Gå til innhold

Barne-TV fra 90-tallet - noen som husker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker et glimt fra et barne-tvprogram. Tror det må ha vært fra tidlig/midten av 90-tallet. 

Husker kun starten. Det eneste jeg tror jeg husker er at det er mørkt, stjerneklart og måne. Det er en rev (tror jeg) som kommer gående, åpner en port og går ned mot huset sitt. 

Kan flere huske dette? Jeg har prøvd å google etter alle evner, men finner ikke ut at hva det het :)

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg kom på med rev var jo flykten frå dyreskogen og den andre med samme tema, men matcher ikke helt det du sa da, kun en rev blandt mange andre dyr, men sjekker du alle disse finner du vel den https://no.wikipedia.org/wiki/Barne-TV_(NRK)#1990-årene

utenladnske 

norske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk for forslagene, men det er ingen av de.

Reven har hovedrollen, kanskje en slags forteller. Husker ikke helt.

😊

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet kan ha vært eldre, men sendt på NRK på tidlig 90-tall. Kan også ha være utenlandsk, men dubba eller bare stille. Reven var muligens en slags dukke, litt usikker.

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Martine skrev:

Denne? Er ikke rev da, men ligner jo litt 😛 

 

 

Takk for forslaget 😊 Nei, det er ikke den. Ingen ekte mennesker i programmet jeg mener. Det blir nok vanskelig å finne😣

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Bjørnen i det blå huset? Riktignok bjørn og ikke rev, men det er en måne som synger godnattsang på slutten av hver episode, og det er et hus og en port/dør. Den gikk i alle fall på TV rundt år 2000, muligens før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Er det Bjørnen i det blå huset? Riktignok bjørn og ikke rev, men det er en måne som synger godnattsang på slutten av hver episode, og det er et hus og en port/dør. Den gikk i alle fall på TV rundt år 2000, muligens før også.

Takk for forslaget, men dessverre ikke. Den jeg tenker på er mye eldre😊

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forslaget 😊 Nei, det er ikke den. Ingen ekte mennesker i programmet jeg mener. Det blir nok vanskelig å finne😣

Anonymkode: 7e348...4c8

Hva med denne da? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker et glimt fra et barne-tvprogram. Tror det må ha vært fra tidlig/midten av 90-tallet. 

Husker kun starten. Det eneste jeg tror jeg husker er at det er mørkt, stjerneklart og måne. Det er en rev (tror jeg) som kommer gående, åpner en port og går ned mot huset sitt. 

Kan flere huske dette? Jeg har prøvd å google etter alle evner, men finner ikke ut at hva det het :)

Anonymkode: 7e348...4c8

Var det dukkefilm eller tegnefilm? Norsk eller utenlandsk? Ev. hvilket språk?

Jeg ser også for meg Bjørnen i det blå huset med det du beskriver, men det er altså ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Var det dukkefilm eller tegnefilm? Norsk eller utenlandsk? Ev. hvilket språk?

Jeg ser også for meg Bjørnen i det blå huset med det du beskriver, men det er altså ikke det?

Hei :) Det var mer dukkefilm, tror jeg. Det kan ha vært utenlandsk, men dubbet til norsk. Evt. var det ingen replikker, bare lyder. Det husker jeg ikke. Stilen er mye eldre enn Bjørnen i det blå huset. Og så var det ingen bjørn, men en rev. Tror reven bodde i et hus i skogen. Men det var i farge, og ikke i svart/hvitt. Sånn jeg husker det, var det litt mørk og trist stemning. Ikke sånn glad-barne-tv som det er i nyere dager :) Mulig at det ble produsert flere år før 90-tallet, selv om det ble vist da. Tipper det var i 93-94 jeg så det, men jeg er åpen for at det ble laget på f.eks 70-tallet. Ser at det likner litt i stilen :)

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Det var mer dukkefilm, tror jeg. Det kan ha vært utenlandsk, men dubbet til norsk. Evt. var det ingen replikker, bare lyder. Det husker jeg ikke. Stilen er mye eldre enn Bjørnen i det blå huset. Og så var det ingen bjørn, men en rev. Tror reven bodde i et hus i skogen. Men det var i farge, og ikke i svart/hvitt. Sånn jeg husker det, var det litt mørk og trist stemning. Ikke sånn glad-barne-tv som det er i nyere dager :) Mulig at det ble produsert flere år før 90-tallet, selv om det ble vist da. Tipper det var i 93-94 jeg så det, men jeg er åpen for at det ble laget på f.eks 70-tallet. Ser at det likner litt i stilen :)

Anonymkode: 7e348...4c8

Var det med to hvite kaniner eller harer også? Synes det begynner å demre noe for meg, men det er adskillig eldre enn 90-tallet ja. :) Vi snakker 70-tallet for min del og antagelig utenlandsk, øst-europeisk muligens.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lillemus skrev:

Var det med to hvite kaniner eller harer også? Synes det begynner å demre noe for meg, men det er adskillig eldre enn 90-tallet ja. :) Vi snakker 70-tallet for min del og antagelig utenlandsk, øst-europeisk muligens.

Husker ikke noe om kaniner, men nå er det svært lite jeg husker annet enn reven som gikk ute i mørket i begynnelsen av programmet, åpnet porten, og gikk ned til huset sitt. Men det kan godt ha vært 70-tallet og øst-europa, for alt jeg vet :) Det var nok ikke et veldig populært program :)

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke noe om kaniner, men nå er det svært lite jeg husker annet enn reven som gikk ute i mørket i begynnelsen av programmet, åpnet porten, og gikk ned til huset sitt. Men det kan godt ha vært 70-tallet og øst-europa, for alt jeg vet :) Det var nok ikke et veldig populært program :)

Anonymkode: 7e348...4c8

Det programmet jeg tenker på gikk flere ganger i reprise i løpet av noen år og jeg mener disse to kaninene eller harene hadde med seg en kurv og var på butikken og handlet. Mulig de var hånddukker, men forsåvidt godt laget egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det var i 93-94 jeg så det, men jeg er åpen for at det ble laget på f.eks 70-tallet.

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan også ha være utenlandsk, men dubba eller bare stille. Reven var muligens en slags dukke, litt usikker.

Da er det ikke usannsynlig at det var en tsjekkisk dukkefilm. Veldig mye for barn fra 60- og 70-tallet var nettopp det. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

 

Da er det ikke usannsynlig at det var en tsjekkisk dukkefilm. Veldig mye for barn fra 60- og 70-tallet var nettopp det. 

Godt forslag. Skal søke litt på det😊

Anonymkode: 7e348...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...