Gå til innhold

Kupton, jeg skal begynne på trisykliske antidepressiva


girlinyellow

Anbefalte innlegg

Og jeg er veldig redd for å gå opp i vekt. Har bp1 og bulimi. Deprimert nå.

Hva er det som gjør at en går opp i vekt av denne typen ad, hvor mye er det vanlig å gå opp, og kan jeg forebygge? 

Vurderer å droppe hele greia, siden jeg sliter så mye med mat fra før😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, ISW skrev:

Hvilket trisyklisk antidepressiv skal du begynne på?

Det er enorm forskjell på de hva angår vektøkning.

Å, ja. Jeg skal begynne på Surmontil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, girlinyellow skrev:

Å, ja. Jeg skal begynne på Surmontil.

Surmontil kan nærmest ikke kalles et trisyklisk antidepressiv. Surmontil er en meget potent sovemedisin/antihistamin med en viss angstdempende effekt og noen studier har (av ukjente grunner) vist antidepressiv effekt. Det er fortsatt noe uklart hvorfor, siden medisinen så godt som utelukkende påvirker histaminreseptorer. 

Den gir i praksis ingen vektøkning. Det du har lest er såkalte klassebivirkninger av TCA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Surmontil kan nærmest ikke kalles et trisyklisk antidepressiv. Surmontil er en meget potent sovemedisin/antihistamin med en viss angstdempende effekt og noen studier har (av ukjente grunner) vist antidepressiv effekt. Det er fortsatt noe uklart hvorfor, siden medisinen så godt som utelukkende påvirker histaminreseptorer. 

Den gir i praksis ingen vektøkning. Det du har lest er såkalte klassebivirkninger av TCA. 

Hmm. Lurer på hvorfor de gir meg den mot alvorlig depresjon, da. Jeg har blitt manisk på ssri tidligere, så de tør kanskje ikke sette meg på noe annet. Takk for svar, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...