Gå til innhold

Har du gått til privat psykolog før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helprivat eller privat med avtale? Jeg har tidligere gått til privatpraktiserende med avtale. Min erfaring var god, men jeg har aldri vært på dps så vanskelig å sammenligne. 

Anonymkode: 09c29...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å generalisere med bedre/verre her. Det handler noe om hvem du kommer til, enten det er privat behandler eller DPS.
 

En fordel ved DPS er at behandler kan rådføre seg med andre, og det er muligens mer struktur i behandlingen. Går man privat til en med driftsavtale, er man sikret å komme til en psykologspesialist, det er ikke gitt på DPS. Det er større sjanse for kontinuitet ved langtidsterapi utenfor DPS, da det i hvert fall på enkelte DPS er en del utskiftinger på personell. 

Anonymkode: 9a71e...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der blir nok mest subjektive meninger og opplevelser rundt hva som er best av privat eller offentlig. Noen objektiv sannhet vil være vanskelig å oppdrive da det har så mye med kjemi og problemstilling å gjøre. 

Hvis de feks prøver å måle hvem som har best resultater ut av de private og de på DPS så må man jo ta høyde for at mange av de som går privat har fått avslag på dps fordi de ikke ble ansett som syke nok. Derfor er kanskje mange av pasientene som går privat lettere å behandle enn de som går på dps. Så der vil det jo komme skjevt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig lovet terapi på DPS i lang tid fremover ifølge min siste behandler (var før pakkeforløpet ble rullet inn), men jeg valgte å slutte da jeg fikk avslag på bytte av behandler. Den største forskjellen slik jeg ser det hos min terapeut som er privat med offentlig driftstøtte, er at terapitimen varer i én klokketime og ikke i kun 45 minutter som på DPS. Min terapeut jobber fortsatt i et team og ikke alene, så han har mulighet til å rådføre seg med andre. Han er mer spesialisert enn det en terapeut ved et DPS i mange tilfeller ville ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...