Gå til innhold

En god gjerning


påskelilje

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært hos min gamle far og vasket taket i stua hans. Det trengtes virkelig! Han fyrer med ved, og jeg skal si det var skittent når en først så etter og begynte å vaske... Jeg brukte 15 vann på bare ett tak 😮 - nesten en liter salmiakk gikk med. Det er 20 år siden min bestemor døde, og hun vasket nok ikke taket de siste årene hun levde, og da er det kanskje nærmere 30 år siden sist 😮😮😅😮😮 Jeg husker at jeg gjorde det en gang som ungdom..., kanskje det var sist gang?!?!? Huff og huff... Men nå ble det i alle fall julereint i taket hos min gamle far 😍😅

Skal ikke skryte for mye av takvask i eget hus altså, det kan gå år mellom hver gang... men ikke tiår! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, påskelilje skrev:

I dag har jeg vært hos min gamle far og vasket taket i stua hans. Det trengtes virkelig! Han fyrer med ved, og jeg skal si det var skittent når en først så etter og begynte å vaske... Jeg brukte 15 vann på bare ett tak 😮 - nesten en liter salmiakk gikk med. Det er 20 år siden min bestemor døde, og hun vasket nok ikke taket de siste årene hun levde, og da er det kanskje nærmere 30 år siden sist 😮😮😅😮😮 Jeg husker at jeg gjorde det en gang som ungdom..., kanskje det var sist gang?!?!? Huff og huff... Men nå ble det i alle fall julereint i taket hos min gamle far 😍😅

Skal ikke skryte for mye av takvask i eget hus altså, det kan gå år mellom hver gang... men ikke tiår! 

Takvask? *stikker fingrene i ørene og gauler: lalalalalalalaaaa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

nesten en liter salmiakk gikk med.

Bra jobbet! - Men en hel flaske salmiakk 😬 Sist jeg vasket ned en leilighet med det, fikk jeg skikkelig trøbbel m luftveiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, påskelilje skrev:

I dag har jeg vært hos min gamle far og vasket taket i stua hans. Det trengtes virkelig! Han fyrer med ved, og jeg skal si det var skittent når en først så etter og begynte å vaske... Jeg brukte 15 vann på bare ett tak 😮 - nesten en liter salmiakk gikk med. Det er 20 år siden min bestemor døde, og hun vasket nok ikke taket de siste årene hun levde, og da er det kanskje nærmere 30 år siden sist 😮😮😅😮😮 Jeg husker at jeg gjorde det en gang som ungdom..., kanskje det var sist gang?!?!? Huff og huff... Men nå ble det i alle fall julereint i taket hos min gamle far 😍😅

Skal ikke skryte for mye av takvask i eget hus altså, det kan gå år mellom hver gang... men ikke tiår! 

Ja, det var en god gjerning og godt det ikke gikk med deg som med meg 😀

Jeg gjorde det samme hos mine foreldre for 3 uker siden. Jeg så at det var nødvendig og tilbød meg det. Holdt på hele lørdagen med vegger og tak . Fikk bare så vidt kommet i gang på søndag før det smalt i ryggen og resten av historien kjenner du . Sykebil og sykehus og hele pakka. 

Jeg sliter enda og har mistet 3 uker med trening. 

Ja ja, det straffet seg å være snill 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det var en god gjerning og godt det ikke gikk med deg som med meg 😀

Jeg gjorde det samme hos mine foreldre for 3 uker siden. Jeg så at det var nødvendig og tilbød meg det. Holdt på hele lørdagen med vegger og tak . Fikk bare så vidt kommet i gang på søndag før det smalt i ryggen og resten av historien kjenner du . Sykebil og sykehus og hele pakka. 

Jeg sliter enda og har mistet 3 uker med trening. 

Ja ja, det straffet seg å være snill 🙂

 

Du hadde uflaks, - men generelt sett er det få ting som forebygger mer for dårlig rygg enn å bruke den på alle mulige måter;-) 

Har du forresten kommet i gang med spesifikk ryggtrening nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, frosken skrev:

Du hadde uflaks, - men generelt sett er det få ting som forebygger mer for dårlig rygg enn å bruke den på alle mulige måter;-) 

Har du forresten kommet i gang med spesifikk ryggtrening nå? 

Ja , jeg vet jo det og det føles behagelig å gå tur. Det gjør ikke vondt. Bare deilig.

I går var det vondt frem til lunsj. Jeg vet ikke hva som brått skjedde, men etter lunsj følte jeg meg så myk og fin og tenkte : Jøss, nå er det håp. 

Kom hjem og sa til kjæresten : Jeg er i ferd med å bli helt frisk 😀

I dag : Våknet stiv. Skulle ikke på kontoret og sitte på en stol, men et annet sted for å se hvordan de jobber der og sto mye rolig på et hardt gulv. Hele dagen en stor lidelse. Det ble en nedtur.

Nå i kveld : Har akkurat ligget på gulvet og tøyd og strukket i alle retninger, samt trent kjernemuskelatur.

Resultat : Føler meg mye bedre etterpå.

Den tøyinga er meget bra for meg merker jeg.

Derfor : I morgen har jeg planer om å komme meg opp av senga tidligere, slik at jeg kan ta meg tid til å drive med disse øvelsene før jobb. 

Vet jo at jeg blir bra. Er bare utålmodig 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, takvask driver jeg ikke med. Hverken her eller der. Men du var snill da! 😇

*flakser med englevingene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, cilie skrev:

Bra jobbet! - Men en hel flaske salmiakk 😬 Sist jeg vasket ned en leilighet med det, fikk jeg skikkelig trøbbel m luftveiene. 

Herlig med salmiakk! Løsner alt slim og snørr, og fjerner alt av bakterier fra hud og småsår 😃😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...