mindre og mindre legges i disse gjenvinningsbokser av klær tror jeg. 

Anonymkode: f47a7...23a

Mer og mer legges i gjenvinningsboksene og mer og mer kjøpes nytt.  Vi må bli flinkere til å bruke klærne våre lenger og det gjelder alle sammen.  Holdningsendring er på vei, men det tar sin tid.

Domsdag kommer ikke i dag og jeg tar en dag av gangen;).  Kriminaliteten holder seg i natt.

Anonymkode: 82b35...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, kupton skrev:

Ca 34% går til trygd.

Hvorfor i all verden nevner du trygd spesielt? Følte det nesten som en anklage eller et slags angrep mot de mange som mottar trygd, inkludert meg selv. 

(Men jeg er nok i overkant paranoid for tida.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Visma skrev:

Hvorfor i all verden nevner du trygd spesielt? Følte det nesten som en anklage eller et slags angrep mot de mange som mottar trygd, inkludert meg selv. 

(Men jeg er nok i overkant paranoid for tida.. )

Størsteparten av de 34 % er alderspensjon, barnebidrag og sykepenger.  Det Kupton er helt sikkert ikke ment som et slags angrep 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Visma skrev:

Hvorfor i all verden nevner du trygd spesielt? Følte det nesten som en anklage eller et slags angrep mot de mange som mottar trygd, inkludert meg selv. 

Jeg skriver om det fordi jeg er ganske lei av at folk fra alle deler av den politiske skala skriver som om staten stort sett bruker penger på tull. Trygd er den desidert største enkeltposten på budsjettet, og det mener jeg viser at vi er en ekte velferdsstat som tar vare på de som er så uheldige at de ikke kan forsørge seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Tall i millarder fra 2017 (NAV):

 

Alderspensjon: 211

Uføretrygd 83

Sykepenger 39

AAP 35

Helserefusjoner 34

Foreldrepenger 20

"Annet" 19

Barnetrygd 15

Dagpenger 14

Arbeidsmarkedstiltak 9

Kontantstøtte 1,6

 

Sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Jeg skriver om det fordi jeg er ganske lei av at folk fra alle deler av den politiske skala skriver som om staten stort sett bruker penger på tull. Trygd er den desidert største enkeltposten på budsjettet, og det mener jeg viser at vi er en ekte velferdsstat som tar vare på de som er så uheldige at de ikke kan forsørge seg selv.

Takk for oppklaring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...