Gå til innhold

Brun utflod (7+0)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå hatt brun utflod i nesten to uker. Var på ultralyd i går der jeg fikk se et hjerte som slo, og at alt så fint ut. Men, (og dette er litt flaut), etter en orgasme i dag kom det en god del brun utflod (mer enn det har vært før). Kan en orgasme trigge en spontanabort? 

Anonymkode: 94ae9...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på ultralyd i går der jeg fikk se et hjerte som slo, og at alt så fint ut.

Det er det viktigste. Statistisk sett er det gode sjanser for at det skal gå bra, når man ser hjerteslag rundt uke 7.

Det er ikke uvanlig med den typen utflod / blødninger tidlig i svangerskapet, heller ikke at det skjer etter sex. Skulle du være så uheldig å spontanabortere selv om du har statistikken på din side, er det ikke fordi du gjorde det ene eller det andre. Et befruktet egg som har festet seg ordentlig, er vanskelig å bli kvitt - tenk på hva de som ble uønsket gravide, gjorde før i tiden, uten å lykkes...

Så lenge du ikke har smerter og det ikke kommer friskt / rødt blod, mener jeg du kan være optimistisk.

Hvis det fortsetter eller tiltar etter at du har begynt å gå til regelmessig kontroll, kan du ta opp saken der. Det er lenge siden jeg holdt meg oppdatert om råd til gravide. Men jeg hadde selv den typen utflod (ikke spesielt relatert til orgasmer) i starten to av tre svangerskap på 90-tallet. Det ene av dem endte med spontanabort, det andre med barn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...