Gå til innhold

Muskler


Trine

Anbefalte innlegg

Kan en muskel i det svakeste benet se større ut en den samme muskelen i det sterkeste benet? Den var liksom så hard at jeg ikke skjønner at det kan være hevelse, og det har ikke hovnet opp akkurat der før. Rett ved siden av, hender det det vokser litt, men nå var det annerledes enn det pleier. Nå vet jeg forsåvidt ikke hvor hard en hevelse kan være da. Men det hadde vært mer praktisk om det var en muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
På 29.11.2019 den 19.03, Trine skrev:

Kan en muskel i det svakeste benet se større ut en den samme muskelen i det sterkeste benet? Den var liksom så hard at jeg ikke skjønner at det kan være hevelse, og det har ikke hovnet opp akkurat der før. Rett ved siden av, hender det det vokser litt, men nå var det annerledes enn det pleier. Nå vet jeg forsåvidt ikke hvor hard en hevelse kan være da. Men det hadde vært mer praktisk om det var en muskel.

Dette vet jeg lite om, men.jeg synes det høres fryktelig rart ut.

Det er veldig stor forskjell på mine legger. Etter 8 år er leggmuskelen på det benet jeg ikke brakk mye større enn på den jeg brakk. Det synes virkelig godt og jeg kjenner det når jeg tar på meg støvletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 19.03, Trine skrev:

Kan en muskel i det svakeste benet se større ut en den samme muskelen i det sterkeste benet? Den var liksom så hard at jeg ikke skjønner at det kan være hevelse, og det har ikke hovnet opp akkurat der før. Rett ved siden av, hender det det vokser litt, men nå var det annerledes enn det pleier. Nå vet jeg forsåvidt ikke hvor hard en hevelse kan være da. Men det hadde vært mer praktisk om det var en muskel.

Kan ikke bidra med noe som helst, vet knapt hva muskler er..., ville bare si at det er hyggelig å se deg igjen her inne :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Dette vet jeg lite om, men.jeg synes det høres fryktelig rart ut.

Det er veldig stor forskjell på mine legger. Etter 8 år er leggmuskelen på det benet jeg ikke brakk mye større enn på den jeg brakk. Det synes virkelig godt og jeg kjenner det når jeg tar på meg støvletter.

Hmm, det var veldig stor forskjell på mine lår. Jeg trodde jeg brukte begge låra på tur jeg, men da jeg tittet på fjellstøvlene og såla på den ene var utslitt og den andre fortsatt var hel, fikk jeg litt mistanke om at jeg kanskje hadde avlastet mer enn jeg trodde. Men nå er de ganske like. Også fikk jeg vel egentlig svar på spørsmålet litt senere på kvelden, for da begynte det å værke i kneet 🙄 Så du kan nok med rette forstsette å syns det høres merkelig ut 😅

Snodi hvordan kroppen er. Skulle nesten tro du hadde lagt på deg en gange uten å tenke over det. Jeg var f.eks ikke klar over at jeg ikke rettet ut venstre kne. Det er egentlig litt upraktisk når man er litt usymetrisk. Da jeg jobbet som elektriker var muskelen i høyre arm, merkbart større enn i venstre arm. Slet med skjorter. Enten kunne de være litt for vide og passe på den ene armen, eller så kunne de være passe, men trange på den ene armen. Nå hadde jeg knapt muskel i venstre lår. Ikke rart jeg syns det var unormalt tungt opp bratte bakker med tung sekk på fjellet. Men det har blitt trent opp til å klare omtrent det samme som det andre låret. Problemet er bare at når jeg bruker muskelen skikkelig, så hovner det opp og begynner å værke. Så da får jeg jo ikke så lyst til å bruke muskelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, XbellaX skrev:

Kan ikke bidra med noe som helst, vet knapt hva muskler er..., ville bare si at det er hyggelig å se deg igjen her inne :- )

Hahaha....tyggemuskelen vet du om? 😂 Kjevemuskel heter det kanskje. Takk :) Noen har vært tidsoptimist, eller bare hvor lang tid ting tar, og ikke tatt med i beregningen at knestående og huksitting skulle være uaktuelt gjennom hele sommeren og enda litt til. Nå går det sånn nesten greit, hvis jeg er forsiktig. Har vært noen interessante fjellturer. Tenkte ikke over at teltliv foregår på bakken 🙈 Kom meg jo nesten ikke ut og inn av teltet engang 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
36 minutter siden, Trine skrev:

Hmm, det var veldig stor forskjell på mine lår. Jeg trodde jeg brukte begge låra på tur jeg, men da jeg tittet på fjellstøvlene og såla på den ene var utslitt og den andre fortsatt var hel, fikk jeg litt mistanke om at jeg kanskje hadde avlastet mer enn jeg trodde. Men nå er de ganske like. Også fikk jeg vel egentlig svar på spørsmålet litt senere på kvelden, for da begynte det å værke i kneet 🙄 Så du kan nok med rette forstsette å syns det høres merkelig ut 😅

Snodi hvordan kroppen er. Skulle nesten tro du hadde lagt på deg en gange uten å tenke over det. Jeg var f.eks ikke klar over at jeg ikke rettet ut venstre kne. Det er egentlig litt upraktisk når man er litt usymetrisk. Da jeg jobbet som elektriker var muskelen i høyre arm, merkbart større enn i venstre arm. Slet med skjorter. Enten kunne de være litt for vide og passe på den ene armen, eller så kunne de være passe, men trange på den ene armen. Nå hadde jeg knapt muskel i venstre lår. Ikke rart jeg syns det var unormalt tungt opp bratte bakker med tung sekk på fjellet. Men det har blitt trent opp til å klare omtrent det samme som det andre låret. Problemet er bare at når jeg bruker muskelen skikkelig, så hovner det opp og begynner å værke. Så da får jeg jo ikke så lyst til å bruke muskelen.

Uffda, ja da ligger nok svaret der. God bedring til kneet ditt 🙂

Jeg bruker nok mest det beinet jeg ikke brakk ja, men usikker på om det egentlig har så mye bruddet å gjøre eller om det kommer av at det friske beinet er lengst. Hele meg er jo skakk og skeiv 😀

Det ene beinet er lengre enn det andre, hoftene mine er skeive og ene skuldra er lavere enn den andre. 

Skoliose tror jeg det heter.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Uffda, ja da ligger nok svaret der. God bedring til kneet ditt 🙂

Jeg bruker nok mest det beinet jeg ikke brakk ja, men usikker på om det egentlig har så mye bruddet å gjøre eller om det kommer av at det friske beinet er lengst. Hele meg er jo skakk og skeiv 😀

Det ene beinet er lengre enn det andre, hoftene mine er skeive og ene skuldra er lavere enn den andre. 

Skoliose tror jeg det heter.

Takk :)

Fysioterapauten sa at man som regel hadde et favorittben. Virker logisk. Skal jeg sparke en ball, sparker jeg helst med høyre. Og da er det jo naturlig at det blir sterkere enn det andre. Da jeg var liten trodde de jeg hadde skjev rygg. Snakk om panikk da jeg trodde jeg måtte gå med korsett. Men den var visst ikke skjev likevel. De trodde jeg hadde HD da jeg ble født også. Hadde heldigvis ikke det heller. Jeg er nok ikke mer skjev enn normalen. Litt ulik benlegde er jo vanlig. Skoliose hørtes skikkelig alvorlig ut. Måtte google. Høres ut som du har det ja. Jeg sto nok bare litt skjevt da de sjekket. Jeg står jo omtrent aldri med lik tyngde på begge bena.

Jeg har alltid sett for meg at du har vært supersymetrisk, uten at jeg vet hvor jeg har det ifra 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Trine skrev:

Takk :)

Fysioterapauten sa at man som regel hadde et favorittben. Virker logisk. Skal jeg sparke en ball, sparker jeg helst med høyre. Og da er det jo naturlig at det blir sterkere enn det andre. Da jeg var liten trodde de jeg hadde skjev rygg. Snakk om panikk da jeg trodde jeg måtte gå med korsett. Men den var visst ikke skjev likevel. De trodde jeg hadde HD da jeg ble født også. Hadde heldigvis ikke det heller. Jeg er nok ikke mer skjev enn normalen. Litt ulik benlegde er jo vanlig. Skoliose hørtes skikkelig alvorlig ut. Måtte google. Høres ut som du har det ja. Jeg sto nok bare litt skjevt da de sjekket. Jeg står jo omtrent aldri med lik tyngde på begge bena.

Jeg har alltid sett for meg at du har vært supersymetrisk, uten at jeg vet hvor jeg har det ifra 😅

Jeg er selvdiagnosert da 😀 Det er ikke alvorlig hos meg, har levd godt med det. Det er ikke så ille som mange bilder på google, men skjevheten er på samke viset. 

Jeg fikk beskjed om å bruke innleggssåle da jeg var lita, men jeg ville ikke og fjernet den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 20.13, Nicklusheletida skrev:

Dette vet jeg lite om, men.jeg synes det høres fryktelig rart ut.

Det er veldig stor forskjell på mine legger. Etter 8 år er leggmuskelen på det benet jeg ikke brakk mye større enn på den jeg brakk. Det synes virkelig godt og jeg kjenner det når jeg tar på meg støvletter.

Er det allerede 8 år siden 😮 ??? Hadde tippet 4-5...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Er det allerede 8 år siden 😮 ??? Hadde tippet 4-5...!

Åra går alt for fort 😞 Det skjedde i oktober 2011. 

Siden den gang har det skjedd veldig mye, men det føles ikke lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Åra går alt for fort 😞 Det skjedde i oktober 2011. 

Siden den gang har det skjedd veldig mye, men det føles ikke lenge siden.

Ja... mye har skjedd på de åra 😮 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...