Gå til innhold

Er det ett sykdomstegn å tro på de onde makter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ondskapen er god. Og att gud er dårlig.

 

Er det ett sykdomstegn å være satanist? 

 

Jeg bare lurer, ettersom det ser ut itl å "freake ut" de sterkeste blandt oss.

Anonymkode: 47506...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ondskapen er god. Og att gud er dårlig.

 

Er det ett sykdomstegn å være satanist? 

 

Jeg bare lurer, ettersom det ser ut itl å "freake ut" de sterkeste blandt oss.

Anonymkode: 47506...628

Det er et sykdomstegn å tro på gode og onde overnaturlige krefter.

Anonymkode: 72c77...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ondskapen er god. Og att gud er dårlig.

Er det ett sykdomstegn å være satanist? 

Jeg bare lurer, ettersom det ser ut itl å "freake ut" de sterkeste blandt oss.

Anonymkode: 47506...628

Det handler ikke om hva du tror på, men i hvilken grad dette påvirker livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ondskapen er god. Og att gud er dårlig.

 

Er det ett sykdomstegn å være satanist? 

 

Jeg bare lurer, ettersom det ser ut itl å "freake ut" de sterkeste blandt oss.

Anonymkode: 47506...628

Jeg tror det finnes onde og gode krefter, har opplevd det selv og det er ikke sykt. Det er ikke sykt å være satatist heller, det er vel en tro det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ondskapen er god. Og att gud er dårlig.

Anonymkode: 47506...628

Hvordan kan ondskapen være god? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror det finnes onde og gode krefter, har opplevd det selv og det er ikke sykt. Det er ikke sykt å være satatist heller, det er vel en tro det og. 

Jeg mener bestemt at det er sykt å være satanist. Tradisjonelt tenker man jo at Satan er motstykket til Gud, og når Gud sies å være god så sies Satan å være ond. De som bevisst oppsøker ondskap og det onde, må jo være syke i huet! 

Anonymkode: 550e2...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener bestemt at det er sykt å være satanist. Tradisjonelt tenker man jo at Satan er motstykket til Gud, og når Gud sies å være god så sies Satan å være ond. De som bevisst oppsøker ondskap og det onde, må jo være syke i huet! 

Anonymkode: 550e2...789

Ja du har kanskje rett i det,husker han som brant ned kirker...det var jo ikke riktig klokt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener bestemt at det er sykt å være satanist. Tradisjonelt tenker man jo at Satan er motstykket til Gud, og når Gud sies å være god så sies Satan å være ond. De som bevisst oppsøker ondskap og det onde, må jo være syke i huet! 

Anonymkode: 550e2...789

Såkalt filosofisk er mer vanlig, også kjent som LaVeyensk satanisme. Det finnes visse leveregler for satanister. Noen av syndene innen satanismen er dumhet, å uprovosert gå til angrep på noen og å ta noe som ikke er ditt. Mange av normene er således allmenne, som de ti bud, men uten at disse normene er gudspålagt: Man skal ta ansvar for egne handlinger, ikke skylde på en gud.

Anonymkode: 72c77...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såkalt filosofisk er mer vanlig, også kjent som LaVeyensk satanisme. Det finnes visse leveregler for satanister. Noen av syndene innen satanismen er dumhet, å uprovosert gå til angrep på noen og å ta noe som ikke er ditt. Mange av normene er således allmenne, som de ti bud, men uten at disse normene er gudspålagt: Man skal ta ansvar for egne handlinger, ikke skylde på en gud.

Anonymkode: 72c77...ff7

Men tror satanister på Gud i det hele tatt? Og tror de virkelig på en personifisert ondskap kalt Satan?

 

Anonymkode: 550e2...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tror satanister på Gud i det hele tatt? Og tror de virkelig på en personifisert ondskap kalt Satan?

 

Anonymkode: 550e2...789

Satan eksisterer jo bare i kristendommen, så om man ikke tror på Gud så kan man ikke tro på satan, og samme den andre veien også. De fleste sataniser i dag føler LaVey satanismen, og reglene er rimelig mye sunn fornuft, pluss litt hevn om noen er slemme mot deg først. De trumfer f.eks flere relgioner mtp respekt for kvinner og eiendeler.

Anonymkode: e9eaf...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satan eksisterer jo bare i kristendommen, så om man ikke tror på Gud så kan man ikke tro på satan

Men hvorfor kaller seg satanist om en ikke tror på Satan? Og hvorfor er f.eks "opp-ned-kors" et satanistisk symbol når en ikke tror på Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Visma skrev:

Men hvorfor kaller seg satanist om en ikke tror på Satan? Og hvorfor er f.eks "opp-ned-kors" et satanistisk symbol når en ikke tror på Gud?

Direkte fra wiki:

Instead of worshiping the Devil as a real figure, the image of Satan is embraced because of its association with social non-conformity and rebellion against the dominant system. LaVey embraced the iconography of Satan and the label of "Satanist" because it shocked people into thinking, and when asked about his religion, stated that "the reason it's called Satanism is because it's fun, it's accurate and it's productive".

Anonymkode: 72c77...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, jeg tror på en faktisk Satan. Ikke en filosofisk LaVey versjon. Jeg tror ikke på liv etter døden eller slike ting. Men jeg tror att kristendommen er ondskap, og att Satan er en sunn figur å se opp til. Når jeg er psykisk nede, gir det meg trøst.

 

Jeg ble slik etter en religiøs psykose der jeg var kristen, og fikk vrangforestillinger av religiøs art. Jeg er ikke psykotisk nå.

 

Jeg stilte dette spørsmålet mest av nysgjerrighet, for det er ikke mange som deler mine synspunkter. Og de få som jeg deler med, blir skeptiske.

 

Den kristne gud er i min bok, svart ondskap, mye verre enn slik de kristne ser Satan. Det er ikke en eneste god ting med kristendommen. Og det er ikke en god gud. Grunnen til at folk går rundt å snakker om hvor god Jesus er, er fordi dette har de fått prentet inn. Rent objektivt, er Satan mye bedre enn gud.

Anonymkode: 47506...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, jeg tror på en faktisk Satan. Ikke en filosofisk LaVey versjon. Jeg tror ikke på liv etter døden eller slike ting. Men jeg tror att kristendommen er ondskap, og att Satan er en sunn figur å se opp til. Når jeg er psykisk nede, gir det meg trøst.

 

Jeg ble slik etter en religiøs psykose der jeg var kristen, og fikk vrangforestillinger av religiøs art. Jeg er ikke psykotisk nå.

 

Jeg stilte dette spørsmålet mest av nysgjerrighet, for det er ikke mange som deler mine synspunkter. Og de få som jeg deler med, blir skeptiske.

 

Den kristne gud er i min bok, svart ondskap, mye verre enn slik de kristne ser Satan. Det er ikke en eneste god ting med kristendommen. Og det er ikke en god gud. Grunnen til at folk går rundt å snakker om hvor god Jesus er, er fordi dette har de fått prentet inn. Rent objektivt, er Satan mye bedre enn gud.

Anonymkode: 47506...628

På hvilken måte er Satan god?

Anonymkode: 72c77...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er Satan god?

Anonymkode: 72c77...ff7

Han krever ikke at folk skal bruke søndagene på å gå i kirken for å overvære dåpen til unger man ikke kjenner. 

Det holder for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er Satan god?

Anonymkode: 72c77...ff7

Slå opp i bibelen, tell hvor mange gud drepte / utryddet også teller du hvor mange Satan drepte og utryddet. Forhåpentligvis vil dette gi deg en pekepinn. 

 

Hvis du ikke gidder lese bibelen for å telle har noen allerede gjort det :

https://www.wired.com/2007/04/old-testament-m/

 

 

Anonymkode: 47506...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...