Gå til innhold

Har stoppet med medisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå ferdig seponert lamictal og seroquel, det har gått 1 måned siden stopp. Jeg er fortsatt stabil, fikk økt energi etter jeg stoppet med lamictal, å jeg kjenner energien øker! Men vi får se hva som skjer på sikt.

Hva er deres erfaring med å stoppe med lamictal?
hvor lenge var dere stabil før dere eventuelt ble deprimert/manisk igjen?  

 

Anonymkode: 89723...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke medisiner, jeg vil klare meg uten, har selvmedisinert de siste 10 årene med tynge rusmidler, nå har jeg vært rusfri lenge, å da vil jeg slutte på medisiner for å se hvordan jeg fungerer:) Problemet er lite søvn, kan gå 3 dager uten att jeg sover, driver å rydder og styrer hjemme "ikke manisk". er godt å føle på alle føllelser igjen, nå kan jeg endelig male å utrykke meg selv :)

Anonymkode: 89723...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i følge siste avsnitt i hovedinnlegget ditt så virker du veldig klar over at du vil bli deprimert og manisk igjen om du slutter. Så nå som du har sluttet må du forvente å bli syk igjen. 

Er det virkelig verdt det? Synes du at det noe morsomt eller flott ved å være syk?

Anonymkode: fd691...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria

Lamictal hjelper da ikke mot mani. Blitt tvangsinnlagt med mani på lamictal jeg. Men deprimert ble jeg fort etter manien uten lamictal 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamictal er ikke særlig effektivt mot mani, og passer best der depresjon er hovedproblemet. Det er vanlig å kombinere med AP. 

Jeg kan skjønne problemstillingen ved ikke å like medisiner, og ønsket om å se hvordan det går å være uten. Det er noe jeg også tenker på, men det kan være skummelt å gamble med det. Risikoen for tilbakefall er stor, men når det vil skje er det ikke noen fasit på. 

Det er veldig viktig med et tett samarbeid med hjelpeapparatet så man fort kan komme tilbakefall til livs   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.12.2019 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke medisiner, jeg vil klare meg uten, har selvmedisinert de siste 10 årene med tynge rusmidler, nå har jeg vært rusfri lenge, å da vil jeg slutte på medisiner for å se hvordan jeg fungerer:) Problemet er lite søvn, kan gå 3 dager uten att jeg sover, driver å rydder og styrer hjemme "ikke manisk". er godt å føle på alle føllelser igjen, nå kan jeg endelig male å utrykke meg selv :)

Anonymkode: 89723...d2c

Kan du oppdatere oss på hvordan det går framover? Jeg tenker på det samme og da er det godt å få ta del i erfaringer.

Anonymkode: 003af...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marye skrev:

Lyst å stoppe med medisin jeg og, men redd jeg da blir tvangsmedisinert

Med tanke på alt du skrev om dette og om deg selv på KG i går så tror jeg det er en veldig dårlig idé...Men du skulle på fact i dag skrev du så da håper jeg du får hjelp til å omstille deg og til å håndtere hypomanien du er i. 

Anonymkode: c3826...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 10.28, AnonymBruker skrev:

Med tanke på alt du skrev om dette og om deg selv på KG i går så tror jeg det er en veldig dårlig idé...Men du skulle på fact i dag skrev du så da håper jeg du får hjelp til å omstille deg og til å håndtere hypomanien du er i. 

Anonymkode: c3826...d4a

Hva er KG?

Anonymkode: 003af...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 1.21, Marye skrev:

Lyst å stoppe med medisin jeg og, men redd jeg da blir tvangsmedisinert

Du vil ikke i fengsel for vold?

Anonymkode: e239b...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke i fengsel for vold?

Anonymkode: e239b...714

Omg! Da er det nok slik jeg mistenker, at denne personen er voldelig av natur. Hen har utagert flere ganger her og truet med vold og drap og andre forferdelige ting. Det er flere med lik diagnose som hen, men de er ikke så voldsomme i uttalelsene sine. Her har det 90% med personlighet å gjøre, garantert. Enda så blir hen forstått ihjel, beskyttet og hegnet om av eliten her inne. Kun fordi hen har vært her under fast nick, bortsett fra nå i det siste, gjennom 20 år. 

Anonymkode: fd691...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omg! Da er det nok slik jeg mistenker, at denne personen er voldelig av natur. Hen har utagert flere ganger her og truet med vold og drap og andre forferdelige ting. Det er flere med lik diagnose som hen, men de er ikke så voldsomme i uttalelsene sine. Her har det 90% med personlighet å gjøre, garantert. Enda så blir hen forstått ihjel, beskyttet og hegnet om av eliten her inne. Kun fordi hen har vært her under fast nick, bortsett fra nå i det siste, gjennom 20 år. 

Anonymkode: fd691...38a

Det du sier her vet du ingenting om. Så i stedet for å drite deg ut med slike uttalelser, så burde du heller ha latt tastaturet ligge i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visma skrev:

Det du sier her vet du ingenting om. Så i stedet for å drite deg ut med slike uttalelser, så burde du heller ha latt tastaturet ligge i fred. 

Jeg trur jeg kan vite litt om det ihvertfall:)

Anonymkode: fd691...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Kan du oppdatere oss på hvordan det går framover? Jeg tenker på det samme og da er det godt å få ta del i erfaringer.

Anonymkode: 003af...bdd

Oppdatering. Etter jeg stoppet lamictal oppstå disse abstinens symptomene: mange dager uten søvn, sliten, svimmel, veldig lyssky og lydhør (Brukte solbriller mye) ,kvalme, panikk angst, problemer med å¨kommunisere og håndtere tankekjør, stress, sinne og irritabeltet.

Det var veldig ubehagelig så jeg holdt meg mye for meg selv, men har fått i gang søvnrytmen og treningen igjen. Jeg kjenner att følelsene mine har startet å våkne, men føler meg veldig "avkoblet til alt rundt meg/små trist",  jeg er spent på hvordan det går, har vært 1,5 måneder uten medisin nå. Jeg har vært en tung rusmisbruker store deler av livet, så det å være helt "ren" fra kjemikaler er veldig viktig for meg, jeg er sta, å dette skal jeg klare.



Kan oppdatere hvordan det går igjen om noen uker. :) KLEM

 

Endret av tiny88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2019 den 7.21, AnonymBruker skrev:

Omg! Da er det nok slik jeg mistenker, at denne personen er voldelig av natur. Hen har utagert flere ganger her og truet med vold og drap og andre forferdelige ting. Det er flere med lik diagnose som hen, men de er ikke så voldsomme i uttalelsene sine. Her har det 90% med personlighet å gjøre, garantert. Enda så blir hen forstått ihjel, beskyttet og hegnet om av eliten her inne. Kun fordi hen har vært her under fast nick, bortsett fra nå i det siste, gjennom 20 år. 

Anonymkode: fd691...38a

Fins ikke voldelig av natur, men du mobbet meg uten grunn og da tok jeg for faen igjen. 

Anonymkode: 4d45c...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2019 den 8.42, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke i fengsel for vold?

Anonymkode: e239b...714

Er tvangsinnlagt og satt på leponex og de sier jeg aldri kan slutte på den for det er farlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tiny88 skrev:

Oppdatering. Etter jeg stoppet lamictal oppstå disse abstinens symptomene: mange dager uten søvn, sliten, svimmel, veldig lyssky og lydhør (Brukte solbriller mye) ,kvalme, panikk angst, problemer med å¨kommunisere og håndtere tankekjør, stress, sinne og irritabeltet.

Det var veldig ubehagelig så jeg holdt meg mye for meg selv, men har fått i gang søvnrytmen og treningen igjen. Jeg kjenner att følelsene mine har startet å våkne, men føler meg veldig "avkoblet til alt rundt meg/små trist",  jeg er spent på hvordan det går, har vært 1,5 måneder uten medisin nå. Jeg har vært en tung rusmisbruker store deler av livet, så det å være helt "ren" fra kjemikaler er veldig viktig for meg, jeg er sta, å dette skal jeg klare.



Kan oppdatere hvordan det går igjen om noen uker. :) KLEM

 

Takk for at du oppdaterer. Da vet jeg litt mer av hva jeg evt. kan forvente meg. Du er knalltøff! Stå på videre,  dette fikser du.

Anonymkode: 003af...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...