Gå til innhold

Kamera til eldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips om fotokamera som egner seg greit til eldre (må være enkelt å betjene)

Anonymkode: 57df1...914

Hva er du ute etter da? Et mindre digitalkamera som man kan putte i lomma og ta enkle bilder med og som har bittelitt zoom? Et noe større kompaktkamera med utskiftbar optikk og som koster adskillig mer? Speilrefleks som er store og som koster så mye du gidder å legge i det? Om vedkommende har smarttelefon holder det kanskje med det kameraet som er på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips om fotokamera som egner seg greit til eldre (må være enkelt å betjene)

Anonymkode: 57df1...914

Sonic RX 100. 

Best i test for noen år siden. Fikk en 6-er.

Enklere kan det ikke bli. Bare å putte i lomma og ta med på tur. Gir gode bilder.

Hilsen en «eldre » 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Sonic RX 100. 

Best i test for noen år siden. Fikk en 6-er.

Enklere kan det ikke bli. Bare å putte i lomma og ta med på tur. Gir gode bilder.

Har det OK betjening, slik at man både kan stille inn (litt) selv og bruke automatikk, hvis du forstår hva jeg mener? Kameraet mitt tok kvelden under siste ferietur, så jeg trenger et nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Sonic RX 100. 

Best i test for noen år siden. Fikk en 6-er.

Enklere kan det ikke bli. Bare å putte i lomma og ta med på tur. Gir gode bilder.

Hilsen en «eldre » 🙂

 

Sony kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
37 minutter siden, laban skrev:

Nickløs bruker bare SuperSonic-produkter, det være seg ski eller kamera... 😄

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Hva er du ute etter da? Et mindre digitalkamera som man kan putte i lomma og ta enkle bilder med og som har bittelitt zoom? Et noe større kompaktkamera med utskiftbar optikk og som koster adskillig mer? Speilrefleks som er store og som koster så mye du gidder å legge i det? Om vedkommende har smarttelefon holder det kanskje med det kameraet som er på den?

Personen har ikke smarttelefon. Tenker på et enkelt og greit kamera for en relativt nybegynner. Ikke noe stativ og slikt.

Anonymkode: 57df1...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Sonic RX 100. 

Best i test for noen år siden. Fikk en 6-er.

Enklere kan det ikke bli. Bare å putte i lomma og ta med på tur. Gir gode bilder.

Hilsen en «eldre » 🙂

 

3500? det var jo ganske dyrt synes jeg 😕 

Anonymkode: 57df1...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det var en bedre pris på :) men er det greit å bruke?

Anonymkode: 57df1...914

Veldig enkel å bruke og lett å ha med seg overalt. Passer bra til eldre folk som ikke vil ha altfor mange innstillinger å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det var en bedre pris på :) men er det greit å bruke?

Anonymkode: 57df1...914

Jeg har hatt to tidligere modeller av Canon Ixus - veldig enkelt og greit og tar gode bilder. :) Bruker faktisk det ene fremdeles når jeg er på skitur og ikke kan drasse med meg speilrefleksen, men nå har jeg så godt kamera på mobilen at Ixusen nok pensjoneres for godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...