Gå til innhold

Naturlig å bli sliten etter 5 senvakter i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe rart du blir sliten eller føler du ikke har noe sosialt liv. Jeg tenker du bør ta opp med lederen din at det må fordeles bedre så du har like mange dagvakter som senvakter hvis du skal greie å fortsette i jobben over lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Det er ikke noe rart du blir sliten eller føler du ikke har noe sosialt liv. Jeg tenker du bør ta opp med lederen din at det må fordeles bedre så du har like mange dagvakter som senvakter hvis du skal greie å fortsette i jobben over lang tid. 

Jeg har hatt det slik i mange år. Jeg jobber kun 4 senvakter i uken i perioder. Men i november og desember topper det seg alltid med 5 til 6 senvakter i uken. Jeg synes det er urettmessig med tanke på fordelingen. De to andre kollegaene mine har kun tidligvakter. De klager over hvor mye stress de har på jobben. Derfor blir jeg litt lettere irritert når de klager.  For de tenker ikke på hvilke vakter som jeg har. Er virkelig tøfft. Kommer til å si ifra om det dersom dette fortsetter. 

Anonymkode: 18a45...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Jeg er vant til senvakter fra 15 til 22:30, er hjemme kl 23, så jeg synes du har det ganske fantastisk egentlig :) 

Anonymkode: fe477...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik i mange år. Jeg jobber kun 4 senvakter i uken i perioder. Men i november og desember topper det seg alltid med 5 til 6 senvakter i uken. Jeg synes det er urettmessig med tanke på fordelingen. De to andre kollegaene mine har kun tidligvakter. De klager over hvor mye stress de har på jobben. Derfor blir jeg litt lettere irritert når de klager.  For de tenker ikke på hvilke vakter som jeg har. Er virkelig tøfft. Kommer til å si ifra om det dersom dette fortsetter. 

Anonymkode: 18a45...8c5

Jeg skjønner ikke at du synes det er så ille? Blir du like trøtt av dagvakter? kl 21 er jo veldig tidlig å slutte en kveldsvakt på, du har jo fortsatt litt kveld igjen til å slappe av på 

Anonymkode: fe477...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Hvorfor tar du ikke opp dette med sjefen?

Anonymkode: 6564d...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik i mange år.

Du har vært misfornøyd i flere år uten å ta det opp med noen - og nå skal du se det an litt til?

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer til å si ifra om det dersom dette fortsetter. 

Er det ikke nokså opplagt at det kommer til å fortsette slik, hvis det allerede har pågått i årevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Det er normalt å bli normalt sliten etter jobb. Jeg jobber mye mer enn deg, som oftest fra 8/9-18 hver eneste dag, og gjerne på kveldstid eller i helger ved behov. Jeg er - som deg - (normalt) sliten, og gleder meg til både helg og ferier, men jeg er likevel glad jeg har en artig jobb selv om det blir litt mye innimellom.

Kl 21/21:30 (som klokken sikkert er når du kommer hjem) er jeg jeg by the way sliten nå på vinters tid jeg også, også de dagene jeg har tuslet hjem i 16-tiden. På sommeren er dette sikkert annerledes for deg også.

Mitt råd er: Nyt helgen og gjør noe sosialt i dag og i morgen nå når du har muligheten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Jeg ville foretrukket å jobbe 13-21 vs 8-16. Skjønner ikke helt hvorfor man blir mer sliten av dette?

Anonymkode: 6564d...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Jeg tror man blir like sliten av å jobbe 08-16, men for min del ville dine vakter vært svært uheldig. Jeg tror jeg ville slitt med å få noe fornuftig ut av dagen, og jeg våkner uansett veldig tidlig og vil komme i gang asap da. Jeg synes du får det noe mer levelig når du jobber 4 av 7 dager. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke snakker med leder og formidler dine ønsker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Det hørtes ut som en slitsom vakt å ha hver dag. Hvis man har kveldsvakter er det mye lettere å begynne ca kl 16. Kl 13 bli liksom midt på formiddagen, og tar både formiddagen og kvelden din. Da er det bedre å begynne noen timer tidligere. Regner med at de som har formiddagsvaktene har jobbet der lengre enn deg og har sine faste vakter.

Anonymkode: 81679...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kayia skrev:

Det er normalt å bli normalt sliten etter jobb. Jeg jobber mye mer enn deg, som oftest fra 8/9-18 hver eneste dag, og gjerne på kveldstid eller i helger ved behov. Jeg er - som deg - (normalt) sliten, og gleder meg til både helg og ferier, men jeg er likevel glad jeg har en artig jobb selv om det blir litt mye innimellom.

Kl 21/21:30 (som klokken sikkert er når du kommer hjem) er jeg jeg by the way sliten nå på vinters tid jeg også, også de dagene jeg har tuslet hjem i 16-tiden. På sommeren er dette sikkert annerledes for deg også.

Mitt råd er: Nyt helgen og gjør noe sosialt i dag og i morgen nå når du har muligheten ;) 

Kan jeg spørre hva du jobber med? 

Anonymkode: 81679...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 7-15 hver dag. Jeg vil si jeg er mer sliten nå enn jeg var da jeg jobbet bare 15-22, og det gjorde jeg i flere år. Men da jeg jobbet 15-22 måtte jeg passe på å ikke bruke meg opp hjemme før jeg dro på jobb. Så jeg foretrekker å jobbe 7-15. Men jeg hadde gledelig jobbet turnus, dvs forskjellige vakter og ikke enten bare dag eller kveld. 

Anonymkode: 6acbf...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Hvis du har holdt på slik i flere år så er du vel ansatt på senvakter.  Hvis du ønsker tidlig vakter må du snakke med sjefen din om det.  Jeg er alltid glad når det er fredag og jeg kan slappe av i helgen selvom jeg har fleksi tid og kan ha hjemmekontor innimellom.

Anonymkode: 63ce0...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 7.12.2019 den 5.40, AnonymBruker skrev:

Jeg er den kollegaen som får kun senvakter. Synes vaktene er veldig skjevt fordelt. Noen får kun tidlige vakter. Jeg får senvakter hver dag fra klokken 13 til 21. Jeg er skikkelig sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har knappt noe sosialt liv. Jeg er glad for å ha en jobb. Behøver timene. Men blir litt oppgitt over at jeg blir så trøtt og sliten og følelsen av mangel på sosialt liv. Hva tenker dere om fordeling av vakter pluss så mange kveldsvakter uken gjennom? 

Anonymkode: 18a45...8c5

Jeg tenker at du må ta opp det opp med ledelsen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...