Gå til innhold

Tatoveringer


Gjest Visma

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om tatoveringer?

Hvem kler det best, kvinner eller menn? Eller begge kjønn? Hvilke motiv er finest/styggest? Har du selv en eller flere tatoveringer?

Jeg har begynt å venne meg til at tatoveringer nå mer og mer blir noe "alle" har og tar, men personlig så synes jeg ikke så mye om det.

Jeg kunne ha endt opp med et par tatoveringer for ikke så lenge siden da, på et tidspunkt jeg ikke var helt meg selv. Men venninna mi som kjenner meg godt, fikk meg heldigvis bort fra det. Det var sånn Drop-in tattoo. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Visma skrev:

Hva synes dere om tatoveringer?

Hvem kler det best, kvinner eller menn? Eller begge kjønn? Hvilke motiv er finest/styggest? Har du selv en eller flere tatoveringer?

Jeg har begynt å venne meg til at tatoveringer nå mer og mer blir noe "alle" har og tar, men personlig så synes jeg ikke så mye om det.

Jeg kunne ha endt opp med et par tatoveringer for ikke så lenge siden da, på et tidspunkt jeg ikke var helt meg selv. Men venninna mi som kjenner meg godt, fikk meg heldigvis bort fra det. Det var sånn Drop-in tattoo. ;)

Personlig liker jeg ikke tatoveringer og er sjeleglad for at min elskede eks-sjømann ikke har noen. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke tatoveringer. Merker at jeg blir litt fascinert over meg selv over at jeg lar meg irritere over det, det er jo ikke min sak om andre har tatoveringer. Men jeg synes det er trist når unge folk på litt over 20 har tatoveringer nedover hele armen.... Lurer på om de angrer om ti år. Men det er jo ikke min sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Visma skrev:

Hva synes dere om tatoveringer?

Hvem kler det best, kvinner eller menn? Eller begge kjønn? Hvilke motiv er finest/styggest? Har du selv en eller flere tatoveringer?

Jeg har begynt å venne meg til at tatoveringer nå mer og mer blir noe "alle" har og tar, men personlig så synes jeg ikke så mye om det.

Jeg kunne ha endt opp med et par tatoveringer for ikke så lenge siden da, på et tidspunkt jeg ikke var helt meg selv. Men venninna mi som kjenner meg godt, fikk meg heldigvis bort fra det. Det var sånn Drop-in tattoo. ;)

 

Synes det er fantastisk flott, men det hadde vært malplassert på meg 😄 Hater mønstre som er "på mote", liker når folk finner seg noe som betyr noe for dem :) 

Anonymkode: 4b6a5...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ganske fint på andre,men vet ikke om jeg ville hatt det. Måtte ha blitt beskyttetelsmerket mot demoner og onde krefter fra supernatural, det hadde vært litt stilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri tenke meg å ha store tatoveringer på kroppen. Jeg har kun én tatovering på innsiden av høyre håndledd omtrent der man tar pulsen der det står med sorte skråstilte bokstaver med rød skygge "epilepsi" for å fortelle helsepersonell om tilstanden. Denne tatoveringen har ved ett tilfeller reddet livet mitt.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere tattoveringer. En minnetatovering av eksen som jeg mistet til sykdom, samt minner fra dyrene jeg har hatt. De er nå godt over 10 år gamle, og angrer fortsatt ikke, tenker jo ikke over at de er der en gang.

Anonymkode: 9d6d1...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tats er harry.

Anonymkode: 16f81...9c3

Så ulike man kan være :) Jeg syns ikke tatoveringer (på et generelt nivå) er er harry, men å omtale dem som tats eller tattis syns jeg er blodharry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Jeg tok en tatovering av mute symbolet  rett bak øret for noen år siden siden jeg er døv. Angrer ikke for den er jo en del av meg. Dessuten er den veldig liten og lett å skjule. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kayia skrev:

men å omtale dem som tats eller tattis syns jeg er blodharry. 

Helt enig med deg i dette! Jeg får grøsninger på ryggen når jeg hører det 😮😳😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig vil jeg ikke ha noen tatoveringer,  annet enn noe i samme gate som den @Eva Sofie har. 

Noen synes jeg kler tatoveringer , mens andre kler det ikke. Spørs hvor og hvordan de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, emilie321 skrev:

Personlig vil jeg ikke ha noen tatoveringer,  annet enn noe i samme gate som den @Eva Sofie har. 

Noen synes jeg kler tatoveringer , mens andre kler det ikke. Spørs hvor og hvordan de er.

 

Det er de som er plaget med veldig ustabilt blodsukker og har diabetes som tatoverer inn at de har diabetes f.eks. om de lett får føling og ikke kan gjøre rede for seg eller om det blir altfor høyt og de begynner å bli litt surrete. Det finnes vel også armbånd man kan få der det står diabetes, slik at man slipper å gå til det drastiske steget å tatovere det på seg selv. Jeg tenkte at epilepsien kom jeg til å ha med meg så lenge jeg lever og selv nå når jeg ikke lenger har krampeanfall, er det nyttig å kunne vise håndleddet og peke på tatoveringen for å signalisere at det er et anfall på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Det er de som er plaget med veldig ustabilt blodsukker og har diabetes som tatoverer inn at de har diabetes f.eks. om de lett får føling og ikke kan gjøre rede for seg eller om det blir altfor høyt og de begynner å bli litt surrete. Det finnes vel også armbånd man kan få der det står diabetes, slik at man slipper å gå til det drastiske steget å tatovere det på seg selv. Jeg tenkte at epilepsien kom jeg til å ha med meg så lenge jeg lever og selv nå når jeg ikke lenger har krampeanfall, er det nyttig å kunne vise håndleddet og peke på tatoveringen for å signalisere at det er et anfall på gang.

Ja, det var med tanke på diabetesen jeg kunne ha tatt en tatovering, men nå er det flere år siden jeg har vært så ustabil i blodsukkeret at jeg ser det an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, det var med tanke på diabetesen jeg kunne ha tatt en tatovering, men nå er det flere år siden jeg har vært så ustabil i blodsukkeret at jeg ser det an. 

Veldig bra at diabetesen er mer stabil - det er viktig. Jeg jobber med de som til daglig sliter med konsekvenser av ustabilt

blodsukker og det er først når man ser det på nært hold at man innser hvor alvorlig diabetes er. Derfor er det veldig bra at du nå klarer å holde det stabilt. Det finnes vel et symbol for diabetes? For epilepsi er det et lilla tent lys. Det er mange som har tatovert inn det symbolet med variabelt resultat. Folk forstår det ikke. Derfor valgte jeg å skrive det med bokstaver og ikke la det være et bilde som kan tolkes feil siden det i mange tilfeller må tolkes i livskritiske situasjoner hvor ting skal skje raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Veldig bra at diabetesen er mer stabil - det er viktig. Jeg jobber med de som til daglig sliter med konsekvenser av ustabilt

blodsukker og det er først når man ser det på nært hold at man innser hvor alvorlig diabetes er. Derfor er det veldig bra at du nå klarer å holde det stabilt. Det finnes vel et symbol for diabetes? For epilepsi er det et lilla tent lys. Det er mange som har tatovert inn det symbolet med variabelt resultat. Folk forstår det ikke. Derfor valgte jeg å skrive det med bokstaver og ikke la det være et bilde som kan tolkes feil siden det i mange tilfeller må tolkes i livskritiske situasjoner hvor ting skal skje raskt.

Jeg har også sett på nært hold konsekvensene av langvarig høyt blodsukker og det er skremmende å se. 

Symbolet for diabetes er en blå sirkel, men den er ganske ny. Tror at svært få hadde skjønt det. Tror jeg hadde gjort som deg, dvs skrevet det med bokstaver.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...