Gå til innhold

Abnorm alkoholreaksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg lurer litt på alkohol, virkning, konsekvens osv.. 

 

Er i slutten av 30 årene, har ett normalt forbruk av alkohol selv mens partneren min har ett - i mine øyne, ikke fult så normalt forbruk/forhold til alkohol. 

 

Han endrer personlighet VELDIG; han blir mer irritabel, han gir mye mer faen i alt og alle rundt seg, han flørter uhemmet med andre, bruker penger helt ukritisk.. Mister generelt seg selv rimelig greit.. 

I tillegg har han ALLTID blackout dagen derpå. Dette uavhengig av om han inntar øl, eller om det er sterkere skyts. 

 

Vi har hatt mange runder i fylla hvor jeg bare ender med å gå ifra han og hjem, fordi jeg ikke orker konfliktene. Han dukker alltid opp hjemme, men vet aldri hvor han har vært eller mer hvem. 

 

Jeg sliter litt med dette, av den enkle grunn at all den tid han ikke aner hvor han har vært eller med hvem, hvordan kan jeg stole på at han ikke gjør noe han ikke skal? Han mister helt tydelig kontrollen over seg selv fullstendig.. Så hvorfor ikke? 

Sist helg var vi ute, fikk fint en stund før han hektet seg fullstendig på ei dame på dansegulvet. Jeg er normalt ikke veldig sjalu, men dette opplevde jeg som litt over streken. Jeg gikk bort til han og sa ifra at jeg syntes det var nok, han skulmet bare på meg og fortsatte. Var sammen med ei felles venninne som var sjafør og hun ble på ett punkt så rasende på oppførselen at hun skalv og var helt utenfor. Jeg har erfaring fra tidligere i livet som har gjort meg litt "nummen", så jeg ble irritert men ikke verre enn at jeg trakk litt på skuldrene og sa jeg ville hjem. I mine øyne så er det forventet at menn ikke er trofaste og adferden hans viste meg at han er fult ut potensiell til å gå rimelig langt utenfor hvor grensen min går, bare han har fått i seg alkohol. 

 

Han ble med hjem, og dagen etter husker han ingenting.. Han fikk storyen bekrefter av felles venninne.. Og han ber om unnskyldning. 

Men han "gjemmer seg" med at han ikke husker.. 

 

I min verden så må man da faktisk kutte ut å drikke. Han har satt en grense på 12 0,5 øl tidligere fordi han mister kontrollen, men denne bryter han ofte og jeg gidder ikke passe på da det faktisk bare byr på konflikter. Han skal heller ikke drikke sprit. Dette har han bestemt selv.. 

 

Der drikkes alkohol ca hver 14 dag, og det siste 1-2 årene har denne kompliserte adferden tilkommet. Den eksisterte ikke første året halvannet. 

 

Jeg fikser dårlig denne adferden og jeg kjenner at nå etter siste runde så klarer jeg ikke slippe redselen for hva som KUNNE skjedd.. Hvis hun hadde vist hakket mer interessen ; hva hadde skjedd da? Jeg tror ikke han ville stoppet.. 

Er det en unnskyldning at han har drukket?! Når han VET han får blackout og endrer adferd så ille.. 

Det er bare 6 uker siden han knuste hånden fordi han ble så sint på meg.. I fylla. Jeg slang med leppa i forhold til at han hadde forsvunnet fra oss den natten og angivelig sitter i skogen - jeg spurte om han var sikker på at han ikke hadde funnet seg ett kvinnfolk og dermed så smalt det.. Han slo en vegg ikke meg bare så det er sagt... Men han hadde jo ikke forsvunnet ut i skogen om han var edru!? 

 

 

Er dette egentlig ok? Hva gjør man med slik problemstillinger all den tid han ikke ser min side av saken.. 

Anonymkode: b2e9c...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må påpeke at blackout kan komme etter 6 øl og... Ingen fasit på det, så promillen hans trenger ikke være på over 2,5 for at dette skjer slik "promille skalaen" sier. 

Anonymkode: b2e9c...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må påpeke at blackout kan komme etter 6 øl og... Ingen fasit på det, så promillen hans trenger ikke være på over 2,5 for at dette skjer slik "promille skalaen" sier. 

Anonymkode: b2e9c...055

Jeg hadde dumpet ham for lenge siden. En sånn fyr hadde jeg faktisk ikke giddet bruke tiden min på. Hvorfor er du fortsatt sammen med ham? Han kommer neppe til å endre seg vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde åpenbart slutte å drikke. Så ufattelig respektløst av han å danse med ei annen dame rett foran deg også ikke en gang slutte når du ber han om det...Og det med at han slo i veggen kalles materiell vold og det er ikke greit det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroneksempel på en som bruker sykdom (tåler ikke alkohol) som unnskyldning for å oppføre seg dårlig. Han vil ikke slutte med alkohol for da får han ikke holde på som han vil! Og når han har fått gjort det han vil (flørte, knulle andre damer), så skylder han bare på alkoholen. "jammen jeg tåler jo ikke alkohol så godt vet du, og da gjør jeg jo dumme ting, da!"

Skikkelig umoden fyr. Dump ham.

Anonymkode: 25984...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har satt en grense på 12 0,5 øl tidligere fordi han mister kontrollen, men denne bryter han ofte

OK. Så planen hans er å ta til fornuft etter 12 halvlitere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge skal du orke å leve sammen med en med alkoholproblemer? 

Anonymkode: 550e6...ead

Nei det er jeg jo usikker på da... 

Jeg spør her fordi jeg er usikker på om det er jeg som overdriver, men det faktum at det alltid er blackout gjør det slitsomt. 

Jeg skjønner ikke at man kan mene man har kontroll på hva man gjør når man ikke husker dagen derpå.. 

Anonymkode: b2e9c...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Gargamel skrev:

OK. Så planen hans er å ta til fornuft etter 12 halvlitere?

Mhm... Angivelig.. Høres kjempe lurt ut.. 

Anonymkode: b2e9c...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er jeg jo usikker på da... 

Jeg spør her fordi jeg er usikker på om det er jeg som overdriver, men det faktum at det alltid er blackout gjør det slitsomt. 

Jeg skjønner ikke at man kan mene man har kontroll på hva man gjør når man ikke husker dagen derpå.. 

Anonymkode: b2e9c...055

Du overdriver ikke, men finner deg i altfor mye tull fra hans side. 

Anonymkode: 550e6...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke "bare å dumpe" 

Vi er gift, ingen felles barn

Anonymkode: b2e9c...055

Jeg er skilt. Hadde to småbarn til og med. Det gikk ganske så greit det. Men om du vil fortsetteå være i dette forholdet med en mann som kanskje blir mer og mer voldelig kan ingen nekte deg det. Men pass på prevensjon i alle fall - finn ikke på å få barn med denne fyren!

Nå ser jeg at du skriver ingen _felles_ barn - håper ikke det betyr at det bor barn sammen med dere for ingen barn skal vokse opp med en forelder som oppfører seg på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er skilt. Hadde to småbarn til og med. Det gikk ganske så greit det. Men om du vil fortsetteå være i dette forholdet med en mann som kanskje blir mer og mer voldelig kan ingen nekte deg det. Men pass på prevensjon i alle fall - finn ikke på å få barn med denne fyren!

Nå ser jeg at du skriver ingen _felles_ barn - håper ikke det betyr at det bor barn sammen med dere for ingen barn skal vokse opp med en forelder som oppfører seg på denne måten.

Såså, slapp nå av... Er en grunn til at dette skjer hver 14.dag... 

Helt dum i hodet er jeg ikke.

Anonymkode: b2e9c...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Høres ut som en situasjon som krever ett ultimatum. Slutt å drikk, eller så går jeg fra deg.

 

Jeg synes ikke det er noe formidlende omstendighet att han får black out. Mange ser ut til ikke å ta ansvar for ting de gjør i fylla, dette er ren og skjær idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såså, slapp nå av... Er en grunn til at dette skjer hver 14.dag... 

Helt dum i hodet er jeg ikke.

Anonymkode: b2e9c...055

Nei nei. Da velger du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei nei. Da velger du selv.

Ja det gjør jeg, og takker for tips - var mer det å blåse opp at vi har barn jeg siktet til her

Anonymkode: b2e9c...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...