Gå til innhold

Elastiske sokker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor er veldig hoven i beina og i føttene, og trenger derfor elastiske og gode sokker som ikke strammer. Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt det? Er ikke stort jeg finner ved google-søk.

Anonymkode: 21b58...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor er veldig hoven i beina og i føttene, og trenger derfor elastiske og gode sokker som ikke strammer. Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt det? Er ikke stort jeg finner ved google-søk.

Anonymkode: 21b58...ec6

Du får jo støttestrømper på apotek. Men det høres litt ut som en selvmotsigelse med strømper som hjelper på hovne ben og ikke strammer. Om du bare mener noe som er behagelig og ikke har støttefunksjon, finnes det jo massevis å velge mellom i ulike butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Du får jo støttestrømper på apotek. Men det høres litt ut som en selvmotsigelse med strømper som hjelper på hovne ben og ikke strammer. Om du bare mener noe som er behagelig og ikke har støttefunksjon, finnes det jo massevis å velge mellom i ulike butikker.

Ja, hun bor på sykehjem og er dement. De har aldri snakket om støttestrømper der, men de ringte tidligere i dag og sa at hun trengte flere sokker. Og da sokker som var "løse og elastiske i strikken som ikke strammer". 

Du sier det finnes massevis å velge mellom i ulike butikker, og det gjør det sikkert. Men spørsmålet er jo om de er løse og elastiske nok for hennes hovne føtter. Så da hadde jeg håpet at noen visste om spesifikke butikker eller nettbutikker som solgte slike. 

Men tusen takk uansett. Jeg får ta meg en tur til byen og leite. :)

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Visma skrev:

Ja, hun bor på sykehjem og er dement. De har aldri snakket om støttestrømper der, men de ringte tidligere i dag og sa at hun trengte flere sokker. Og da sokker som var "løse og elastiske i strikken som ikke strammer". 

Du sier det finnes massevis å velge mellom i ulike butikker, og det gjør det sikkert. Men spørsmålet er jo om de er løse og elastiske nok for hennes hovne føtter. Så da hadde jeg håpet at noen visste om spesifikke butikker eller nettbutikker som solgte slike. 

Men tusen takk uansett. Jeg får ta meg en tur til byen og leite. :)

det er ikke bedre for henne å bruke ankelsokker da? Og så bruke strømpebukser til de gangene hun går i skjørt eller slikt eventuelt.

Anonymkode: ff9c0...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er ikke bedre for henne å bruke ankelsokker da? Og så bruke strømpebukser til de gangene hun går i skjørt eller slikt eventuelt.

Anonymkode: ff9c0...45f

Det er ikke jeg som har det daglige ansvaret for stell av henne, men de som jobber på sykehjemmet. Og når de da ringer meg og sier at hun trenger elastiske sokker som ikke strammer, ja så er det det jeg kommer til å kjøpe. De vet hennes behov bedre enn meg siden hun bor der 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Visma skrev:

Det er ikke jeg som har det daglige ansvaret for stell av henne, men de som jobber på sykehjemmet. Og når de da ringer meg og sier at hun trenger elastiske sokker som ikke strammer, ja så er det det jeg kommer til å kjøpe. De vet hennes behov bedre enn meg siden hun bor der 24/7. 

problemet med slike sokker er at de ofte ramler ned og blir liggende i ruller. dette kan igjen gjøre at det gnager og lettere oppstår små sår på foten. 

Anonymkode: ff9c0...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

problemet med slike sokker er at de ofte ramler ned og blir liggende i ruller. dette kan igjen gjøre at det gnager og lettere oppstår små sår på foten. 

Anonymkode: ff9c0...45f

Det kan godt hende, men som sagt overlater jeg ansvaret for dette til dem som kjenner hennes helsetilstand best. Jeg kommer altså til å kjøpe det de ba om. De kjenner føttene hennes og hva føttene hennes trenger, bedre enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor er veldig hoven i beina og i føttene, og trenger derfor elastiske og gode sokker som ikke strammer. Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt det? Er ikke stort jeg finner ved google-søk.

Anonymkode: 21b58...ec6

Du kan spørre på apoteket, helsekost eller lignende butikker som selger helseporukter om de selger diabetessokker. Men jeg tror ikke du trenger å lete så mye før du finner elastiske sokker i vanlige butikker også 🙂 

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ullsokker som ikke strammer, men de er kjøpt på forsvarsutsalg og da er man jo avhengig av at de har utsalg i nærheten. Og de reiser jo rundt, så man må liksom benytte seg av de dagene de er i nærheten, dersom de er det. Men man får vel sånne "kosesokker" som ikke strammer. Og kanskje kjøpe litt stor størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Visma skrev:

Det er ikke jeg som har det daglige ansvaret for stell av henne, men de som jobber på sykehjemmet. Og når de da ringer meg og sier at hun trenger elastiske sokker som ikke strammer, ja så er det det jeg kommer til å kjøpe. De vet hennes behov bedre enn meg siden hun bor der 24/7. 

Hvis jeg ikke husker feil, så har merket FALKE sokker for slike formål. De selges blant annet i undertøysbutikker, men er relativt dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...