Gå til innhold

Helsesykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener. Jeg synes begrepet er dumt og uforståelig. En sykepleier er en helsearbeider, og da blir det ganske smør på flesk å si helsesykepleier! 

Helsesøster og helsebror er vel ikke akkurat noe bedre, men... Hva skulle det ha hett i stedet? Noen forslag? Helseopplyser? Eller bare helsearbeider? Eller skolehelsearbeider? Elevhelsearbeider?

Helsesykepleier er i alle fall helt på trynet, synes jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visma skrev:

Skjønner hva du mener. Jeg synes begrepet er dumt og uforståelig. En sykepleier er en helsearbeider, og da blir det ganske smør på flesk å si helsesykepleier! 

Helsesøster og helsebror er vel ikke akkurat noe bedre, men... Hva skulle det ha hett i stedet? Noen forslag? Helseopplyser? Eller bare helsearbeider? Eller skolehelsearbeider? Elevhelsearbeider?

Helsesykepleier er i alle fall helt på trynet, synes jeg.. ;)

Vi er for opptatt av titler nå for tiden. Snart blir de nok hetende helseoperatører eller noe i den stilen. Jeg måtte tenke meg om to ganger for å forstå med en gang hva en renholdsoperatør egentlig var. Da jeg gikk på skolen, kalte vi henne for vaskedame, men det er ikke godt nok lenger nå mer enn 25 år senere. Samfunnet blir mer spesialisert og vi ønsker dermed finere titler å smykke oss med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Vi er for opptatt av titler nå for tiden. Snart blir de nok hetende helseoperatører eller noe i den stilen. Jeg måtte tenke meg om to ganger for å forstå med en gang hva en renholdsoperatør egentlig var. Da jeg gikk på skolen, kalte vi henne for vaskedame, men det er ikke godt nok lenger nå mer enn 25 år senere. Samfunnet blir mer spesialisert og vi ønsker dermed finere titler å smykke oss med :)

tror det er mer at det skal være kjønnsnøytralt. har blant annet litt å si for rekruttering av mannlige "helsesøstre" :) . unødvendig å bruke kjønn i yrkestitler, yrker er for alle kjønn

Anonymkode: 56b01...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Samfunnet blir mer spesialisert og vi ønsker dermed finere titler å smykke oss med

Ja, var det ikke noen eldre komikere som fant opp den flotte tittelen "Overbuljongterningpakkemesterassistent" eller noe sånt? 😂 Det høres jo bedre ut enn produksjonsarbeider. 

Anonymkode: f3a0c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror det er mer at det skal være kjønnsnøytralt. har blant annet litt å si for rekruttering av mannlige "helsesøstre" :) . unødvendig å bruke kjønn i yrkestitler, yrker er for alle kjønn

Anonymkode: 56b01...fb1

 

Det er jeg enig med deg i, men mitt poeng i det innlegget var mer flotte og prangende titler mer enn fokuset på kjønnsnøytrale titler. Men du har absolutt et poeng som jeg overså i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...