Gå til innhold

Gleder alle seg til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det ikke. Julen er helt grei den, men går ikke og gleder meg til den i lange tider. Folk styrer og maser alt for mye med denne jula.

Anonymkode: 642da...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleide å glede meg veldig, men har hatt det ganske vondt de siste juletidene og har vært innlagt ulike plasser tre siste år. I år er det masse flyttestress, men håper stresset har lagt seg til 22 desember (overtar den 20..) hvis jeg er effektiv og at jeg kan få ei god jul. Men de siste årene har det virkelig vært trist og vondt. Så går denne tiden i møte med blandede følelser. Blir så veldig påminnet hvor mye jeg sliter når alt med familietid og førjulskos blir så tydelig. Skulle ønske jeg hadde en kjæreste å dele ting med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det ikke. Julen er helt grei den, men går ikke og gleder meg til den i lange tider. Folk styrer og maser alt for mye med denne jula.

Anonymkode: 642da...851

Nei går ikke å gleder meg til jul, det er greit nok og kommer eg gjennom den. Syns det er mest for små barn og i år skal nevøen min være her, det blir litt mer stas da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det ikke. Julen er helt grei den, men går ikke og gleder meg til den i lange tider. Folk styrer og maser alt for mye med denne jula.

Anonymkode: 642da...851

Jeg elsker julen! :) Har gledet meg en stund allerede, men det er først nå jeg slipper det helt løs da. :) Kooooser meg med forberedelser, baking, lage eller tenke ut og kjøpe gaver, pynte - ja, selv julevasken går helt greit! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gledet meg veldig til jul siden jeg var barn. Selve julaften er jo koselig med barn, men stresset rundt reduserer kosen noe.  Heller ikke begeistret for eviglange familieselskaper hverken i jula eller ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg elsker julen! :) Har gledet meg en stund allerede, men det er først nå jeg slipper det helt løs da. :) Kooooser meg med forberedelser, baking, lage eller tenke ut og kjøpe gaver, pynte - ja, selv julevasken går helt greit! :D 

😳 skal si vi er ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg litt til julaften da jeg finner den dagen veldig stressende da det er så mye på agendaen og masse folk samlet. Får litt angst av den dagen der, bruker også mye energi på å følge med på trender i diskusjoner og handlingsmønstrene til de andre for å "slukke branner før de begynner".

Og så føler jeg gavegreiene er litt så som så da folk har en tendens til å kjøpe gaver de synes er fine, og ikke nødvendigvis tenker på hva jeg liker/trenger. Samtidig så sliter jeg med å finne på hva jeg skal gi til andre, og blir sittende med dårlig samvittighet pga dårlig råd og dårlig fantasi. Har tidligere spurt om jeg kan droppes fra gaverunden men skjønte jo at folk kjøpte til meg allikevel så da ble det handling da.

 

PS: Ja, jeg vet det hørtes klagete ut da jeg tross alt har familie å være med og får både pakker og god mat og jeg forstår logisk sett at jeg burde sette pris på det, det er desverre bare sånn jeg har det inni meg. Men jeg gjør min del med å hjelpe til der det trengs og klistrer på meg maska og gjør det  jeg kan for at de andre skal få fine dager. (jeg er en veldig god skuespiller :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det ikke. Julen er helt grei den, men går ikke og gleder meg til den i lange tider. Folk styrer og maser alt for mye med denne jula.

Anonymkode: 642da...851

Jeg er mye alene i jula og synes jula er ok. Koselig , men synes folk styrer og kaver veldig :) 

Anonymkode: 72249...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig med jul. Koselig å bake litt og planlegge julegaver, men synes det er trist å se at pepperkaker og julebrus er tilgjengelig i butikkene allerede i slutten av oktober. Det ødelegger stemningen og vanner ut den gode julefølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke jul er så OK.  Man er jo helt utslitt av matlaging og rengjøring når gjestene kommer.  Likte det bedre når bare dattera mi og jeg feiret.  I år skal jeg gå på restaurant og pub på julaften med gode venner og det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Jeg er ikke sikker på hva jeg føler angående julen. Jeg har ikke kontakt med familie, og har heller ingen stort nettverk,  derfor skal jeg være alene hele julen. Egentlig er det litt selvvalgt  fordi jeg har innsett at jeg må gjøre det slik for å få best mulig jul. Blir  trigget om jeg prøver å feire tradisjonell jul i lag med andre, men skulle ønske at jeg slapp å være alene hele tiden. Tidligere var jeg alltid innlagt hvert år fordi jeg har blitt veldig dårlig på den tiden. Har traumer tilknyttet julen så den det har vært veldig tøft for meg. Har klart å bygge opp min egen jul som likevel har vært ok de siste årene, og det er jo bra. I fjor hadde jeg til og med juletre for første gangen. Skal fokusere på å gjøre gode ting for meg selv og få en så god og rolig jul som mulig. Men jeg kjenner allerede nå at jeg er veldig sliten. Det er som om jeg konstant er på vakt og kroppen i helspenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.12.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det ikke. Julen er helt grei den, men går ikke og gleder meg til den i lange tider. Folk styrer og maser alt for mye med denne jula.

Anonymkode: 642da...851

Må du være med på omgivelsenes styr og mas da? Kan du ikke bare si at du selv ønske å ta det med ro, delta på litt men ikke alt?

Selv gleder jeg meg veldig i år, mer enn på flere år! Skal ha laaang ferie, og det skal bli så d e i l i g!!! :)  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til julekonsert, julelunsj, julepyntet hus, juleferien, til kirka på julaften, til å treffe igjen sønnen min som bor i utlandet, til å gå på ski og slappe av. Men jeg gleder meg ikke så mye til å kjøpe julegaver (legger ikke så mye sjel i det, det blir litt pliktløp...), heller ikke til å kjøre en hel dag til dit vi skal være i ferien, til julemiddager der jeg vet det blir litt gnisninger pga 2 veganere, kjøring tilbake til Sørlandet før nyttår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dorthe skrev:

Jeg synes ikke jul er så OK.  Man er jo helt utslitt av matlaging og rengjøring når gjestene kommer.  Likte det bedre når bare dattera mi og jeg feiret.  I år skal jeg gå på restaurant og pub på julaften med gode venner og det blir koselig.

Det er vel ikke nødvendig å styre så mye at man sliter seg helt ut. :) Selv om barnas bonusmor påsto hun skulle komme med hvit-hanskene og sjekke at jeg hadde vasket skikkelig når de kommer på julaften. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg gleder meg til julekonsert, julelunsj, julepyntet hus, juleferien, til kirka på julaften, til å treffe igjen sønnen min som bor i utlandet, til å gå på ski og slappe av. Men jeg gleder meg ikke så mye til å kjøpe julegaver (legger ikke så mye sjel i det, det blir litt pliktløp...), heller ikke til å kjøre en hel dag til dit vi skal være i ferien, til julemiddager der jeg vet det blir litt gnisninger pga 2 veganere, kjøring tilbake til Sørlandet før nyttår...

Hvorfor blir det gnisninger? Er de slike som ikke respekterer at andre velger å spise animalske produkter? Som skal misjonere? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Hvorfor blir det gnisninger? Er de slike som ikke respekterer at andre velger å spise animalske produkter? Som skal misjonere? 😛

Ja, hun yngste er nok innimellom i den kategorien. Så jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Må ta en ordentlig prat med henne og broren før julemiddagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, hun yngste er nok innimellom i den kategorien. Så jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Må ta en ordentlig prat med henne og broren før julemiddagene.

Hehe skjønner. Ja det kan sikkert være lurt. 😛

Jeg har smakt en del vegansk mat da hun ene som jobbet og bodde med meg i rusbehandlingen var veganer (jeg var selv vegetarianer), og mye av det smaker rart/trist føler jeg. Men hver sin smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...