Gå til innhold

Karakteravvik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hard å svelge. hvorfor har jeg ikke blitt snakka med om det. Hvorfor behandling bare mot annen lidelse  i hovedsak bare med medisiner? 

Økt suicidal fare på g.a. depresjon og Antatt vanskelig livs situasjon (karakter avvik?). 

Hard å svelge. 

Anonymkode: 9a932...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet selv at det ikke er økt fare for suicidale handling. Jeg er ikke alvorlig  deprimert. Jeg holder ut. Jeg har kontroll. Jeg tør tro på bedring. 

Åh.., må vite hva som legges til grunn for den antagelsen. Vil jeg virke manipulerende eller noe da, hvis jeg spør? Men det er jo snakk om  såpass alvorlig tilstand at jeg fortjener info.?)

Anonymkode: 9a932...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tenkt på personlighetsforstyrrelse og karakteravvik i samme setning, men hvis jeg tenker på hvordan jeg er som person og hvordan jeg ble da personlighetsforstyrrelsen virkelig brøt ut så vil jeg jo si at det var et stort avvik i min karakter. Og med rett behandling så er det mindre og mindre avvik, men fortsatt med innslag av veldig destruktiv adferd. Går måneder i mellom hver gang da. Men ja jeg kan jo på sett og vis si meg enig i at jeg har hatt/til tider har karakteravvik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

spør dem hva de mener med det, det er helt normalt å lure på :) 

Anonymkode: 6a183...843

Ja, vil det. Er det normalt å gruble og bli litt lei seg over de utsagnet eller er det en bekreftelse på at nettopp har et karakter avvik? Tror jeg greier ikke la være å gå og lure på det hele helgen. Eller kanskje lenger, for det er ikke han som skrev det jeg snakker med på mandag. Må nok bare vente til time hos behandler torsdag. Kanskje hun vet hva som var ment selv om hun ikke har sagt eller skrevet (med mindre skjult for meg) om det.

Anonymkode: 9a932...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har personlighetsforstyrrelse og det er ikke gitt beskjed om  det eller behandling mot det, må jo det nesten være noe å klage på.  Opplever ikke å ha livsvansker til vanlig, men det er jo snakk om redusert virkelighetsoppfatning i den tilstanden, så det er ikke så sikkert jeg har innsikt. 

Anonymkode: 9a932...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har personlighetsforstyrrelse og det er ikke gitt beskjed om  det eller behandling mot det, må jo det nesten være noe å klage på.  Opplever ikke å ha livsvansker til vanlig, men det er jo snakk om redusert virkelighetsoppfatning i den tilstanden, så det er ikke så sikkert jeg har innsikt. 

Anonymkode: 9a932...a54

Du hadde jo fått beskjed om det hvis du hadde fått en slik diagnose. Man har kanskje karakteravvik hvis man har personlighetsforstyrrelse, men det betyr vel ikke nødvendigvis at man har personlighetsforstyrrelse hvis man har karakteravvik.  Har du lest i journalen din at de har skrevet du har karakteravvik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Glitter skrev:

Du hadde jo fått beskjed om det hvis du hadde fått en slik diagnose. Man har kanskje karakteravvik hvis man har personlighetsforstyrrelse, men det betyr vel ikke nødvendigvis at man har personlighetsforstyrrelse hvis man har karakteravvik.  Har du lest i journalen din at de har skrevet du har karakteravvik? 

Ja, som del av vurdering av fare for suicid. Vanskelig å vurdere skrives det men det er konkludert med økt fare pga depresjon nå og antatte livsproblemer forøvrig og i parantes "karakter avvik?".

Får forsikre dem OM det at jeg ikke er suicidal nå og at det absolutt er ikke noe fare for det  nå.

Så fristende å skrive melding om det  om livsvansker óg karakterer avvik så de kan snakke med psykologen på mandag som har forfattet det for å få vite det. IKKE sikkert det er noe som hun jeg skal snakke med vet. Men må vente tror jeg, eller? Virker jeg obstanasig og utålmodig  om jeg skriver? 

Kanskje det er sånn at jeg blir sett på som lite motivert til å ta imot hjelp men det er jo greit at AAT IKKE ER nyttig for alle.

Anonymkode: 9a932...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som del av vurdering av fare for suicid. Vanskelig å vurdere skrives det men det er konkludert med økt fare pga depresjon nå og antatte livsproblemer forøvrig og i parantes "karakter avvik?".

Får forsikre dem OM det at jeg ikke er suicidal nå og at det absolutt er ikke noe fare for det  nå.

Så fristende å skrive melding om det  om livsvansker óg karakterer avvik så de kan snakke med psykologen på mandag som har forfattet det for å få vite det. IKKE sikkert det er noe som hun jeg skal snakke med vet. Men må vente tror jeg, eller? Virker jeg obstanasig og utålmodig  om jeg skriver? 

Kanskje det er sånn at jeg blir sett på som lite motivert til å ta imot hjelp men det er jo greit at AAT IKKE ER nyttig for alle.

Anonymkode: 9a932...a54

ja. vent til neste time.

Anonymkode: 6a183...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...