Gå til innhold

Erfaringer med legevendelrot mot angst?

Anbefalte innlegg

Leste om legevendelrot (Valeriana officinalis) og at denne visstnok skulle hjelpe mot uro, angst?. Kjøpte en pakke Valerina Forte for å prøve men kan ikke si jeg merket noe i det hele tatt av å ta to tabletter (400 mg ekstrakt). Men kanskje det en må ta det over tid slik som med SSRI for at det skal virke? Eller virker det som smertestillende eller benzo, med en gang?

Nå skal de sies at min angst sitter mest i hodet, bekymringer, og ikke så mye fysisk uro så det er kanskje ikke det det hjelper best på. Noen her som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452018-erfaringer-med-legevendelrot-mot-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AJP skrev:

Leste om legevendelrot (Valeriana officinalis) og at denne visstnok skulle hjelpe mot uro, angst?. Kjøpte en pakke Valerina Forte for å prøve men kan ikke si jeg merket noe i det hele tatt av å ta to tabletter (400 mg ekstrakt). Men kanskje det en må ta det over tid slik som med SSRI for at det skal virke? Eller virker det som smertestillende eller benzo, med en gang?

Nå skal de sies at min angst sitter mest i hodet, bekymringer, og ikke så mye fysisk uro så det er kanskje ikke det det hjelper best på. Noen her som har erfaringer?

Jeg prøvde valerina dag og valerina natt en periode,det var en healer som anbefalte det men det virket ikke. Men syns perikum olje hjalp mot depresjon,men det har jeg ikke funnet igjen. 

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg prøvde valerina dag og valerina natt en periode,det var en healer som anbefalte det men det virket ikke. Men syns perikum olje hjalp mot depresjon,men det har jeg ikke funnet igjen. 

Perikumolje er vel det samme som johannesurt? Det kan du finne på apoteket og helsekost. 

Akkurat nå, usikker skrev:

Perikumolje er vel det samme som johannesurt? Det kan du finne på apoteket og helsekost. 

Ja det er vel det samme,men likte den oljen bedre enn piller. Og kan man blande det med ap? Kunne tenk meg å prøvd igjen,blitt litt lettere til sinns kanskje :) 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er vel det samme,men likte den oljen bedre enn piller. Og kan man blande det med ap? Kunne tenk meg å prøvd igjen,blitt litt lettere til sinns kanskje :) 

Du får søke på interaksjonsanalyse! Jeg har hørt at man ikke skal blande johannesurt m AD hvertfall.

Jeg googlet perikumolje, og fikk da opp noen som selger olje. Kanskje det finne igjen den du likte?

10 minutter siden, usikker skrev:

Du får søke på interaksjonsanalyse! Jeg har hørt at man ikke skal blande johannesurt m AD hvertfall.

Jeg googlet perikumolje, og fikk da opp noen som selger olje. Kanskje det finne igjen den du likte?

Tror ikke det står noe om det på ineraksjoner.Jeg fikk ikke opp oljen da jeg googlet, bare johannesurten. Det påvirket visst seroquel, virkningen kunne synke med 80 %.

Endret av stjernestøv

Annonse

Jeg merket null effekt av valerina forte. Prøvde det for mange år siden. Gjorde ikke noe for søvn eller noe som helst. Bortkastede penger.

Disse alternativ medisinene trenger en solid dose placebo effekt for å funke. Tror du du blir trett av den så er det lettere å bli det.

Anonymkode: b6ebc...8f0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...