Gå til innhold

Jeg må beskytte meg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du se hvem de anonyme er ?

Anonymkode: c05e7...f82

Nei, det kan jeg ikke. Derimot er det ofte ikke vanskelig å gjenkjenne temaer jeg har vært med å diskutere tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager så mye at jeg tok det opp igjen, jeg skal ikke gjøre det mer. 

Anonymkode: cd18a...6ce

Jeg synes det er fint at du har tatt opp temaet. Synes dette bl.a handler om å sette grenser for seg selv og uten å få dårlig samvittighet. Er selv i en situasjon som jeg må sette grenser ovenfor en annen person (en helt annen situasjon enn din) og det er ikke lett.  Lett å bli spist opp av dårlig samvittighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager så mye at jeg tok det opp igjen, jeg skal ikke gjøre det mer. 

Anonymkode: cd18a...6ce

Min kommentar var ikke ment som noen form for kritikk til deg, bare en forklaring på hvorfor jeg svarte som jeg gjorde. Du utsettes for belastende handlinger av en annen, og det må være greit å søke støtte til grensesetting - synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, frosken skrev:

Min kommentar var ikke ment som noen form for kritikk til deg, bare en forklaring på hvorfor jeg svarte som jeg gjorde. Du utsettes for belastende handlinger av en annen, og det må være greit å søke støtte til grensesetting - synes jeg. 

Ok. Jeg prøver så godt jeg kan å ta avstand, og jeg tar også avstand. Jeg støtter hen ikke på fb. Jeg blir pinlig berørt av det hen driver med. Men det første jeg gjør om morgenen er å se på fb om hen er i live eller ikke.. hver dag. 

Anonymkode: cd18a...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg synes det er fint at du har tatt opp temaet. Synes dette bl.a handler om å sette grenser for seg selv og uten å få dårlig samvittighet. Er selv i en situasjon som jeg må sette grenser ovenfor en annen person (en helt annen situasjon enn din) og det er ikke lett.  Lett å bli spist opp av dårlig samvittighet 

Hvordan gjør du det? Ikke få dårlig samvittighet osv altså..

Anonymkode: cd18a...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør du det? Ikke få dårlig samvittighet osv altså..

Anonymkode: cd18a...6ce

Jeg får fortsatt litt dårlig samvittighet, men mye bedre enn det var før. Nå er ikke min situasjon så ekstrem som din, men jeg må grensesette for å fortsatt kunne stå i denne relasjonen.  Jeg må tenke på hva som er best på sikt. Både for vedkommende og for meg selv. Hvis jeg f.eks  møter veggen, så kan jeg ikke hjelpe/være der for vedkommende lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har forsøkt å hjelpe. Jeg kommer ikke videre, så jeg får bare fortette å leve med det. Jeg unner ingen å være pårørende til en så vanskeleg og egoistisk person som tydeligvis ikke bryr seg om andre enn seg selv. 

Anonymkode: cd18a...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mitt. Jeg jobber med mine egne utfordringer. Og jeg har min egen lille familie. Jeg må bruke energien min på dette.

Energi er heller ikke noe jeg har for mye av. 

Jeg har nok med å ta ansvar for mitt og må la vedkommede ta ansvar for sitt. 
 

Tenker jeg. 

Anonymkode: cd18a...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...