Gå til innhold

Leponex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med Leponex? Legen snakket om denne fordi de synes jeg er veldig psykotisk selv på 2 AP på en gang. Jeg er skeptisk. La på meg av zyprexa og går endelig ned på de 2 AP jeg bruker nå 

Anonymkode: b91ac...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På schizophrenia.com er det noen som har brukererfaring, med leponex/clozapine. Du kunne jo søke på messaheboardet der.Det virker som mye "styr" å gå på den, med blodprøver og slike ting. Tviler på att noen her har erfaring med den, den brukes kun i de mest behandligsresistente tilfellene, det er det bildet jeg har. (ukvalifisert). 

Anonymkode: 73ca0...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ble smellfeit på no time. Men så skulle jeg aldri hatt medisinen og fikk medhold fra NPE om feilbehandling/feilmedisinering. Ikke så rart at schizofrenien ikke lot seg behandle når den egentlig aldri var der. 

Anonymkode: 7e1e1...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to som går på Leponex. Han ene fungerer godt på Leponex, dvs. at psykosen er under kontroll, mens hun andre er fortsatt periodevis psykotisk på tross av medisineringen. Jeg har ikke hørt at vekten er noen utfordring for noen av de på Leponex, men vi har ikke snakket så inngående om bivirkninger ved medisinen. Hun som fortsatt er periodevis psykotisk sier at det er mye styr med å gå på Leponex, ved å skulle ta så hyppige og jevnlige blodprøver, men hun velger heller det fremfor et liv innesperret på lukket psykiatrisk avdeling og i de verste periodene nesten daglig beltelegging.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får uutholdelig restless legs/arms av: zyprexa, seroquel, serdolect, risperdal, xeplion men ikke abilify og cisordinol. Men cisordinol i større dose gir det. Slipper man denne bivirkningen med leponex?

Anonymkode: b91ac...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...