Gå til innhold

Luftpistol/ luftgevær med på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt på skolereglementet og den sier at det ikke er lov å oppbevare våpen, narkotika eller farlige ting på skolen heller ikke i skapet. 

Jeg har også lest et sted at det ikke er lov å bære våpen i offentlighet, men et stykke fra skolen så er det en skog og der ønsker jeg å skyte på blink. Jeg har ikke mulighet til å dra hjem igjen for å hente våpenet for så dra tilbake til skogen for å skyte fordi det er et langt stykke hjem og jeg tror ikke at noen bussjåfører hadde tillat å la passasjerer sitte på med våpen i sekken også har jeg heller ikke mulighet til å gjømme våpenet på skape mitt på skolen. Foreldrene mine liker ikke våpen så de hadde nok tatt den fra meg hvis de hadde vist at jeg Eide en. 

Hvordan kan jeg skyte i ro å fred ? Er jo myndig sånn sett, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette på en lovlig måte uten at det skal skape problemer rundt meg. 

Anonymkode: 7fa58...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enkelte skyteklubber har luftvåpenbane. Evnt de fleste miniatyrskytterklubber. På sistnevnte får du ikke skyte med eget våpen, med mindre du har konkurannserifle.

 

Hvis du skal ha det på skolen, så tenker jeg det er viktig att du har det pakket inn i nøytralforpakning. Men det er nok alikevel ulovlig. Så det er viktig at ingen ser du har det med, og lar det ligge innpakket i skapet.

Anonymkode: 76a65...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil skape stor oppstandelse hvis du tar med deg våpen på skolen og det blir oppdaget. Da vil nok også politiet komme inn i bildet. 

Anonymkode: d401d...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Troller du?

Anonymkode: 4673e...fae

Nei jeg mener det, men vil gjøre det på en lovlig måte

Anonymkode: 7fa58...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det vil skape stor oppstandelse hvis du tar med deg våpen på skolen og det blir oppdaget. Da vil nok også politiet komme inn i bildet. 

Anonymkode: d401d...afb

Finnes det ingen andre måter å gjøre det på uten at det blir ulovlig ? Å ha skytevåpen på skapet mitt vet jeg ikke om jeg tørr. Er redd for å få problemer med skolen på grunn av det

Anonymkode: 7fa58...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes det ingen andre måter å gjøre det på uten at det blir ulovlig ? Å ha skytevåpen på skapet mitt vet jeg ikke om jeg tørr. Er redd for å få problemer med skolen på grunn av det

Anonymkode: 7fa58...516

Dette høres ut som trollings. Hvilket svar er det egentlig du vil ha som du ikke kan svare på selv? Selvfølgelig tar du ikke med deg våpen på skolen.

Anonymkode: da182...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

enkelte skyteklubber har luftvåpenbane. Evnt de fleste miniatyrskytterklubber. På sistnevnte får du ikke skyte med eget våpen, med mindre du har konkurannserifle.

 

Hvis du skal ha det på skolen, så tenker jeg det er viktig att du har det pakket inn i nøytralforpakning. Men det er nok alikevel ulovlig. Så det er viktig at ingen ser du har det med, og lar det ligge innpakket i skapet.

Anonymkode: 76a65...fdb

Har ikke råd til å dra på noe skyteklubb, er jo stundent og alle mine penger går til livsnødvendige ting som mat, tak over hode osv. Det lille jeg har igjen er så lite at det knapt dekker en kinotur. 

Anonymkode: 7fa58...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som trollings. Hvilket svar er det egentlig du vil ha som du ikke kan svare på selv? Selvfølgelig tar du ikke med deg våpen på skolen.

Anonymkode: da182...b71

Jeg vil ha svar på hvordan jeg skal kunne ta med våpen uten å måtte gjømme det på skolen siden det ikke er lov. Hvordan jeg skal kunne frakte den lovlig til den skogen som ligger et stykke unna skolen. For der er det ingen folk

Anonymkode: 7fa58...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha svar på hvordan jeg skal kunne ta med våpen uten å måtte gjømme det på skolen siden det ikke er lov. Hvordan jeg skal kunne frakte den lovlig til den skogen som ligger et stykke unna skolen. For der er det ingen folk

Anonymkode: 7fa58...516

Du selv ansvarlig for å finne et egnet sted og for å sørge for at både mennesker, dyr og andres eiendeler ikke blir skadet. Hvis du skal bruke andres eiendom enn din egen, må du be grunneier om tillatelse først. 

Anonymkode: 4673e...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha svar på hvordan jeg skal kunne ta med våpen uten å måtte gjømme det på skolen siden det ikke er lov. Hvordan jeg skal kunne frakte den lovlig til den skogen som ligger et stykke unna skolen. For der er det ingen folk

Anonymkode: 7fa58...516

https://www.kammeret.no/topic/42074-luftvåpen-på-offentlig-sted/

Anonymkode: 4673e...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...